Метою вивчення навчальної дисципліни “Адміністративний процес” є ознайомлення з основними теоретико-правовими положеннями, які стосуються сутності, предмета, метода та принципів судового процесу; правового стану учасників судового процесу; порядку розгляду та вирішення адміністративними судами публічно-правових спорів; особливостей провадження в окремих категоріях справ. У процесі вивчення навчальної дисципліни також передбачається всебічний аналіз чинного законодавства, що регулює порядок функціонування адміністративної судочинства та практики його застосування, дослідження окремих проблем і шляхів удосконалення процесуального законодавства, підвищення рівня підготовки слухачів щодо вмілого й ефективного застосування його на практиці.
Основним завданням навчальної дисципліни “Адміністративний процес” є визначення: поняття й ознак судового процесу; системи й організаційної структури адміністративних судів України; компетенції адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ; повноважень основних учасників судового процесу; особливостей процесуального статусу інших осіб, що беруть участь у справі; порядку звернення до адміністративного суду та відкриття провадження в справі; процедури судового розгляду адміністративної справи та порядок ухвалення судових рішень; порядку виконання рішень адміністративного суду; особливостей перегляду судових рішень в порядку апеляційного провадження; особливостей перегляду судових рішень в порядку касаційного провадження; порядку провадження за нововиявленими обставинами; особливостей провадження в окремих категоріях адміністративних справ.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати такі
загальні компетентності:
– здатність до абстрактного, логічного та критичного мислення, аналізу та синтезу отриманих знань;
– знання і розуміння предмета пізнання, здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
– уміння планувати і організовувати свою роботу в процесі навчання
– навички збору і аналізу інформації з правових джерел, оцінка її достовірності, використання сучасних інформаційних технологій і баз даних;
– уміння грамотно і точно формулювати та висловлювати свої позиції, належним чином їх обґрунтовувати, брати участь в аргументованій дискусії;
– здатність комунікувати як усно, так і письмово різними мовами насамперед у професійній сфері, цінувати та поважати різноманітність та мультикультурність;
– вміння працювати самостійно, проявляти добросовісність, дисциплінованість, пунктуальність та відповідальність у процесі навчання;
– здатність бути критичним і самокритичним, визнавати та виправляти власні помилки.
фахові компетентності:
– знання засад і доктрин національного права, а також змісту правових інститутів адміністративного права і адміністративно-процесуального права;.
– навички реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
– уміння застосувати знання у практичній діяльності при моделюванні правових ситуацій.
– здатність визначати належні та прийнятні для юридичного аналізу факти.
– здатність аналізувати правові проблеми та формувати правові позиції.
– здатність застосовувати юридичну аргументацію.
– здатність виявляти проблеми правового регулювання і пропонувати способи їх вирішення, включаючи подолання юридичної невизначеності.
– навички логічного, критичного і системного аналізу документів, розуміння їх правового характеру і значення.
– навички консультування з правових питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної інформації.
– навички самостійної підготовки проектів актів правозастосування
– здатність до критичного та системного аналізу правових явищ і застосування набутих знань у професійній діяльності.
Очікувані програмні результати навчання:
– знати основні категорії адміністративного процесу, особливості адміністративно-процесуальних норм та адміністративно-процесуальних відносин,
– знати принципи адміністративного процесу, порядок здійснення окремих видів проваджень: дозвільно-реєстраційних; ліцензійних; контрольно-наглядових; дисциплінарних; систему суб’єктів адміністративного процесу та їх повноваження.
– вміти правильно визначати місце і роль адміністративного процесу в системі фундаментальних галузей вітчизняного права;
– давати визначення основних категорій адміністративного процесу, відрізняти адміністративно-процесуальні норми від інших процесуальних норм (кримінально-процесуальних, цивільно-процесуальних);
– вільно орієнтуватися в системі та структурі законодавства, що регулює суспільні відносини в сфері адміністративно-процесуальної діяльності та у поточних проблемах становлення та розвитку адміністративної юстиції;
– правильно застосовувати набуті знання в юридичній практиці.
- Викладач: Купін Арнольд