Метою вивчення навчальної дисципліни “Адміністративний процес” є ознайомлення з основними теоретико-правовими положеннями, які стосуються сутності, предмета, метода та принципів судового процесу; правового стану учасників судового процесу; порядку розгляду та вирішення адміністративними судами публічно-правових спорів; особливостей провадження в окремих категоріях справ. У процесі вивчення навчальної дисципліни також передбачається всебічний аналіз чинного законодавства, що регулює порядок функціонування адміністративної судочинства та практики його застосування, дослідження окремих проблем і шляхів удосконалення процесуального законодавства, підвищення рівня підготовки слухачів щодо вмілого й ефективного застосування його на практиці.

Основним завданням навчальної дисципліни “Адміністративний процес” є визначення: поняття й ознак судового процесу; системи й організаційної структури адміністративних судів України; компетенції адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ; повноважень основних учасників судового процесу; особливостей процесуального статусу інших осіб, що беруть участь у справі; порядку звернення до адміністративного суду та відкриття провадження в справі; процедури судового розгляду адміністративної справи та порядок ухвалення судових рішень; порядку виконання рішень адміністративного суду; особливостей перегляду судових рішень в порядку апеляційного провадження; особливостей перегляду судових рішень в порядку касаційного провадження; порядку провадження за нововиявленими обставинами; особливостей провадження в окремих категоріях адміністративних справ.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати такі

загальні компетентності:

– здатність до абстрактного, логічного та критичного мислення, аналізу та синтезу отриманих знань;

– знання і розуміння предмета пізнання, здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;

– уміння планувати і організовувати свою роботу в процесі навчання

– навички збору і аналізу інформації з правових джерел, оцінка її достовірності, використання сучасних інформаційних технологій і баз даних;

– уміння грамотно і точно формулювати та висловлювати свої позиції, належним чином їх обґрунтовувати, брати участь в аргументованій дискусії;

– здатність комунікувати як усно, так і письмово різними мовами насамперед у професійній сфері, цінувати та поважати різноманітність та мультикультурність;

– вміння працювати самостійно, проявляти добросовісність, дисциплінованість, пунктуальність та відповідальність у процесі навчання;

– здатність бути критичним і самокритичним, визнавати та виправляти власні помилки.

фахові компетентності:

– знання засад і доктрин національного права, а також змісту правових інститутів адміністративного права і адміністративно-процесуального права;.

– навички реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.

– уміння застосувати знання у практичній діяльності при моделюванні правових ситуацій.

– здатність визначати належні та прийнятні для юридичного аналізу факти.

здатність аналізувати правові проблеми та формувати правові позиції.

здатність застосовувати юридичну аргументацію.

здатність виявляти проблеми правового регулювання і пропонувати способи їх вирішення, включаючи подолання юридичної невизначеності.

– навички логічного, критичного і системного аналізу документів, розуміння їх правового характеру і значення.

навички консультування з правових питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної інформації.

навички самостійної підготовки проектів актів правозастосування

– здатність до критичного та системного аналізу правових явищ і застосування набутих знань у професійній діяльності.

Очікувані програмні результати навчання:

– знати основні категорії адміністративного процесу, особливості адміністративно-процесуальних норм та адміністративно-процесуальних відносин,

– знати принципи адміністративного процесу, порядок здійснення окремих видів проваджень: дозвільно-реєстраційних; ліцензійних; контрольно-наглядових; дисциплінарних; систему суб’єктів адміністративного процесу та їх повноваження.

– вміти правильно визначати місце і роль адміністративного процесу в системі фундаментальних галузей вітчизняного права;

– давати визначення основних категорій адміністративного процесу, відрізняти адміністративно-процесуальні норми від інших процесуальних норм (кримінально-процесуальних, цивільно-процесуальних);

– вільно орієнтуватися в системі та структурі законодавства, що регулює суспільні відносини в сфері адміністративно-процесуальної діяльності та у поточних проблемах становлення та розвитку адміністративної юстиції;

– правильно застосовувати набуті знання в юридичній практиці.