Метою викладання навчальної дисципліни «Фінансове право» є надання курсантам знань про основні положення фінансового права України (предмет, метод, система, принципи тощо), вивчення фінансового законодавства, що регулює суспільні відносини щодо мобілізації, розподілу і використання централізованих і децентралізованих фондів держави та органів місцевого самоврядування з метою забезпечення реалізації їх завдань і функцій.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Фінансове право» є вивчення основних положень Загальної та Особливої частин фінансового права котрі об’єднують положення щодо норм фінансового права і правових інститутів, що визначають: поняття, предмет, система та джерела фінансового права, особливості фінансово-правових норм та фінансово-правових відносин, систему та статус органів управління державними фінансами, правові засади фінансового контролю в Україні та відповідальності за порушення норм фінансового законодавства; бюджетну систему України, бюджетний процес; формування державних цільових фондів, а також набуття вмінь щодо використання норм фінансового права під час аналізу практичних ситуацій.

При вивченні фінансового права студентам належить засвоїти значну кількість понять, які використовуються у навчальній дисципліні. Зокрема, при вивченні фінансового права основними поняттями, що розглядаються є:фінанси держави, фінансова діяльність держави; фінансове право (як галузь, наука та навчальна дисципліна) та фінансове законодавство; фінансові правовідносини, фінансово-правова норма; державний фінансовий контроль, методи фінансового контролю, ревізія, перевірка, аудит, акт ревізії (перевірки); фінансове правопорушення, фінансово-правова відповідальність. податкове право як фінансово-правовий інститут, податкова політика, податкове законодавство, податок, податкова система, обов’язкові платежі податкового характеру (збір, плата(мито)), податкового механізму; бюджетне право України; бюджет та основні поняття, закріплені в Бюджетному кодексі (бюджетна класифікація, бюджетна політика, бюджетна система України, бюджетне асигнування, бюджетне зобов'язання, бюджетне планування, бюджетне призначення, бюджетний запит, бюджетний період, бюджетний процес, бюджетний розпис, бюджетні повноваження, зведений бюджет, міжбюджетні трансферти та ін.)

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати такі

загальні компетентності:

– здатність до абстрактного, логічного та критичного мислення, аналізу та синтезу отриманих знань;

– знання і розуміння предмета пізнання, здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;

– уміння планувати і організовувати свою роботу в процесі навчання;.

– навички збору і аналізу інформації з правових джерел, оцінка її достовірності, використання сучасних інформаційних технологій і баз даних;

– уміння грамотно і точно формулювати та висловлювати свої позиції, належним чином їх обґрунтовувати, брати участь в аргументованій дискусії;

– здатність комунікувати як усно, так і письмово різними мовами насамперед у професійній сфері, цінувати і поважати різноманітність та мультикультурність;

– вміння працювати самостійно, проявляти добросовісність, дисциплінованість, пунктуальність та відповідальність у процесі навчання;

– здатність бути критичним і самокритичним, визнавати та виправляти власні помилки.

фахові компетентності:

– навички самостійної роботи з нормативно-правовими актами;

– навички вирішення правових ситуацій у сфері фінансового права;

– вміння аналізувати та розрізняти відносини, що регулюються фінансовим правом та відносини, що регулюються іншими галузями права;

– здатність користуватись відповідною термінологією фінансового права;

– знання і розуміння найважливіших фактів, концепцій, принципів і теорій фінансового права;

– вміння застосовувати ці знання для розв’язання практичних завдань;

– компетентності з інтерпретації та узагальнення нормативного складу фінансового права;

– вміння правильно здійснювати застосування норм фінансового права; компетентності з письмового й усного представлення наукового та практичного матеріалу та аргументування.

програмні компетентності:

Програмні компетентності, які формуються при вивченні навчальної

дисципліни:

 

 

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі професійної правничої діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування правових доктрин, принципів і правових інститутів і характеризується комплексністю та

невизначеністю умов.

Загальні компетентності (ЗК)

ЗК-3

Знання та розуміння предметної області та розуміння

професійної діяльності

ЗК - 7

Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями

 

 

ЗК - 13

Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку права, його місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і

технологій

СК-2

Знання і розуміння ретроспективи формування

правових та державних інститутів

 

 

СК -7

Здатність застосовувати знання завдань, принципів і доктрин національного права, а також змісту правових інститутів, щонайменше з таких галузей права як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, цивільне і

цивільне процесуальне право, кримінальне і кримінальне процесуальне право