Мета: формування у студентів цілісного уявлення про індустрію гостинності в цілому, а також освоєння основних принципів і методів організації інфраструктури сервісних підприємств, а також підготовка професіоналів в області готельно-ресторанної справи, від яких залежить забезпечення якості послуг в індустрії гостинності.

Завдання: Методичні – викласти теоретичні основи та методологічні особливості застосування системного підходу у вивченні термінології, який пов’язан з особливостями організації роботи у сфері індустрії гостинності.

Пізнавальні – сформувати уявлення про сучасний стан розвитку індустрії гостинності. Викласти основи теорії технологічних стандартів процесу обслуговування з врахуванням взаємодії функціональних служб підприємств індустрії гостинності. Виокремити роль специфіки діяльності підприємств сервісу в індустрії гостинності.

Практичні – формувати практичні навички роботи студентів здатністю до спілкування, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення; здатністю знаходити організаційно-управлінські рішення в нестандартних ситуаціях, готовністю нести за них відповідальність.

1.     Програма навчальної дисципліни

 

Змістовий модуль 1. Складова індустрії гостинності. Готельний та ресторанний бізнес.

 

Тема 1. Становлення та розвиток індустрії гостинності.

Вплив індустрії гостинності на туризм. Визначення та сутність ринку послуг гостинності. Еволюція індустрії гостинності. Розвиток індустрії гостинності з часів Давнього Риму до сучасності. Приклад зарубіжного досвіду в індустрії гостинності. Сутність сучасної гостинності. Традиції гостинності.

 

Тема 2. Розвиток готельного бізнесу та класифікація готелів.

Етапи історичного розвитку готельної індустрії. Конкуренція в готельному бізнесі. Лідери сучасних готельних технологій. Характеристика основних типів підприємств готельного господарства. Системи класифікації в світовій практиці. Готелі тривалого обслуговування туристів.

 

Тема 3. Управління службою харчування та напоїв.

Склад підрозділів служби харчування та напоїв. Посадові інструкції працівників служби харчування та напоїв. Організаційна структура обслуговування масових заходів. Посадові інструкції обслуговуючого персоналу. Ефективність готельних барів. Обслуговування в номерах.

 

Тема 4. Ресторанний бізнес та основні види діяльності ресторанів.

Особливості організації харчування в тавернах, трактирах, кав’ярнях. Ресторани Європи та Америки ХХ ст.: національна кухня, традиції обслуговування. Відкриття перших закусочних, елітарних ресторанів. Світовий ресторанний бізнес, тенденції його розвитку. Ресторани при готелях як засіб популяризації готельного закладу. Сучасний стан ресторанного бізнесу в Україні.

 

Змістовий модуль 2. Сучасні інформаційні та транспортні технології в гостинності.

 

Тема 5. Транспортне забезпечення туристів.

Розвиток транспорту, як складової частини інфраструктури гостинності. Класифікація транспортних засобів. Основні перевізники туристів до місць відпочинку. Розвиток сучасних транспортних систем.

 

Тема 6. Сучасні інформаційні технології в гостинності.

Сучасні системи бронювання в індустрії гостинності. Автоматизація готельного та ресторанного господарства. Інформаційні технології в сучасному управлінні готельного та ресторанного бізнесу.

Тема 7. Світові готельні мережі та їх ефективність в розвитку індустрії гостинності.

Франчайзинг в індустрії гостинності. 20 самих великих готельних ланцюгів. Система таймшер та готельні консорціуми. Світові готельні мережі в Україні. Переваги та недоліки готельних мереж.

 

Змістовий модуль 3. Індустрія розваг, як складова індустрії гостинності.

 

Тема 8. Індустрія азартних ігор, як частина індустрії розваг.

Історія виникнення азартних ігор. Гральний бізнес і готельне господарство. Готелі, які спеціалізуються на азартних іграх. Готелі-казино, особливості їх функціонування. Світовий досвід.

 

Тема 9. Відпочинок та розваги в індустрії гостинності.

Еволюція рекреаційної середи. Географічне знаходження парків та заповідників України, їх характеристика та значення для туристської галузі. Державна програма захисту національних парків та заповідників. Проблеми та перспективи розвитку туризму по старовинним замкам України.

 

Змістовий модуль 4. Виставкова діяльність та трудові ресурси в гостинності.

 

Тема 10. Проведення нарад, конференцій та виставок. Управління людськими ресурсами.

Світовий досвід проведень конференцій у готелях. Організаційна структура проведення конференції. Типи заходів. Організація конференцій та зборів. Методика та порядок проведення презентацій, виставок.

 

Тема 11. Дисципліна праці в сфері гостинності.

Види співбесід при наймі. Структура посадових інструкцій. Система мотивації персоналу. Принципи управління мотивацією. Стратегії поведінки в конфліктних ситуаціях. Трудові конфлікти: моделі, аналіз, рішення.