Мета вивчення дисципліни «Психологія праці та управління» є ознайомлення з психологічними закономірностями трудового процесу, психологічними вимогами до особистості працівника, формування системи загальної психологічної підготовки для вирішення практичних, професійних і наукових завдань, проблем керування діяльністю трудового колективу, забезпечення ефективного досягнення результатів управлінської діяльності, формування навичок здійснення відповідної психологічної допомоги співробітникам організацій, іншим клієнтам.
Завдання вивчення дисципліни «Психологія праці та управління»:
‐ оволодіння методологічними і теоретичними положеннями психології праці та управління в системі наукового знання (історію її становлення, закони, принципи, підходи, методи, психологічний сенс праці та управління)
‐ вивчення розвитку суб'єкта праці в процесі професіоналізації та професіогенезу особистості, професійної орієнтації та переорієнтації людини, вибору професії, побудови кар'єри тощо.
‐ аналіз психологічних проблем стимулювання трудової діяльності та мотивації праці, проблеми успішності, працездатності та професійного потенціалу сучасного працівника, самореалізації особистості у різних видах професійної діяльності, а також психологічні проблеми вивчення професій в сучасних соціокультурних умовах.
‐ вивчення характерних рис управлінської діяльності як специфічного виду людської діяльності;
‐ формування вмінь і навичок використання психологічних знань про людину для аналізу конкретних ситуацій в управлінській діяльності......................
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати
загальні компетентності: здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; навички міжособистісної взаємодії; здатність працювати в команді.
фахові компетентності:
здатність до ретроспективного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду розуміння природи виникнення, функціонування та розвитку психічних явищ; здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків; здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову); здатність здійснювати просвітницьку та психопрофілактичну відповідно до запиту; здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.
очікувані програмні результати навчання:
аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання; розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань; рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки; презентувати результати власних досліджень усно / письмово для фахівців і нефахівців; складати та реалізовувати план консультативного процесу з урахуванням специфіки запиту та індивідуальних особливостей клієнта, забезпечувати ефективність власних дій; складати та реалізовувати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, ігор, тренінгів, тощо, відповідно до вимог замовника; взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно-вікові відмінності; знати, розуміти та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога; демонструвати соціально відповідальну та свідому поведінку, слідувати гуманістичним та демократичним цінностям у професійній та громадській діяльності; вживати ефективних заходів щодо збереження здоров’я (власного й оточення) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії.
- Викладач: Застело Анна