Програма вивчення обов’язкової навчальної дисципліни «Ціноутворення в торгівлі» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», освітньої програми «Організація торгівлі та комерційна логістика».

 

Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретичні, методичні та практичні аспекти цінової політики торговельного підприємства на ринках споживчих та промислових товарів та послуг, як регіональних, так і національних.

 

Міждисциплінарні зв’язки: дисципліни, що передують вивченню цієї дисципліни – «Політична економія», «Макроекономіка», «Мікроекономіка», «Маркетинг», «Закупівельна діяльність», «Економіка торгівлі», «Організація торгівлі». Вивчення дисципліни «Ціноутворення і торгівлі» в майбутньому знадобиться для опанування дисциплін «Світовий ринок товарів та послуг», «Маркетинг в торгівлі».  

                                                                                    

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1.     Теоретичні основи ціноутворення в торгівлі.

2.     Методика, стратегія та тактика ціноутворення в торгівлі.

3.     Регулювання процесів ціноутворення та управління ризиками ціноутворення.

1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1 Метою викладання навчальної дисципліни «Ціноутворення в торгівлі» є формування у здобувачів вищої освіти цілісні уявлення з питань розробки та реалізації цінової політики торговельного підприємства.

1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни «Ціноутворення в торгівлі» є: полягають у набутті компетентностей на основі засвоєння основних теоретичних положень ціноутворення та придбання необхідних практичних навичок визначення цін на продукцію в галузі торгівлі, формування у здобувачів освіти певного рівня економічного мислення, що дасть їм змогу орієнтуватися в конкретних економічних ситуаціях ринку, приймати економічно обґрунтовані господарські рішення в сфері ціноутворення, формування навичок самостійного прийняття рішень.

 

1.3. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати

загальні компетентності:

1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК2);

2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК6);

3. Здатність діяти відповідально та свідомо (ЗК10).

 

фахові компетентності:

1. Здатність застосовувати інновацiйні підходи    в діяльності підприємницьких, торговельних та бiржових структур (СК4);

2. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності (СК5);

3. Здатнiсть до бiзнес-планування, оцінювання кон'юнктури ринків і результатів діяльності у сферi  пiдприємництва, торгiвлi та бiржової практики з урахуванням ризикiв (СК10);

4. Здатність до  удосконалення комерційної діяльності підприємства торгівлі і втілення заходів, спрямованих на забезпечення ефективності логістичних процесів в ринковому середовищі (СК11);

 

очікувані програмні результати навчання:

розуміти роль та значення ціноутворення в сучасній економіці;

знати принципи формування ефективної цінову політику торговельного підприємства в сучасних умовах розвитку економіки України;

вміти визначати структуру ціни на основі чого приймати обґрунтовані рішення щодо цінової політики торговельного підприємства;

знати види цін та вміти застосовувати їх у відповідності до поточної ринкової ситуації;

 вміти визначати вплив чинників ціноутворення на рівень, склад та структуру цін торговельних підприємств;

вміти застосовувати різні методи ціноутворення;

приймати рішення щодо встановлення цін;

вміти корегувати ціни;

розуміти роль ринкової кон’юнктури у процесах ціноутворення, вміти аналізувати ринкову кон’юнктуру та приймати релевантні рішення;

вміти здійснювати стратегічне планування ціноутворення;

знати процес та чинники ціноутворення у міжнародній торгівлі;

вміти виявляти ризики ціноутворення, здійснювати оцінку та прогнозування ризиків;

знати основи державного регулювання ціноутворення.

 

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 120 годин /  4  кредити ECTS.

Викладається в 7 семестрі (4-й рік навчання)

форма контролю - іспит.