Галузь знань 07 Управління та адміністрування
Спеціальність 075 "Маркетинг"
Освітня програма Маркетинг
Програма вивчення обов’язкової навчальної дисципліни «Маркетингове ціноутворення» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 075 «Маркетинг», освітньої програми «Маркетинг».
Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретичні, методичні та практичні аспекти маркетингової цінової політики на ринках споживчих та промислових ринках товарів та послуг, як регіональних, так і національних.
Міждисциплінарні зв’язки: дисципліни, що передують вивченню цієї дисципліни – «Політична економія», «Макроекономіка», «Мікроекономіка», «Регіональна економіка», «Маркетинг», «Маркетингові дослідження». Вивчення дисципліни «Маркетингове ціноутворення» в майбутньому знадобиться для опанування дисциплін «Економічний механізм маркетингу», «Маркетинг у банках», «Промисловий маркетинг», «Стратегічний маркетинг», «Маркетинговий менеджмент».
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Теоретичні основи маркетингового ціноутворення.
2. Методика, стратегія та тактика маркетингового ціноутворення.
3. Регулювання процесів ціноутворення та управління ризиками ціноутворення.
1.1 Метою викладання
навчальної дисципліни «Маркетингове ціноутворення» є сформування
у здобувачів вищої освіти цілісних уявлень, системи теоретичних знань та
практичних навичок з питань розробки та реалізації маркетингової цінової
політики підприємства..
1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни «Маркетингове ціноутворення» є: полягають у набутті компетентностей на основі засвоєння основних теоретичних положень ціноутворення в маркетингу та надбання необхідних практичних навичок визначення цін на продукцію в різних галузях, формування у здобувачів вищої освіти певного рівня економічного мислення, що дасть їм змогу орієнтуватися в конкретних економічних ситуаціях ринку, приймати економічно обґрунтовані господарські рішення в сфері ціноутворення, формування навичок самостійного прийняття рішень та виконання курсової роботи.
1.3. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати
1 загальні комепетентності:
1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК7);
2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) (ЗК12);
3. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо (ЗК14).
фахові компетентності:
1. Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу (СК1);
2. Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу (СК5);
3. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів (СК7);
4. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків (СК11);
5. Здатність обґрунтовувати, презентувати і впроваджувати результати досліджень у сфері маркетингу (СК12);
6. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в кросфункціональному розрізі (СК13);
7. Здатність пропонувати вдосконалення щодо функцій маркетингової діяльності (СК14).
очікувані програмні результати навчання:
- розуміти роль та значення ціноутворення в сучасній економіці;
- знати принципи формування ефективної цінову політику підприємства в сучасних умовах розвитку економіки України;
- вміти визначати структуру ціни на основі чого приймати обґрунтовані рішення щодо цінової політики підприємства;
- знати види цін та вміти застосовувати їх у відповідності до поточної ринкової ситуації;
- вміти визначати вплив чинників ціноутворення на рівень, склад та структуру цін підприємств різних галузей;
- вміти застосовувати різні методи ціноутворення;
- приймати рішення щодо встановлення цін;
- вміти корегувати ціни;
- розуміти роль ринкової кон’юнктури у процесах ціноутворення, вміти аналізувати ринкову кон’юнктуру та приймати релевантні рішення;
- вміти здійснювати стратегічне планування ціноутворення;
- знати процес ціноутворення у міжнародному маркетингу;
- вміти виявляти ризики ціноутворення, здійснювати оцінку та прогнозування ризиків;
- знати основи державного регулювання ціноутворення;
- розуміти особливості та механізми ціноутворення брендові продукції, та ціноутворення в різних галузях економіки.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 135годин / 4,5 кредити ECTS.
Форма підсумкового контролю успішності навчання залік, курсова робота – 7 семестр.
- Викладач: Соколова Юлія