Мета: ознайомлення студентів з основними поняттями рекреаційної діяльності, формування уявлення про роль рекреаційних ресурсів в сфері рекреаційних послуг, необхідності їх раціональної експлуатації та охорони, формування поняття сутності сучасного рекреаційного природокористування.

Завдання: Методичні – викласти теоретичні основи та методологічні особливості застосування системного підходу у вивченні географічних закономірностей розташування рекреаційних ресурсів та районів світу, формування стандартів рекреації.

Пізнавальні – сформувати уявлення про сучасний стан розвитку рекреації. Викласти основні теорії та періодизацію розвитку туризму та рекреації, висвітлити принципи, методи оцінки рекреаційних територій та механізми функціонування соціо-культурних систем. Виокремити роль рекреаційних ресурсів в організації різних форм рекреаційної діяльності.

Практичні – формувати практичні навички роботи студентів зі спеціальною літературою, орієнтувати їх на інтенсивну роботу, критичне осмислення здобутих знань, ознайомити з основними географічними об’єктами світу (географічна номенклатура).

Змістовий модуль 1. Класифікація рекреаційної діяльності.

Тема 1. Рекреаційна географія як наука.

Історія рекреації. Чинники рекреації. Визначення об’єкта, предмета рекреаційної географії. Методи вивчення рекреаційної географії. Методичне забезпечення дисципліни «Рекреаційна географія». Місце рекреаційної географії серед наук. Функції рекреації.

 

Тема 2. Класифікація рекреаційної діяльності.

Пасивна та активна рекреація. Цикли рекреації. Класифікація рекреації за суспільною функцією, кількістю та віком учасників, використанням транспортних засобів, кількістю витрачених коштів, за характером організації за правовим статутом, за тривалістю перебування.

 

Тема 3. Картографічний метод дослідження в рекреаційній географії.

Значення карт. Області використання карт. Елементи карти. Властивості карти. Поняття карти. Класифікація карт. Туристичні карти. Атлас. Картоїди. Групи прийомів використання карт. Уявні карти.

 

Змістовий модуль 2. Рекреаційні ресурси та районування. Стандарти рекреаційної діяльності.

 

Тема 4. Рекреаційні ресурси.

Рекреаційні ресурси та їх типи: природні (кліматичні, бальнеологічні) та історико-культурні. Методи оцінювання природних рекреаційних ресурсів. Класифікація історико-культурних рекреаційних ресурсів.

 

Тема 5. Рекреаційне районування.

Поняття рекреаційного району, його відмінність від економічного та адміністративного районів. Етапи районотворення. Рекреаційне районування. Фактори рекреаційного районування. Туристсько-рекреаційні регіони світу.

 

Тема 6. Стандарти рекреаційної діяльності.

Поїздки у великі міста. Відвідування невеликих міст, які пережили свій розквіт. Відвідування мініатюрних країн. Торгівельний туризм. Поїздки до теплого моря в літній період. Тематичні рекреаційні парки США та поза межами країни. Поїздки до унікальних природних об’єктів. Екскурсії в екзотичні місця з розкішною природою. Подорожі в екзотичні географічні регіони з екстремальними умовами. Відвідування унікальних об’єктів інших соціо-культурних систем. Винні або кулінарні тури. Сафарі в Африці. Відпочинок на курортах зі світовим ім’ям. Круїзи та туристські потяги.

 

Тема 7. Географія сучасного міжнародного туризму.

Туристські регіони за версією Всесвітньої туристської організації. Розвиток туризму та рекреації в кожному з регіонів. Проблеми сучасного туризму. Перспективи розвитку світового туризму та рекреації.