Мета дисципліни:

навчальна - формування знань про предмет політичної культури;

розвиваюча - формування та розвиток знань студентів про політичну культуру суспільства, уміння аналізувати політичні події та конфлікти;

виховна - формування ціннісних орієнтирів студентів відповідно до ідеалів гуманізму, демократії, соціальної справедливості, по­ваги до особистості; виховування активної громадянської позиції; формування в майбутніх правоохоронців правової свідомості та правової культури, професійних та особистих якостей.

 

Завдання:

-        формування у студентів базових знань щодо участі у політиці, закономірностей та специфіки функціонування політичних суб’єктів, динаміки політичного життя та суспільно-політичних процесів і тенденції розвитку України та світового співтовариства,

-        розуміння  студентами політики не тільки як арени боротьби, протистояння, виникнення конфліктів, але й як засобу інтегрування і погодження інтересів різних соціальних суб’єктів, досягнення громадянського миру, соціальної та національної злагоди,

-        визначення свого місця в політичних процесах як громадянина, формуванню власної політичної позиції студента, розвиткові його політичної свідомості та культури,

-        поєднання систематизованих наукових уявлень про політику з сучасними вимогами до знань та умінь студентів.

-        оволодіння теорією і практикою демократії, а також навчання застосуванню демократичних принципів у своїй роботі та під час взаємодії з громадянами та їх об'єднаннями,

-        поширення знання про демократію й шляхи втілення її фундаментальних цінностей,

-        формування вміння застосовувати демократичні принципи в практичній діяльності та у процесі взаємодії з громадянським суспільством.

-        підвищення рівня політичної культури, сприяння формуванню демократичного правового світогляду, підвищення соціально-політичної компетенції.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

1) на понятійному рівні: основні політичні закони та категорії; характеристику структури, форм держави; типи політичних систем; сутність, структуру та інфраструктуру політичної системи; поняття “партія” та “партійна система”; поняття “політика”, “політичні цикли”, “політичні кризи”;

2) на фундаментальному рівні: предмет та методологію політичної культури; особливості основних шкіл та напрямків політичних вчень; поняття “суспільство” і “держава”, характеристику їх видів; інтереси сучасного суспільства;

3) на практично-творчому рівні: альтернативність використання ресурсів у сучасній політиці; особливості дії  механізму політичної влади; особливості партійної системи України; особливості виборчого процесу, механізми дії мажоритарної та пропорційної виборчої системи, можливості політичного передбачення; особливості розвитку сучасного світового політичного процесу та участі України в ньому.

 

вміти:

1) на репродуктивному рівні: користуватися політологічною термінологією;

2) на алгоритмічному рівні: орієнтуватися в сучасних політичних процесах та подіях в Україні і світі; розумітися на розгортанні політичного буття України під кутом зору правової діяльності;

3) на евристичному рівні: володіти основами політичного аналізу;

4) на творчому рівні: визначати приналежність будь-яких політичних проблем до сфер політології  та знаходити можливі шляхи їх вирішення; застосовувати знання  на практиці і в професійній діяльності; самостійно опрацьовувати матеріал, удосконалювати та  збагачувати свої знання про політичні процеси та явища.