Курс розрахований для студентів заочного відділення спеціальностей:

  • 071 - "Облік і оподаткування" (освітня програма «Облік і аудит»)
  • 072 - "Фінанси, банківська справа та страхування" (освітня програма «Фінанси і кредит»)
  • 075 - "Маркетинг" (освітня програма «Маркетинг»)
  • 076 - "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність" (освітня програма «Організація торгівлі та комерційна логістика»)
  • 076 - "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність" (освітня програма «Економіка підприємства»)

Мета

Формування ринково-орієнтовного економічного світогляду учасника суспільного виробництва через оволодіння універсальним інструментарієм прийняття рішень мікросистемами (підприємство, галузь, домогосподарство, ринок) у різних ринкових ситуаціях з метою теоретичного і практичного обґрунтування управлінських рішень у галузі фінансів.

Завдання:

  • знати теоретичні основи функціонування суб’єктів ринку в умовах обмеженості ресурсів в різних ринкових структурах;
  • розвинути техніку ринкового економічного мислення;
  • навчити використовувати теоретичний інструментарій мікроекономіки у дослідженні та прогнозуванні економічної поведінки суб’єктів господарювання;
  • навчити самостійно виконувати техніко-економічні розрахунки, пов’язані з обґрунтуванням раціональної поведінки суб’єктів мікросистеми.

Оволодіння дисципліною «Мікроекономіка» дозволить майбутнім бакалаврам розуміти особливості взаємодії споживачів і виробників в умовах обмеженості ресурсів і безмежних потреб; аналізувати функціонування ринку в умовах конкуренції, монополії, олігополії, монополістичної конкуренції і обґрунтовувати раціональну цінову і товарну політику на цих ринках; обирати виважену виробничу функцію з урахуванням особливостей ціноутворення на ринках факторів виробництва; інтегрувати отримані знання в систему загальної ринкової рівноваги через аналіз впливу зовнішніх ефектів і суспільної нерівності.

Очікувані програмні результати навчання:

  • демонструвати знання основних принципів раціональної поведінки мікро­систем у ринкових умовах;
  • аналізувати основи функціонування ринкового механізму, узгодження по­питу і пропозиції, прагнення ринкової системи до рівноважного стану;
  • розрізняти об’єктивні економічні залежності і принципи управління вироб­ництвом, методи і важелі господарювання, залежно від ринкової структури;
  • вміти користуватися термінологією і основними прийомами мікроекономічного аналізу;
  • практично застосувати інструментарій мікроекономіки для аналізу ефектив­ності функціонування суб’єктів господарювання, виконувати техніко-економічні розрахунки, пов’язані з обґрунтуванням раціональної поведінки суб’єктів мікро­системи;
  • ґрунтовно оцінювати виробничо-економічний потенціал підприємства;
  • виконувати розрахунки економічних та бухгалтерських витрат виробництва;
  • в виробничій практиці на основі порівняння доходу, середніх, загальних, граничних витрат визначати рівень беззбитковості підприємства, оптимальні обсяги виробництва для одержання максимального прибутку підприємства;
  • оперативно визначати стратегію підприємства у залежності від типу товару, що випускається та у залежності від ринкового середовища;
  • визначати і характеризувати типи ринків у різних галузях економіки;
  • об’єктивно оцінювати позитивні і негативні зовнішні ефекти від промислової діяльності підприємства;
  • сприяти встановленню Парето-оптимального стану в усіх сферах економіч­ної діяльності.