Метою навчальної дисципліни «Адміністративна діяльність правоохоронних органів» є формування ідеології «служіння народові», виховання неухильної поваги до закону, дотримання законності у всіх формах правоохоронної діяльності, відповідальності за порушення прав і свобод людини і громадянина в державі.
Основними завданнями навчальної дисципліни «Адміністративна діяльність правоохоронних органів» є опанування студентами передових форм і методів роботи в адміністративній сфері, оволодіння навичками праці з нормативними матеріалами, уміння практичної організації ефективної роботи тих чи інших служб, апаратів, підрозділів правоохоронних органів, використання громадських формувань у здійсненні охорони публічного порядку і протидії правопорушенням.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати такі
загальні компетентності:
– здатність до абстрактного, логічного та критичного мислення, аналізу та синтезу отриманих знань;
– знання і розуміння предмета пізнання, здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
– уміння планувати і організовувати свою роботу в процесі навчання;.
– навички збору і аналізу інформації з правових джерел, оцінка її достовірності, використання сучасних інформаційних технологій і баз даних;
– уміння грамотно і точно формулювати та висловлювати свої позиції, належним чином їх обґрунтовувати, брати участь в аргументованій дискусії;
– здатність комунікувати як усно, так і письмово різними мовами насамперед у професійній сфері, цінувати та поважати різноманітність та мультикультурність;
– вміння працювати самостійно, проявляти добросовісність, дисциплінованість, пунктуальність та відповідальність у процесі навчання;
– здатність бути критичним і самокритичним, визнавати та виправляти власні помилки.
фахові компетентності:
– здатність на достатньому рівні репрезентувати правоохоронні органи у відносинах з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та громадянами під час надання правоохоронних, у тому числі поліцейських послуг;
– здатність аналізувати нормативно-правові акти та інші документи з метою правильної кваліфікації адміністративних та кримінальних правопорушень. вільно орієнтуватися в правових актах, які регламентують порядок, напрями та особливості застосування науково-технічних засобів у боротьбі зі злочинністю та під час забезпечення публічної безпеки і порядку;
– здатність щодо об’єктивної оцінки ситуації з метою правильного вибору форм та методів поліцейської діяльності;
– здатність щодо застосування примусових заходів в порядку та межах визначених Законом;
– здатність організовувати свою діяльність на основі певного алгоритму, складати необхідні процесуальні документи;
– здатність довільно використовувати знання в сфері права для розв’язання типових ситуацій, що виникають під час професійної діяльності правоохоронних органів;
– здатність переосмислювати наявні знання стосовно нових фактів; адаптувати раніше отриманий досвід до змінних умов та нестандартних ситуацій;
– здатність проведення наукових досліджень у сфері забезпечення публічної безпеки і порядку, профілактики правопорушень;
– здатність розв’язання складних задач і проблем у сфері правоохоронної діяльності, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог;
– здатність критичного осмислення проблем у професійній діяльності правоохоронних органів.
Очікувані програмні результати вивчення навчальної дисципліни "Адміністративна діяльність правоохоронних органів":
на понятійному рівні знати: основні положення законодавства України, що регулює адміністративну діяльність; завдання основних підрозділів правоохоронних органів щодо забезпечення публічної безпеки і порядку; види заходів адміністративного впливу, які застосовуються співробітниками правоохоронних органів під час виконання завдань з забезпечення публічної безпеки і порядку.
на фундаментальному рівні знати: особливості змісту суспільних відносин, що виникають під час адміністративної діяльності правоохоронних органів; основні проблеми, які є актуальними для правоохоронних органів у сфері забезпечення публічної безпеки і порядку, протидії правопорушенням; тенденції щодо подальшого розвитку суспільних відносин у сфері забезпечення публічної безпеки і порядку.
на практично-творчому рівні знати: систему, структуру та основи організації діяльності правоохоронних органів; порядок застосування заходів адміністративного примусу для забезпечення публічного порядку і безпеки; форми взаємодії правоохоронних органів, місцевим самоврядуванням та громадськістю; зміст процесуальних документів, які складаються під час адміністративної діяльності правоохоронних органів.
на репродуктивному рівні вміти: відтворювати основні поняття та категорії, що відображають сутність адміністративної діяльності правоохоронних органів, а також положення нормативно-правових актів, що регулюють діяльність правоохоронних органів;
на алгоритмічному рівні вміти: довільно використовувати засвоєні знання для розв’язання типових ситуацій, що виникають під час професійної діяльності правоохоронних органів, а також організовувати свою діяльність на основі певного алгоритму; складати необхідні адміністративно-процесуальні та інші документи;
на евристичному рівні вміти: орієнтуватися у процесі зміни професійних завдань та ускладнення оперативної обстановки, знаходити шляхи розв’язку нетипових задач, що виникають під час охорони публічного порядку і безпеки, спілкування з громадянами і правопорушниками;
на творчому рівні вміти: переосмислювати наявні знання стосовно нових фактів; адаптувати раніше отриманий досвід до змінних умов та нестандартних ситуацій; варіативно розв’язувати професійні завдання; у вмінні самостійно вести експериментальну, науково-дослідницьку діяльність.- Учитель: Арнольд Купін