1.   Анотація до курсу

 Дисципліна «Інтелектуальні радіоелектронні апарати» присвячена навчанню студентів розробці систем інтелектуального аналізу даних, що збираються розподіленими обчислювальними системами на певній території з використанням мікропроцесорних систем різного рівня складності та об’єднані дротовими та бездротовими мережами з різним типом побудови та різними протоколами зв’язку, отриманню теоретичних та практичних знань з основ побудови систем автоматизованого та автоматичного аналізу даних, об’єднанню мікропроцесорних обчислювальних систем в загальні аналітичні системи, отриманню практичних знань та навичок створення систем аналізу даних різних обсягів з різного типу датчиків розподілених географічно на віддалених територіях.

Інтелектуальні радіоелектронні апарати це розподілені аналітичні системи по збору, зберіганню, аналізу даних отриманих з датчиків та користувачів, що знаходяться віддалено один від одного з метою побудови систем автоматичного прийняття керуючих рішень та представлення аналітики для різних сфер економіки. Застосування таких систем дозволяє проводити прийняття рішень, що дозволяють оптимально застосувати засоби керування та оптимізації складних систем різного типу як на окремому виробництві, так і в цілих галузях економіки та побутової діяльності людини.

 2.   Мета та цілі курсу

 Мета навчальної дисципліни — засвоєння студентами сучасних методів побудови інтелектуальних систем збору, передавання, аналізу, зберігання, обробки даних з метою прийняття керуючих рішень в різних галузях людської діяльності.

Цілі навчальної дисципліни: засвоєння основних правил побудови інтелектуальних систем автоматичного аналізу даних отриманих з різних джерел, отримання навичок проектування структури інтелектуальних систем прийняття рішень, ознайомлення з роботою методів та засобів збирання, передачі, зберігання та аналізу інформації, а також алгоритмів прийняття рішень на базі накопичених даних для керування складними економічними процесами на виробництві та в побутовій діяльності людини.

У ході вивчення курсу студенти вивчають діяльність із створення структури систем збору, передавання, зберігання, аналізу даних отриманих з різних розподілених джерел з можливістю прийняття автоматичних рішень по керуванню процесами та отриманню звітів різної структури.

 3.   Формат курсу

Очний (offline)

 Навчальним планом передбачені лекції та лабораторні роботи.

 4.   Результати навчання

 У результаті вивчення дисципліни:

·         студент повинен знати:

основи роботи аналітичних систем;

правила розробки структури системи аналізу даних, що отримані з різних розподілених джерел;

засоби збирання даних з розповсюджених джерел з різною структурою;

функції, програмні та апаратні особливості, протоколи різних типів мереж дротової передачі інформації;

функції, програмні та апаратні особливості, протоколи різних типів мереж бездротової передачі інформації;

синтаксис мови SQL для побудов баз даних для зберігання даних, отриманих з розповсюджених джерел;

основи побудови серверних та хмарових сховищ;

можливості відображення результатів аналізу даних на мікропроцесорних системах різного рівня.

·         студент повинен уміти:

створювати структури інтелектуальних систем для автоматичного аналізу даних;

створювати бази даних на СУБД MySQL, SQLite, MSSQL;

обирати оптимальні мережі передачі даних з окремого об’єкта в централізовану інтелектуальну аналітичну систему;

створювати системи дротової передачі даних на основі різних протоколів та інтерфейсів (RS232, RS485, I2C, SPI, 1Wire, Ethernet, MODBUS і т.д.);

створювати системи бездротової передачі даних на основі різних протоколів та інтерфейсів (BlueTooth, WiFi, GPRS, 3G, RFID, NFC);

налагоджувати роботу сервера по збору даних з віддалених розповсюджених об’єктів з належним зберіганням цих даних в базі даних;

розробляти алгоритми та писати програмний код для аналізу отриманих даних для прийняття автоматичних рішень та виводу аналітичних звітів користувачеві;

створювати інтерфейси для відображення аналітичних даних користувачеві в зручні для нього формі на пристроях різних рівнів.

 

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати у результаті вивчення навчальної дисципліни:

загальні компетентності:

·           здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;

·           здатність працювати як самостійно, так і в команді;

·           здатність оцінювати та забезпечувати якість робіт;

·           здатність до аналізу та синтезу;

·           навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;

·           здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;

·           вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;

·           здатність приймати обґрунтовані рішення;

·           здатність бути критичним і самокритичним;

·           здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;

фахові компетентності:

·           здатність планувати, організовувати, координувати, контролювати та оцінювати роботи інтелектуальної системи збору, передачі, зберігання та подальшого аналізу даних;

·           володіння професійним термінологічним апаратом;

·           володіння різними методиками проектування систем збору даних;

·           володіння різними методиками проектування передачі збору даних;

·           володіння різними методиками проектування систем зберігання даних;

·           володіння різними методиками проектування систем автоматичного аналізу даних;

·           володіння знаннями й уміннями у галузі проектування інтерфейсів відображення результатів аналізу даних на мікропроцесорних системах різних рівнів;

здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання