ГАЛУЗЬ ЗНАНЬ 07 «Управління та адміністрування»

СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА «Організація торгівлі та комерційна логістика» 

Актуальність вивчення дисципліни «Світовий ринок товарів і послуг» майбутніми фахівцями зумовлена можливістю збагачення  уявлення про характер процесів, що відбуваються на світових товарних ринках, дає можливість пізнати їх як суперечливу єдність національних та міжнародних проявів суспільного життя, поглиблює знання про проблеми розробки кон’юнктурних прогнозів поведінки споживачів і виробників на окремих товарних ринках, потенційні можливості виходу України на світовий ринок. Важливою складовою світового ринку є діяльність торговельних посередників, що створюють відповідні вузлові структури в цій системі.

Мета дисципліни: формування у здобувачів вищої освіти сучасного економічного мислення, знань з теоретичних основ розвитку світового ринку товарів і послуг, закріплення професійних знань фахівців з організації торгівлі та комерційної логістики щодо сучасних закономірностей і тенденцій розвитку світових товарних ринків, економічного аналізу їх складових, а також використання набутих знань і вмінь у своїй практичній професійній діяльності для розв’язання актуальних завдань підприємств на світових ринках товарів і послуг.

Завдання дисципліни: ознайомлення здобувачів вищої освіти з теоретичними основами організації та функціонування світового ринку товарів і послуг;   формування знань про особливості світових ринків мінерально-сировинних ресурсів, паливно-енергетичних, продовольчих та готових товарів, а також – про специфіку міжнародного ринку послуг;   навчання здобувачів вищої освіти послідовності дій по організації аналітичної і дослідницької роботи при аналізі світового ринку товарів і послуг; формування у  здобувачів вищої освіти активної позиції щодо сучасних проблем інноваційного розвитку торгівлі та логістиці в Україні в умовах швидких змін кон’юнктури світових товарних ринків. 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати:

Загальні компетентності:

- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК1);

- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК6);

Фахові компетентності:

-  здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності (СК5);

- здатнiсть        до        організації зовнішньо-економiчної діяльності підприємницьких, торговельних і бiржових структур (СК9);

- здатнiсть до бiзнес-планування, оцінювання кон'юнктури ринків і результатів діяльності у сферi  пiдприємництва, торгiвлi та бiржової практики з урахуванням ризикiв (СК10).

Результати навчання:

- організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. (РН5);

- використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур (РН13);

- оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності за допомогою сучасних методів (РН15);

- застосовувати знання й уміння для забезпечення ефективної організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур з урахуванням ринкової кон’юнктури і діючих правових норм (РН19);

- знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків (РН20).

Дисципліна викладається у 8-му семестрі 4-го року підготовки бакалаврів. 

Дисципліна вибіркова.

Кількість годин – 105; кредитів – 3,5, розподіл годин: лекції – 20, практичні та семінарські – 10, самостійна робота – 75.

Вид контролю – залік.

Дисципліни, вивчення яких передує дисципліні «Світовий ринок товарів і послуг» та полегшує її засвоєння: «Політична економія»; «Міжнародна економіка», «Маркетинг».

Навчальна дисципліна «Світовий ринок товарів і послуг» вивчається у восьмому (останньому) семестрі навчання бакалаврів, тому не має постреквізитних навчальних дисциплін, але сприяє розширенню світогляду та зростанню професійного рівня здобувача вищої освіти.  

Зміст дисципліни:

Змістовий модуль 1. Теоретичні основи світового ринку товарів і послуг.

Змістовний модуль 2. Характеристика ключових сегментів світового ринку