ГАЛУЗЬ ЗНАНЬ 07 «Управління та адміністрування»

СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА «Організація торгівлі та комерційна логістика» 


Програма вивчення навчальної дисципліни "Маркетинг" складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів освітньої програми "Організація торгівлі та комерційна логістика"

Актуальність вивчення дисципліни «Маркетинг» майбутніми фахівцями зумовлена необхідністю ринкової орієнтації підприємств в умовах насичених та висококонкурентних ринків, оскільки саме маркетинг дає змогу оволодіти інструментом досягнення підприємством бажаного становища на ринку. Знання основ маркетингу є важливим не лише в професійному житті, але й в повсякденному для будь-кого, адже всі є споживачами, регулярно здійснюють покупки, приймають рішення та роблять вибір,  маркетинг допоможе краще орієнтуватися в пропозиціях торгових марок виробників та продавців та робити вибір вигідний споживачу.

Мета дисципліни: формування у здобувачів вищої освіти наукового світогляду та спеціальних знань з теорії, методології маркетингу, вироблення вмінь і навичок здійснення управлінських функцій на підприємстві на основі маркетингу для задоволення потреб споживачів та забезпечення ефективної діяльності підприємства.

Завдання дисципліни: вивчення  теоретичних понять категорій маркетингу його класифікації і характеристик,  а також сучасних тенденцій у цій галузі знань; опанування методологічним апаратом організації з метою набуття  вмінь і навичок визначення конкурентоспроможності товару, підвищення ефективності організації та контролю маркетингової діяльності на підприємствах; виховання здатності до творчого пошуку напрямків удосконалення маркетингової товарної та цінової політики, політики продажу та просування на підприємствах.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати:

Загальні компетентності:

- здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях (ЗК 2);

- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК6);

Фахові компетентності:

-  здатність       обирати          та        використовувати   відповідні методи, iнструментарiй   для обґрунтування рішень  щодо створення,  функціонування  підприємницьких, торговельних і біржових структур (СК2);

-  здатність здійснювати діяльність  у взаємодії  суб’єктів ринкових відносин (СК3);

-  здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності (СК5).

Результати навчання:

- організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. (РН5);

- володіти методами та iнструментарiєм для обґрунтування управлiнських рiшень щодо створення й функцiонування пiдприємницьких, торговельних i бiржових структур (РН12);

- використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур (РН13);

- оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності за допомогою сучасних методів (РН15).

Дисципліна "Маркетинг" викладається у 4 семестрі 2-го року підготовки бакалаврів.

Кількість годин – 120; кредитів – 4, розподіл годин: лекції – 30, практичні та семінарські – 14, самостійна робота – 76.

Вид контролю – іспит.

Дисципліни, вивчення яких передує дисципліні «Маркетинг» та полегшує її засвоєння: «Політична економія»; «Мікроекономіка», «Психологія», «Соціологія».

Постреквізитними навчальними дисциплінами є «Маркетинг закупівель», «Ціноутворення в торгівлі», «Світові ринки товарів і послуг» бакалаврського рівня та «Стратегічний маркетинг» магістерського рівня.

Зміст навчальної дисципліни: 

Змістовий модуль 1. Теоретичні основи маркетингу.

Змістовний модуль 2. Методологічні та інформаційні основи маркетингу

Змістовний модуль 3. Комплекс маркетингу: сутність та зміст