ГАЛУЗЬ ЗНАНЬ 07 «Управління та адміністрування»

СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 075 «Маркетинг»

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА «Маркетинг» 


Програма вивчення навчальної дисципліни "Маркетинг" складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 075 "Маркетинг"

Актуальність вивчення дисципліни «Маркетинг» майбутніми фахівцями зумовлена необхідністю ринкової орієнтації підприємств в умовах насичених та висококонкурентних ринків, оскільки саме маркетинг дає змогу оволодіти інструментом досягнення підприємством бажаного становища на ринку. Знання основ маркетингу є важливим не лише в професійному житті, але й в повсякденному для будь-кого, адже всі є споживачами, регулярно здійснюють покупки, приймають рішення та роблять вибір,  маркетинг допоможе краще орієнтуватися в пропозиціях торгових марок виробників та продавців та робити вибір вигідний споживачу.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати:

Загальні компетентності:

знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності (ЗК6);

- здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) (ЗК12)

Фахові компетентності:

-  здатність логічно і послідовно відтворювати  отримані знання предметної області маркетингу (СК1);

-  здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими (СК4);

-  здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів (СК7);

- здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності (СК7).

Результати навчання:

- демонструвати знання і розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності (РН1);

- аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності (РН2);

- визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності (РН6).

Мета дисципліни:  формування у здобувачів вищої освіти розуміння теоретичних засад, логіки та механізмів здійснення маркетингової діяльності на підприємствах, в організаціях як сфери матеріального виробництва, так і послуг, ідей, місць та особистостей, а також набуття практичного досвіду організації маркетингової діяльності, аналізу її ефективності та формування товарного, цінового, розподільчого та комунікаційного маркетингових міксів.

Завданням дисципліни є: вивчення  теоретичних понять категорій маркетингу його класифікації і характеристик,  а також сучасних тенденцій у цій галузі знань; опанування методологічним апаратом організації з метою набуття  вмінь і навичок визначення конкурентоспроможності товару, підвищення ефективності організації та контролю маркетингової діяльності на підприємствах; виховання здатності до творчого пошуку напрямків удосконалення маркетингової товарної та цінової політики, політики продажу та просування на підприємствах.

Предметом  вивчення навчальної дисципліни є теоретичні, методичні та прикладні аспекти маркетингової діяльності підприємств, організацій, установ.

Міждисциплінарні зв'язки: Дисципліни, вивчення яких передує дисципліні «Маркетинг» та полегшує її засвоєння: «Політична економія»; «Мікроекономіка», «Вступ до спеціальності», «Психологія», «Соціологія».
Постреквізитними навчальними дисциплінами є «Маркетингові дослідження», «Маркетингова товарна політика», «Маркетингові комунікації», «Маркетингове ціноутворення» бакалаврського рівня та «Стратегічний маркетинг», «Маркетинговий менеджмент» магістерського рівня.

Програма навчальної дисципліни складається з таких модулів: 

Змістовий модуль 1. Теоретичні основи маркетингу.

Змістовний модуль 2. Сутність та концепції маркетингу.

Змістовний модуль 3. Актуальні проблеми та види сучасного маркетингу.

Змістовний модуль 4. Ризики в маркетингу та маркетингові дослідження.

Змістовий модуль 5. Практична реалізація комплексу маркетингу.

Дисципліна - обов'язкова.
Навчальна дисципліна викладається у 4 та 5 семестрах, загальна кількість годин – 420 ; кредитів – 14, розподіл годин: лекції – 56, практичні та семінарські – 28, самостійна робота – 306.

Індивідуальне науково-дослідне завдання –_курсова робота_ (30 годин). Вид контролю – залік.