Рівень вищої освіти: Другий (магістерський) рівень

Обсяг дисципліни: На вивчення навчальної дисципліни відводиться 120 годин (4 кредити ЄКТС).

Перелік дисциплін, вивчення яких має передувати дисципліні:  Дисципліна базується на знанні дисциплін «Основи САПР», «Проектування мікро- і наноструктур».

Характеристика навчальної дисципліни: Дисципліна «САПР мікро- і наноструктур» є частиною спеціальної підготовки інженера за спеціальністю «Телекомунікація та радіотехніка», освітня програма «Інтелектуальні технології мікросистемної радіоелектронної техніки». В ході вивчення дисципліни досліджуються загальні характеристики процесів збору, передачі, обробки та зберігання інформації, організація інформаційних процесів, інформаційні технології при виборі рішень в області технології нано- та мікросистемної техніки, організації, планування і управління виробництвом, а також автоматизовані системи наукових досліджень, системи автоматизованого проектування МЕМС і НЕМС, технології комп'ютерного моделювання нано- та мікросистемної техніки.

Ускладнення розроблюваних пристроїв мікро- і нанотехніки призводить до того, що підготовка фахівців з виробництва і проектування нано- та мікросистемної техніки повинна включати такі важливі складові формування базового набору компетенцій, як знання теоретичних основ інформаційних технологій, методів моделювання та проектування компонентів мікро- і нанотехніки, а також наявність практичних навичок використання сучасних засобів автоматизованого проектування МЕМС і НЕМС, моделювання наноструктур і нано- технологій.

Мета вивчення навчальної дисципліни:  вивчення систем автоматизованого проектування мікро- і наносистем, технологій комп’ютерного моделювання нано- і мікросистемної техніки, автоматизованих систем наукових досліджень, а також загальних характеристик процесів отримання, передачі, обробки та зберігання інформації, організації інформаційних процесів, вибору рішень в області технології нано- і мікросистемної техніки, організації, планування та управління виробництвом.

Завдання навчальної дисципліни: формування розуміння ролі систем автоматизації проектувальних робіт у справі підвищення якості мікро- та наносистемної техніки, знання щодо методів її проектування з урахуванням особливостей компонентів електроніки.

Перелік компетентностей:

У результаті вивчення дисципліни студент повинен отримати:

загальні компетентності:

•     здатність до аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів. Вміння виявляти, аналізувати і структурувати проблеми підприємства і розробляти рішення;

•     здатність до навчання та готовність підвищувати рівень своїх знань;

•     здатність до самостійної роботи та самостійного приймання рішення, здатність нести відповідальність за їх реалізацію;

•     здатність використовувати знання в галузі інформатики й сучасних інформаційних технологій; навички використання програмних засобів і навички роботи в комп'ютерних мережах, уміння створювати бази даних і використовувати інтернет-ресурси;

•     здатність працювати з інформацією, у тому числі, в глобальних комп'ютерних мережах;

•     уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел;

•     уміння будувати комунікаційну мережу для обміну інформацією.

фахові компетентності:

•     здатність володіти методами та комп’ютерними системами моделювання та проектування мікроелектронної техніки та технологій.

•     здатність проектувати прилади і системи з використанням засобів автоматизації проектування та досвіду розробки конкурентоспроможних виробів

•     здатність виконувати моніторинг роботи інформаційної системи;

•     здатність використовувати сучасні методи, засоби та технології дослідження та розробки об’єктів професійної діяльності.

•     уміння здійснювати збір, обробку, аналіз та систематизацію науково-технічної інформації за заданою темою своєї професійної діяльності, використовувати для цього сучасні інформаційні технології

•     уміння розробляти стратегії проектування мікро- та наносистемної техніки, визначення цілей проектування, критеріїв ефективності, обмежень застосовності, уміння розробляти нові методи і засоби проектування мікро- та наносистемної техніки.

•     здатність проводити аналіз результатів проведення експериментів, здійснювати вибір оптимальних рішень.

 Очікувані програмні результати навчання:

•     Уявлення про загальні характеристики процесів збору, передачі, обробки та зберігання інформації, організацію інформаційних процесів;

•     Знання про інформаційні технології при виборі рішень в області технології нано- та мікросистемної техніки, організацію, планування і управління виробництвом;

•     Вміння проектувати та застосовувати автоматизовані системи наукових досліджень, системи автоматизованого проектування МЕМС і НЕМС, технології комп'ютерного моделювання нано- та мікросистемної техніки.

Модулі дисципліни:
1. Інформаційні технології мікро- і наносистем
2. Системи автоматизації проектувальних робіт
3. Технології проектування та виробництва нано- та мікросистемної техніки