СИЛАБУС

 

ОСНОВИ МЕТОДИКИ ДИЗАЙНУ

 

Тип: Цикл професійної підготовки

Курс (рік навчання): 3 (1)

Семестр: 6

Кредити: 3

Викладач: Рижова І.С. д-р філос. наук, професор

Розподіл годин: загальна кількість 90 годин (14 лекцій, 14 практичних  занять, 60 годин самостійної роботи інші види 2).

Лекції, семінарські роботи, самостійні роботи, індивідуальні завдання.

Метою курсу «Основи методики дизайну» є ознайомлення студентів з основними поняттями з теорії дизайну, оволодіння методикою проектування та її використання при вирішенні прикладних та науково - практичних завдань.

            Зміст курсу:

Курс сприяє вихованню загальнокультурного та професійно-інформаційного рівня майбутніх фахівців, навчає їх розглядати та оцінювати події, що відбуваються у сфері дизайну з діалектичної точки зору. Висновки та знання, отримані під час навчання, безпосередньо використовуються в учбово-проектних та майбутній професійній діяльності студента.

          Структура курсу

Тема 1 Сутність дизайну

Тема 2 Дизайн як проектна цілісність культури. Проектування в системі диференційної діяльності дизайну.

Тема 3 Методологія наукового дослідження. Загальнонаукові методи наукових досліджень

Тема 4 Специфічні методи наукового дослідження. Особливості методів наукового пошуку в дизайні.

Тема 5 Джерела, прийоми і методи активізації творчого пошуку. Категорії проектної діяльності.

Тема 6 Біоніка: організаційно-аналоговий аспект. Екодизайн як тенденція розвитку проектної культури.

Результати навчання:

  загальні компетентності:

          КЗ. Здатність до аналізу та синтезу.

КЗ Здатність застосовувати знання на практиці.

КЗ Здатність застосовувати базові знання професії на практиці.

КЗ Здатність усно та письмово спілкуватися рідною й іноземною мовами.

КЗ Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

КЗ Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями та працювати в міжнародному контексті.

КЗ Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

КЗ Здатність генерувати нові ідеї (творчість, креативність).

КЗ Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

КЗ Здатність працювати в команді.

  фахові компетентності:

  КС Здатність і готовність виявляти, аналізувати та формулювати вимоги до дизайн-об’єктів, визначати особливості їх функціонування, використання.

  КС Здатність і готовність презентувати, популяризувати надбання національної та всесвітньої мистецько-культурної спадщини.

  КС Здатність виконувати стилізацію, інтерпретацію та трансформацію об’єктів (джерел) творчого натхнення під час розробки ідей дизайн-об’єктів, дизайн-проектів.

  КС Здатність і готовність виконувати ескізи дизайн-об’єктів, дизайн-проектів засобами малюнку й живопису, художньої графіки, образотворчими засобами і техніками, за допомогою комп’ютерних технологій та графічних редакторів.

  КС Здатність здійснювати аналіз творів мистецтва, об’єктів (джерел) творчого натхнення за правилами, законами композиції.

  КС Здатність до компетентного вирішення професійних питань усіх етапів і складових процесу проектування інтер’єру в дизайні.

  очікувані програмні результати навчання

  ПРН Здатність демонструвати знання і розуміння наукових засад організації, модернізації, впровадження новітніх технологій у сфері дизайну;

ПРН Здатність застосовувати культуру мислення, уміння узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в професійній діяльності;

ПРН Здатність застосовувати в практиці дизайну методики використання виразних можливостей різних видів матеріалів, інноваційних методів і технологій.

ПРН Здатність демонструвати знання специфіки пошуку інформації в різних джерелах для вирішення завдань спеціальності;

ПРН Здатність застосовувати вміння ефективно працювати як індивідуально, так і в складі команди;

Оцінювання: за результатами засвоєння дисципліни складається залік. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100 – бальною шкалою за накопичувальною системою.

Форми поточного контролю:

-        відвідування лекційних занять, конспект лекцій;

-        письмова відповідь;

-        виконання графічних завдань;

-        ескізні проектні рішення;

-        виконання самостійних завдань;

-        реферат.

При цьому перевага надається оригінальним рішенням спрямованим на досягнення певного рівня ефективності.

У разі відвідування всіх занять і своєчасного виконання всіх частин графічного завдання може бути використана наступна схема оцінювання (за засвоєння тем курсу):

 

Поточне тестування та самостійна робота

Сума

Залік

Змістовий модуль №1

Змістовий модуль № 2

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

100

15

15

15

15

15

15

10

 

У разі невідвідування певних тем та несвоєчасного виконання розділів оцінка може знижуватись шляхом віднімання певної кількості балів у відповідності до вищевказаної таблиці. Зниження оцінки може бути скомпенсоване шляхом відпрацювання пропущених занять та виконання додаткових завдань.

Академічна доброчесність: студент повинен виконувати роботи самостійно, не допускається залучення при розв’язання індивідуальних завдань інших здобувачів освіти. У разі виявлення ознак плагіату робота не зараховується і дисципліна не вважається зарахованою.

            Література:

          1. Аронов В.Р. Современные теории дизайна [Текст] / В.Р.Аронов // Проблемы дизайна-5. НИИ теории и истории изобразительных искусств Российской академии художеств: [Сб. статей]. - М.: ОАО “Типография “Новости”, 2009. - С. 7-26.

          2. Библер В.С. Мышление как творчество (Введение в логику мыслительного диалога) / В.С. Библер. - М.: Политиздат, 1975. - 399 с.

          3. Буданов В.Г. Методология и синергетика в постнеклассической науке и образовании [Текст] / В.Г. Буданов. - М.: Либраком, 2009. - 240 с.

          4. Быков В.В. Методы науки [Текст] / В.В. Быков. - М.: Наука, 1974. - 215 с.

          5. Варламов Г.Г. Элементы художественного конструирования и технической эстетики [Текст] / Г.Г.Варламов, О.Д.Струков. - М.: Сов.радио, 1980. - 97 с.

          6. Гамаюнов В.Н. Основы дизайна: [Учебное пособие для студентов худож.-граф. фак. пед. ин-тов] / В.Н.Гамаюнов, Ю.Г.Коробковский. - М.: Альфа, 1993. - 100 с.

          7. Коськов М.А. Модель отраслевой дизайн-деятельности [Текст] / М.А. Коськов //Техническая эстетика. - 1988. - №11. - С. 3-5.

          8. Мигаль С. П. (2014). Біоніка в дизайні просторово-предметного середовища: навч.посібник /С.П. Мигаль, І.А. Дида, Т.Є. Казанцева. – Львів:Видавництво Львівської політехніки, 228 с.

          9. Новіков Б.В. Творчість як спосіб здійснення гуманізму: [Монографія]. – Б.В. Новіков. - К.: Видавець ПАРАПАН, 2005. - 332 с.

          10. Рижова І.С. Філософія дизайну: теоретико – методологічні засади: [Монографія] / І. С. Рижова. - Запоріжжя ЗНТУ, 2006. - 540 с.

          11. Рижова І.С. Феномен дизайну: проблеми термінології [Текст] / І.С.Рижова //Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії: зб.наук. праць. – Запоріжжя: ЗДІА, 2002. - Вип. 11. – С. 121-129.

          12. Шейко В.М. Організація та методика науково - дослідницької діяльності: [Підручник для студ. вищих навч. закладів] /В.М. Шейко, Н.М. Кушнаренко. – 5-е вид. – К.: Знання, 2006. – 307 с.