СИЛАБУС
ІСТОРІЯ ДИЗАЙНУ
Тип: вибіркова
Курс (рік навчання): 4 (1)
Семестр: 7,8
Кредити: 12,5
Викладач: Рижова І.С. д-р філос. наук, професор
Розподіл годин: загальна кількість 195 годин (26 лекцій, 26 практичних занять, 140 годин самостійної роботи індивідуальні завдання 3).
Лекції, семінарські роботи, самостійні роботи, індивідуальні завдання.
Метою курсу є засвоєння студентами обсягу знань, пов’язаних із світоглядними передумовами і витоками дизайн-практики і становленням дизайну як специфічної сфери професійної художньої діяльності. Курс сприяє вихованню загальнокультурного та професійно - інформаційного рівня майбутніх фахівців, навчає їх розглядати та оцінювати події, що відбуваються у сфері дизайну з діалектичної точки зору. Висновки та знання, отримані під час навчання, безпосередньо використовуються в навчально - проектних та майбутній професійній діяльності студента.
Зміст курсу:
Дисципліна входить до блоку фахових дисциплін, що забезпечують підготовку висококваліфікованих фахівців у галузі дизайну (Історії дизайну) для відповідної сфери сучасного виробництва згідно освітньо-кваліфікаційної характеристики бакалавра означеного напрямку і галузі знань відповідних галузевих стандартів.
Структура курсу
Тема 1 Сутність дизайну.
Тема 2 Перші форми предметно-художньої діяльності людини в різні епохи.
Тема 3 Соціально-культурна ситуація напередодні формування сфери промислового мистецтва
Тема 4 Становлення промислового мистецтва в умовах першої промислової революції на Заході. Поява нового типу фахівця-художника.
Тема 5 Становлення та розвиток дизайнерської діяльності у Німеччині.
Тема 6 Становлення та розвиток радянського дизайну.
Тема 7 Становлення та розвиток сучасних професійних форм дизайн-діяльності на Заході ХІХ-ХХ ст.
Тема 8 Становлення та розвиток сучасних професійних форм дизайн-діяльності в США.
Тема 9 Становлення та розвиток сучасних професійних форм дизайн-діяльності в Скандинавії.
Тема 10 Становлення та розвиток сучасних професійних форм дизайн-діяльності в Японії.
Тема 11 Основні напрямки дизайн-діяльності у ХХ ст. Авангардні течії, школі, групи в учбовій та практичній сферах дизайну.
Тема 12 Хай-тек, Поп-арт у дизайні та архітектурі.
Тема 13 Український дизайн.
Тема 14 Актуальні проблеми сучасного дизайну ХХІ ст.
Результати навчання:
загальні компетентності:
КЗ. Здатність до аналізу та синтезу.
КЗ Здатність застосовувати знання на практиці.
КЗ Здатність застосовувати базові знання професії на практиці.
КЗ Здатність усно та письмово спілкуватися рідною й іноземною мовами.
КЗ Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
КЗ Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями та працювати в міжнародному контексті.
КЗ Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
КЗ Здатність генерувати нові ідеї (творчість, креативність).
КЗ Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
КЗ Здатність працювати в команді.
фахові компетентності:
КС Здатність і готовність виявляти, аналізувати та формулювати вимоги до дизайн-об’єктів, визначати особливості їх функціонування, використання.
КС Здатність і готовність презентувати, популяризувати надбання національної та всесвітньої мистецько-культурної спадщини.
КС Здатність виконувати стилізацію, інтерпретацію та трансформацію об’єктів (джерел) творчого натхнення під час розробки ідей дизайн-об’єктів, дизайн-проектів.
КС Здатність і готовність виконувати ескізи дизайн-об’єктів, дизайн-проектів засобами малюнку й живопису, художньої графіки, образотворчими засобами і техніками, за допомогою комп’ютерних технологій та графічних редакторів.
КС Здатність здійснювати аналіз творів мистецтва, об’єктів (джерел) творчого натхнення за правилами, законами композиції.
КС Здатність до компетентного вирішення професійних питань усіх етапів і складових процесу проектування промислового дизайну,
очікувані програмні результати навчання
ПРН Здатність працювати в групі продуктивно, відіграючи провідну роль в окремих випадках, головуючи під час дебатів та дискусій в міжнародній та мультикультурній групі.
ПРН Здатність презентувати написані тексти та робити презентації усно різної довжини та складності українською або англійською мовами
ПРН Здатність аналізувати історичні документи та історико-географічні тексти з різних періодів, інтерпретувати та контекстуалізувати їх правильно в письмових звітах та результуючій бакалаврській роботі.
Оцінювання: за результатами засвоєння дисципліни складається залік. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100 – бальною шкалою за накопичувальною системою.
Форми поточного контролю:
- відвідування лекційних занять, конспект лекцій;
- письмова відповідь;
- виконання графічних завдань;
- ескізні проектні рішення;
- виконання самостійних завдань;
- реферат.
При цьому перевага надається оригінальним рішенням спрямованим на досягнення певного рівня ефективності.
У разі відвідування всіх занять і своєчасного виконання всіх частин графічного завдання може бути використана наступна схема оцінювання (за засвоєння тем курсу):
Поточний контроль знань |
Екзамен |
Сума |
||||
Модульна атестація |
Модульна атестація |
Інд.завдання (за наявності) |
20 |
100 |
||
Змістовий модуль 1 |
Змістовий модуль 2 |
Змістовий модуль 3 |
Змістовий модуль 4 |
|
||
20 |
20 |
20 |
20 |
У разі невідвідування певних тем та несвоєчасного виконання розділів оцінка може знижуватись шляхом віднімання певної кількості балів у відповідності до вищевказаної таблиці. Зниження оцінки може бути скомпенсоване шляхом відпрацювання пропущених занять та виконання додаткових завдань.
Академічна доброчесність: студент повинен виконувати роботи самостійно, не допускається залучення при розв’язання індивідуальних завдань інших здобувачів освіти. У разі виявлення ознак плагіату робота не зараховується і дисципліна не вважається зарахованою.
Література:
1. Ковешникова Н.А. Дизайн: история и теория: [Учебное пособие]/ Н.А. Ковешникова. - M.: Омега. - Л, 2005. - 224 с.
2. Кочегаров Б.Е. Промышленный дизайн /Б.Е. Кочегаров Владивосток, 2006. – 300 с.
3. Лакшми Бхаскаран Дизайн и время / Б. Лакшми М.: Арт-родник, 2006. - 261 с.
4. Легенький Ю. Г. Український модерн [Текст] / Ю.Г.Легенький. - К.: НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2004. - 304 с.
5. Папанек В. Дизайн для реального мира / В. Папанек. - © Издатель Д. Аронов, 2004 - 253 с.
6. Рунге В.Ф. История дизайна, науки и техники: [Учебное пособие]. Издание в двух книгах. Книга 1./В.Ф. Рунге. – М.: Архитектура – С, 2008. – 368 с.
7. Рунге В.Ф. История дизайна, науки и техники: [Учебное пособие]. Издание в двух книгах. Книга 2./В.Ф. Рунге. – М.: Архитектура – С, 2007. – 432 с.
8. Рунге В.Ф. Основы теории и методологии дизайна: [Учебное пособие] /В.Ф.Рунге, В.В. Сеньковский - М.: МЗ Пресс, 2001. - 252 с.
9. Форти А. Объекты желания. Дизайн и общество с 1750 года/ А. Фоти. - М.: Изд-во Студии Артемия Лебедева, 2011. – 480 с.
- Учитель: Ірина Рижова