СИЛАБУС
ІСТОРІЯ ІНТЕР’ЄРУ
Тип: вибіркова
Курс (рік навчання): 3 (1)
Семестр: 5,6
Кредити: 6
Викладач: Рижова І.С. д-р філос. наук, професор
Розподіл годин: загальна кількість 180 годин (28 лекцій, 28 практичних занять, 120 годин самостійної роботи індивідуальні завдання 4).
Лекції, семінарські роботи, самостійні роботи, індивідуальні завдання.
Метою курсу полягає в засвоєнні студентами спеціальних знань з історії інтер'єру, що необхідні для їх загально культурного та професійного розвитку. Завданнями курсу є послідовне вивчення на конкретних прикладах пам'яток архітектури різних епох, аналіз розвитку стилів, їх особливостей, з’ясування значення історичної спадщини та її впливу на сучасну архітектуру.
Зміст курсу:
Дисципліна входить до блоку фахових дисциплін, що забезпечують підготовку висококваліфікованих фахівців у галузі дизайну (Історії інтер’єру) для відповідної сфери сучасного виробництва згідно освітньо-кваліфікаційної характеристики бакалавра означеного напрямку і галузі знань відповідних галузевих стандартів.
Структура курсу
Тема 1 Поняття стилю.
Тема 2 Первісна культура. Великі стилі давнього сходу.
Тема 3 Егейська культура (Крито-мінойська і Крито-мікенська цивілізації. Інтер’єри в архітектурі Давньої Греції.
Тема 4 Інтер’єри в архітектурі Давнього Риму.
Тема 5 Інтер’єри в архітектурі Візантії. Інтер’єри в арабсько-мусульманської архітектурі та зодчество древній Русі.
Тема 6 Інтер’єри в архітектурі романського та готичного періодів.
Тема 7 Стильові ознаки інтер’єру Італійського та Північного Відродження, бароко, та рококо.
Тема 8 Інтер’єри в архітектурі класицизму, романтизму та реалізму.
Тема 9 Інтер’єри в архітектурі еклектики та історизму. Інтер’єри в архітектурі модерну.
Тема 10 Стилістичні напрямки і течії в інтер’єрах ХІХ-ХХ ст.
Результати навчання:
загальні компетентності:
КЗ. Здатність до аналізу та синтезу.
КЗ Здатність застосовувати знання на практиці.
КЗ Здатність застосовувати базові знання професії на практиці.
КЗ Здатність усно та письмово спілкуватися рідною й іноземною мовами.
КЗ Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
КЗ Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями та працювати в міжнародному контексті.
КЗ Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
КЗ Здатність генерувати нові ідеї (творчість, креативність).
КЗ Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
КЗ Здатність працювати в команді.
фахові компетентності:
КС Здатність і готовність виявляти, аналізувати та формулювати вимоги до дизайн-об’єктів, визначати особливості їх функціонування, використання.
КС Здатність і готовність презентувати, популяризувати надбання національної та всесвітньої мистецько-культурної спадщини.
КС Здатність виконувати стилізацію, інтерпретацію та трансформацію об’єктів (джерел) творчого натхнення під час розробки ідей дизайн-об’єктів, дизайн-проектів.
КС Здатність і готовність виконувати ескізи дизайн-об’єктів, дизайн-проектів засобами малюнку й живопису, художньої графіки, образотворчими засобами і техніками, за допомогою комп’ютерних технологій та графічних редакторів.
КС Здатність здійснювати аналіз творів мистецтва, об’єктів (джерел) творчого натхнення за правилами, законами композиції.
КС Здатність до компетентного вирішення професійних питань усіх етапів і складових процесу проектування інтер’єру в дизайні.
очікувані програмні результати навчання
ПРН Здатність працювати в групі продуктивно, відіграючи провідну роль в окремих випадках, головуючи під час дебатів та дискусій в міжнародній та мультикультурній групі.
ПРН Здатність презентувати написані тексти та робити презентації усно різної довжини та складності українською або англійською мовами
ПРН Здатність аналізувати історичні документи та історико-географічні тексти з різних періодів, інтерпретувати та контекстуалізувати їх правильно в письмових звітах та результуючій бакалаврській роботі.
Оцінювання: за результатами засвоєння дисципліни складається залік. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100 – бальною шкалою за накопичувальною системою.
Форми поточного контролю:
- відвідування лекційних занять, конспект лекцій;
- письмова відповідь;
- виконання графічних завдань;
- ескізні проектні рішення;
- виконання самостійних завдань;
- реферат.
При цьому перевага надається оригінальним рішенням спрямованим на досягнення певного рівня ефективності.
У разі відвідування всіх занять і своєчасного виконання всіх частин графічного завдання може бути використана наступна схема оцінювання (за засвоєння тем курсу):
Поточний контроль знань |
Екзамен |
Сума |
||||
Модульна атестація |
Модульна атестація |
Інд.завдання (за наявності) |
20 |
100 |
||
Змістовий модуль 1 |
Змістовий модуль 2 |
Змістовий модуль 3 |
Змістовий модуль 4 |
|
||
20 |
20 |
20 |
20 |
У разі невідвідування певних тем та несвоєчасного виконання розділів оцінка може знижуватись шляхом віднімання певної кількості балів у відповідності до вищевказаної таблиці. Зниження оцінки може бути скомпенсоване шляхом відпрацювання пропущених занять та виконання додаткових завдань.
Академічна доброчесність: студент повинен виконувати роботи самостійно, не допускається залучення при розв’язання індивідуальних завдань інших здобувачів освіти. У разі виявлення ознак плагіату робота не зараховується і дисципліна не вважається зарахованою.
Література:
1. Вазари Д. Жизнеописания наиболее знаменитых живописцев, ваятелей и зодчих /Д. Вазари. - М.: «Издательство АЛЬФА‑КНИГА», 2008. – 1278 с.
2. Давидич Т.Ф. Стиль как язык архитектуры: [Монография] /Т.Ф. Давидич – Х.: Изд-во Гуманитарный центр, 2010. – 336 с.
5. Добрицина И.А. От постмодернизма – к нелинейной архитектуре: Архитектура в контексте современной философии и науки: [Текст] / И.А.Добрицина. - М.: Прогресс-Традиция, 2004. - 416 с.
6. Легенький Ю.Г. Український модерн [Текст] / Ю.Г.Легенький. - Київ.: НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2004. - 304 с.
7. Миллер Дж. Интерьер: цвет и стиль [Текст] / Дж. Миллер /Пер. с англ. – М.: Ниола 21 –й век, 2001. – 240 с.
8. Пайл Дж. Дизайн интерьеров 6000 лет истории / Дж. Пайл /Пер. с англ. О.И. Сергеевой – М.: АСТ Астрель 2007. – 464 с.
9. Соловьев Н.К. История интерьера. Древний мир. Средние века: [Учебник] /Н.К. Соловьев. – 3-е изд., испр. – М.: В. Шевчук, 2007. – 384 с.
10 Дешко Т.А. Дизайн архитектурного пространства как синтез материального и духовного [Текст] / Т.А.Дешко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. – Х., 2004. - №1. - С. 56-61.
11. Жестаз Б. Архитектура. Ренессанс от Брунеллески до Палладио /Б. Жестаз. - М.: ООО Астрель, 2003. - 160 с.
12. Заковоротная Т.А. Архитектурные ордера /Т.А. Заковоротная. - Саратов: Сарат техн. у-н, 2006. - 76 с.
13. Коэн Жан Луи Ле Корбюзье/ Ж.Л. Коэн. - TASCHEN/АРТ-РОДНИК, 2008. – 96 с.
14. Кох В. Энциклопедия архитектурных стилей [Текст] /В. Кох – М.: ЗАО «БММ», 2006. – 528 с.
15. Криппа Мария Антониетта Гауди/ М.А. Криппа. - TASCHEN/АРТ-РОДНИК, 2003. – 96 с.
16. Прайффер Брюс Брукс Райт /Б.Б. Прайффер. - TASCHEN/АРТ-РОДНИК, 2006. – 96 с.
17. Сарниц Август Вагнер / А. Сарниц. - TASCHEN/АРТ-РОДНИК2005.-96 с.
- Учитель: Ірина Рижова