Гуманітарний факультет
Кафедра іноземної філології та перекладу
СИЛАБУС
навчальної дисципліни (вибіркової)
ДРУГА ІНОЗЕМНА МОВА (французька)
Обсяг освітнього компоненту (3 кредити /90 годин)
Освітня програма «Готельно-ресторанна справа»
першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
Спеціальність – 241 «Готельно-ресторанна справа»
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВИКЛАДАЧА
МЕЛЕЩЕНКО АНАТОЛІЙ ІВАНОВИЧ, доцент,
кандидат філологічних наук
Контактна інформація:
кабінет 236-а Контактна інформація:
тел. 066-302-29-12.
Доступність для консультацій: понеділок-п’ятниця з 9-00 до 15-00 ауд. 236-а або 247 (за попередньою домовленістю);
Листування: e-mail: bschool2000@gmail.com
Telegram або Viber: 066-302-29-12
- bschool2000@gmail.com
- корпус № 1, аудиторія 398б
Час і місце проведення консультацій:
Згідно з графіком консультацій
Форми консультацій: особисто в
університеті за розкладом; листування; повідомлення,
спілкування у Viber / Telegram; за телефоном.
ОПИС КУРСУ
Друга іноземна мова (французька) є вибірковим компонентом професійної
кваліфікації фахівця готельно-ресторанної сфери і включає ряд особливостей, а
саме: продовження вивчення французької мови рівня А1-А2, формування і
розвиток базових знань і навичок спілкування, розуміння етикету, звичаїв і
культури спілкування у франкофонному середовищі з можливістю
застосовувати набуті знання і вміння в повсякденному житті і професійній
сфері.
МЕТА, КОМПЕТЕНТНОСТІ ТА РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
1. Метою вивчення навчальної дисципліни «Друга іноземна мова
(французька)» є навчання студентів основних видів мовленнєвої діяльності –
говоріння, читання, аудіювання, писемного мовлення – як засобу спілкування
французькою мовою в усній та писемній формі; формування необхідної
комунікативної спроможності в сферах повсякденного та ситуативного
професійного спілкування, навичок практичного володіння іноземною мовою в
Фото
різних видах мовленнєвої діяльності в обсязі тематики, що обумовлена життєвими і професійними потребами; підвищення загального освітнього рівня студентів.
2. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати загальні компетентності:
здатність до пошуку, наукових розвідок, оброблення та аналізу інформації з різних джерел і франкомовних включно;
здатність працювати в міжнародному контексті, в мультикультурному середовищі, застосовуючи вміння спілкування іноземною мовою;
здатність до адаптації та дії в новій ситуації;
здатність спілкуватися французькою мовою з клієнтами і колегами в ситуаціях професійної діяльності.
Спеціальні компетентності включають:
здатність до співпраці з діловими партнерами і клієнтами, уміння забезпечувати з ними ефективні комунікації;
здатність оперувати професійною термінологією;
здатність застосовувати іноземну мову як засіб міжкультурної комунікації та працювати в міжнародному середовищі на основі позитивного ставлення до несхожості, до інших культур, поваги до різноманітності та мультикультурності, розуміння місцевих і професійних традицій інших країн, розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці.
Програмні результати навчання:
володіти державною та іноземними мовами, на рівні, достатньому для здійснення професійної діяльності;
застосовувати навички продуктивного спілкування в міжкультурному контексті зі споживачами послуг готельно-ресторанної сфери;
проявляти толерантність до альтернативних принципів та методів виконання професійних завдань. ПЕРЕДУМОВИ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
іноземна мова в галузі (англійська), друга іноземна мова (французька обов’язкова), країнознавство. ПОСТРЕКВІЗИТИ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
Дисципліни, для вивчення якої є обов'язковими знання, здобуті при вивченні цієї дисципліни – іноземна мова за професійним спрямуванням, ділова іноземна мова, іноземна мова іспитів, написання курсових і дипломних робіт з використанням франкомовних джерел, практика або стажування за кордоном. ПЕРЕЛІК ТЕМ (ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН) ДИСЦИПЛІНИ
№
Тема
Вид заняття
Кількість годин
Розподіл балів
Змістовий модуль 1
Les biens culturels.
1
Les tâches domestiques.
Практичні
4
10
2
Le patrimoine.
Практичні
4
10
3
L’immobilier.
Практичні
4
10
4
Les lieux.
Практичні
4
10
Рубіжний контроль 1
Тестування
5
Змістовий модуль 2. Les gens.
5
Au bureau.
Практичні
4
10
6
Ah, ces collègues !
Практичні
4
10
7
Le sport.
Практичні
4
10
8
L’entreprise.
Практичні
4
10
Рубіжний контроль 2
Контрольна робота
5
Підсумковий контроль
Залік
10
САМОСТІЙНА РОБОТА
№
з/п
Назва теми
Кількість
годин
денна
Заоч.
2 курс 3 семестр
1
Справи домашні. Побут, побутові речі. Предмети туалету. Типи магазинів у Франції. Любов до життя у французькому характері. Слухання діалогів, техніка читання, інтонація. Складний минулий час дієслів 1 групи. Вживання «déjà», «toujours», «оui» / «si». Виконання комунікативних, лексичних і граматичних вправ.
7
10
2
Народна спадщина. Сільська місцевість Франції. Історичні пам’ятки. Французькі вина. Складний минулий час неправильних дієслів, дієслів руху. Виконання комунікативних, лексичних і граматичних вправ. Драматизація діалогів.
7
10
3
Квартира. Оренда житла. Кімнати, інтер’єр, меблі. Опис житла. Побутові проблеми. Місце прикметника в словосполученні. Неправильні прикметники. Вживання «Il faut». «Avoir» + nom sans article. Виконання комунікативних, лексичних і граматичних вправ.
7
10
4
Місця. На вулиці. В адміністрації. Переїзд на нове місце. Як спитати дорогу. Локалізація. Облаштування на новому місці. Блошині ринки Франції. Прийменники місця. Зворотні дієслова в пасивному значенні. Виконання комунікативних, лексичних і граматичних вправ. Драматизація діалогів.
7
10
5
В офісі. Знайомство, представлення колег. Організація зустрічі. Складна дискусія. Робоче місце. Підприємство. Французи – любителі дискусій і дебатів. Об’єктні займенники. «Непрямі» дієслова. Утворення прислівників. Виконання комунікативних, лексичних і граматичних вправ.
7
10
6
Люди. Етапи стосунків. Говоримо про смаки і вподобання. Опис характеру людини. Французький характер. Займенники. «Прямі» дієслова. Жіночий рід прикметників. Savoir et connaître. La négation. Виконання комунікативних, лексичних і граматичних
7
10
вправ. Драматизація діалогів.
7
Спорт. Лижі. Інші види спорту. Спортивні канікули. Переваги і недоліки спорту. Спорт у Франції. Майбутній простий час. Умовні підрядні речення. Вираження причини. Виконання комунікативних, лексичних і граматичних вправ.
8
10
8
Підприємство. Влаштування на роботу. Необхідність освіти. Можливі види кар’єри. Робочі справи. Le «franglais». Фрази, що виражають час. Дієслова з прийменниками. Виконання комунікативних, лексичних і граматичних вправ. Драматизація діалогів.
8
10
Разом:
58
80
РЕКОМЕНДОВАНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ ДЖЕРЕЛА
1. Carlo Catherine, Causa Mariella. Civilisation progressive du français. Niveau débutant. CLE International, 2017. 160 p.
2. Corbeau Sophie, Dubois Chantal, Penfornis Jean-Luc. Tourisme.com. Méthode de français professionnel du tourisme. CLE International, 2018. 128 p.
3. Corbeau Sophie, Dubois Chantal, Penfornis Jean-Luc, Semichon Laurent. Hôtellerie-Restauration.com. Méthode de français professionnel de l’hôtellerie et de la restauration. CLE International, 2018. 126 p.
4. Grand-Clément Odile. Grammaire en dialogues. Niveau grand débutant. CLE International, 2019. 128 p.
5. Grégoire Maїа. Grammaire progressif du français. Niveau débutant. CLE International, 2019. 176 p.
6. Miquel Claire. Vite et bien. A1, A2. Méthode rapide pour adultes. CLE International, 2019. 192 p.
7. Miquel Claire. Vocabulaire progressif du français. Niveau débutant. CLE International, 2015. 160 p.
8. https://youtu.be/kRkWcPZvDZc?si=H0eJw8mq9XSYe3HC
9. https://youtube.com/@GayaneKhachaturianfr?si=xrcYT1Xg5i981bX9
10. https://youtube.com/@user-ux8ok6nn6y?si=-5QC4wHgXRlN6JKj
11. https://youtube.com/playlist?list=PLcoQWyFpRIxia__8_HhpiyvI41ZC1eEu3&si=jm0wNcCJtzCRxiKk Français avec Pierre
12. https://youtube.com/playlist?list=PLFjbBR3UHcAKUY_fW3Qpk4Ms6BDk5FgoV&si=JVqr4aPiYwn45s41 Français Authentique
13. https://youtube.com/playlist?list=PL7Lcst0R0AFCEZiFfG8koGSsi_znRMiwu&si=ZManWNnD6NGUv0bd Le French Club
14. https://context.reverso.net/traduction
15. https://www.deepl.com/translator-mobile
16. https://apprendre.tv5monde.com/fr
17. https://www.youtube.com/results?search_query=french+talks+a1
18. https://www.ukrainefrance.org/34
ОЦІНЮВАННЯ
Форми та методи контролю
Форми контролю знань студентів: поточний; модульний; підсумковий (іспит). Позитивною вважається оцінка від 60 до 100 балів. Поточний контроль знань здобувачів вищої освіти протягом одного семестру включає оцінку за роботу на практичних заняттях та самостійну роботу.
Поточний контроль і оцінювання результатів навчання передбачає виставлення оцінок за результатами роботи на практичному занятті: контроль засвоєння лексичного матеріалу (усне опитування, перевірка вправ, тести); контроль засвоєння граматичного матеріалу (перевірка вправ, усне опитування, тести); перевірка виконання домашніх завдань на кожному практичному занятті; контроль та оцінювання вмінь усного мовлення, читання та аудіювання (перевірка завдань / вправ, тести, усне опитування, перевірка письмових завдань).
Критерії оцінки на практичному занятті
Бали
Критерії оцінки
9-10
Оцінюється робота студента, який в повному обсязі володіє навчальним матеріалом: виконує домашнє завдання і доводить на практиці під час його перевірки, що розуміє лексико-граматичний матеріал і володіє ним, вільно і самостійно висловлюється на задану тему чи ситуацію, вірно відповідає на запитання, вміє вірно вживати граматичні знання на практиці, бере активну участь у процесі вивчення нового матеріалу, добре запам’ятовує нову лексику, вміло поєднує логіку та інтуїцію, вміє узагальнювати зміст тексту чи дискусії, робити висновки, висловлювати власну думку, добре працює в парі/групі/команді, усвідомлює важливість і подальше застосування навичок спілкування іноземною мовою в галузі.
7-8
Оцінюється робота студента, який добре володіє навчальним матеріалом, але допускає окремі неістотні неточності та незначні помилки, виявляє меншу активність і наполегливість для досягнення практичних цілей.
5-6
Оцінюється робота студента, який посередньо володіє навчальним матеріалом, поверхово, іноді не виконує домашнє завдання в повному обсязі, допускає помилки, байдуже ставиться до оцінки своєї роботи, потребує постійної уваги і спонукання його до участі в роботі.
3-4
Оцінюється робота студента, який не володіє усним мовленням, допускає багато помилок під час читання і перекладу, часто не виконує домашнє завдання, недостатньо знає граматичні правила, виявляє мало працелюбності і наполегливості для вивчення іноземної мови.
1-2
Оцінюється робота студента, який є пасивним на занятті, не володіє навчальним матеріалом та не в змозі його висвітлити, не виконує домашніх завдань, не розуміє змісту поставлених питань та практичних завдань, не дуже добре працює в
парі/групі/команді, лише іноді проявляє активність.
Рубіжний контроль знань студентів здійснюється через проведення тестів та письмових контрольних робіт, які проводяться на окремому тижні під час заняття. Здобувач має змогу отримати додаткові бали до виконаних практичних завдань та підвищити загальну суму балів. Студент двічі за семестр проходить рубіжний контроль.
Підсумковий модульний контроль
Семестровий підсумковий контроль з дисципліни є обов’язковою формою контролю навчальних досягнень здобувача вищої освіти. Підсумковий модульний контроль знань студентів означає поступове накопичення балів від одного поточного контролю до іншого в кінцевому рахунку отримання загального підсумкового балу. Успіхи студента визначаються за допомогою системи оцінювання, що використовується в університеті, а саме: оцінки виставляються згідно схеми, що викладена нижче.
Критерії оцінювання на заліку
Під час складання іспиту здобувач може отримати 10 балів. Залік проходить у формі співбесіди на основі пройдених тем, а також може включати завдання на вміння читати і розуміти прочитане, на знання граматики і мовленнєвих кліше.
Здобувач успішно навчається, якщо послідовно набирає кредити, необхідні для здобуття ступеня магістр. Для цього потрібно, щоб накопичувальний бал був не нижче, ніж 60 балів за даним курсом. Якщо накопичувальний бал нижче 60 балів, здобувач вважається неуспішним і може бути відрахований відповідно до «Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Запорізька політехніка» (у новій редакції)».
Таблиця набору балів за вивчення дисципліни
Поточний контроль
Підсумковий
контроль
Сума
Змістовий модуль 1
Змістовий модуль 2
Залік
max
Т1
Т2
Т3
Т4
РК1
Т5
Т6
Т7
Т8
РК2
10
100
10
10
10
10
5
10
10
10
10
5
9.
Т5, Т6 ... Т11– теми змістового модуля; РК – рубіжний контроль
ПОЛІТИКА КУРСУ
Для успішного проходження курсу та складання контрольних заходів необхідним є вивчення навчального матеріалу за кожною темою. Специфіка курсу здебільшого передбачає акцент на формуванні і розвитку практичних навичок користування діловою іноземною мовою в контексті туристичного бізнесу. Кожен здобувач повинен ознайомитися і слідувати Положенню про академічну доброчесність Національного університету «Запорізька політехніка», Статуту і Правил внутрішнього розпорядку Національного
університету «Запорізька політехніка». Зокрема, для успішного засвоєння програмного матеріалу здобувач зобов’язаний:
– не запізнюватися на заняття;
– не пропускати заняття, а в разі хвороби надати довідку;
– самостійно вивчити матеріал пропущеного заняття;
– системно і регулярно працювати з навчальною і науковою літературою;
– конструктивно підтримувати зворотній зв’язок на всіх заняттях;
– брати активну участь у навчальному процесі;
– своєчасно і акуратно виконувати завдання для самостійної роботи;
– відключити мобільний телефон під час занять;
– бути терпимим і доброзичливим до однокурсників та викладачів;
– брати участь у контрольних заходах (поточний контроль, підсумковий контроль);
– будь-яке копіювання або відтворення результатів чужої праці, якщо тільки робота не має груповий формат, використання завантажених з Інтернету матеріалів кваліфікується як порушення норм і правил академічної доброчесності та передбачає притягнення винного до відповідальності, у порядку, визначеному чинним законодавством та Положенням про академічну доброчесність в Національному університеті «Запорізька політехніка». ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДЛЯ РОБОТИ НА КУРСІ
Щоб мати доступ до навчально-методичних розробок курсу необхідно мати особистий доступ до університетської навчальної платформи Moodle
- Викладач: Мелещенко Анатолій