Галузь знань 14 Електрична інженерія;
спеціальність 141 – Електроенергетика; електротехніка та електромеханіка;
Метою викладання навчальної дисципліни “Фізика” є формування у студентів базових теоретичних знань з основ класичної, квантової та сучасної фізики, їх взаємозв’язку, основних фізичних принципів, фундаментальних понять, можливості використання фізичних знань у різних галузях прикладних наук, електричної техніки, автоматизації промислового устаткування, сформувати у студентів науковий світогляд та сучасне фізичне мислення.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Фізика” є сформувати в студентів наукове мислення, міцні знання основних фундаментальних законів фізики; дати уявлення про різні фізичні моделі навколишнього світу, межі застосування різних фізичних теорій, використання законів фізики для пояснення природних процесів; озброїти студентів послідовною системою фізичних знань, яка необхідна їм дляуспішного засвоєння спеціальних курсів і може бути використана в їх практичній діяльності; сформувати уявлення студентів про фізику, як науку, що виникла і розвивається виходячи з практичних потреб людства, розкрити роль фізичного знання в житті сучасної людини, суспільному виробництві, техніці та побуті, сприяти розвитку мотивації учіння фізики; розкрити сутність наукового пізнання засобами фізики, показати взаємозв’язок теорії і практики, розвивати пізнавальний інтерес студентів; пояснювати перебіг фізичних явищ і процесів і з’ясовувати їхні закономірності; застосовувати основні методи наукового пізнання; характеризувати сучасну фізичну картину світу; розуміти наукові засади сучасного виробництва, техніки і технологій; використовувати набуті знання в повсякденній практичній діяльності; виявляти ставлення до ролі фізичних знань у житті людини, суспільному розвитку, техніці, розвитку сучасних технологій; оцінювати межі застосування фізичних законів і теорій; виявляти ставлення до ролі фізики в розвитку інших природничих наук, техніки і технологій, застосування досягнень фізики для раціонального природокористування та запобігання їх шкідливого впливу на навколишнє природне середовище і організм людини.
Відповідно до стандарту вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 141 – «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» в результаті вивчення дисципліни здобувачі вищої освіти набувають:
загальні компетентності:
К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.
К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
К03. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
К04. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
К05. Здатністьдо пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
К06. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
К07. Здатність працювати в команді.
К08. Здатність працювати автономно.
фахові компетентності:
К12. Здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки.
К14. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами метрології, електричних вимірювань, роботою пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики.
К15. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних машин, апаратів та автоматизованого електроприводу.
програмні результати навчання:
ПР03.Знати принципи роботи електричних машин, апаратів та автоматизованих електроприводів та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності.
ПР05. Знати основи теорії електромагнітного поля, методи розрахунку електричних кіл та уміти використовувати для вирішення практичних проблем у професійній діяльності.
ПР07.Здійснювати аналіз процесів в електроенергетичному, електротехнічному та електромеханічному обладнанні, відповідних комплексах і системах.
ПР10. Знаходити необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах інформації, оцінювати її релевантність та достовірність.
ПР11. Вільно спілкуватися з професійних проблем державною та іноземною мовами усно та письмово, обговорювати результати професійної діяльності з фахівцями та нефахівцями, аргументувати свою позицію з дискусійних питань.
ПР18. Вміти самостійно вчитися, опановувати нові знання і вдосконалювати навички роботи з сучасним обладнанням, вимірювальною технікою та прикладним програмним забезпеченням.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми
студенти повинні отримати у результаті вивчення навчальної дисципліни:
уміння застосовувати на практиці фізичні поняття, закони, теорії і оцінювати ступінь достовірності результатів, отриманих з допомогою експериментальних чи математичних методів дослідження.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: 1. Механіка. 2. Молекулярна фізика і термодинаміка. 3. Основи електростатики і електродинаміки. 4. Електромагнетизм. 5. Коливання і хвилі. 6. Оптика. 7. Атомна фізика і квантова механіка. 8. Квантова статистика і фізика твердого тіла. 9. Фізика атомного ядра.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 330 годин / 11 кредитів ECTS.
· Викладач: Лущин Сергій
- Учитель: Сергій Лущин