Галузь знань 14 Електрична інженерія;
спеціальність 141 – Електроенергетика; електротехніка та електромеханіка;
освітня програма Електричні та електронні апарати.
Метою викладання навчальної дисципліни “Фізика” є формування у студентів базових теоретичних знань з основ класичної, квантової та сучасної фізики, їх взаємозв’язку, основних фізичних принципів, фундаментальних понять, можливості використання фізичних знань у різних галузях прикладних наук, електричної техніки, автоматизації промислового устаткування, сформувати у студентів науковий світогляд та сучасне фізичне мислення.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Фізика” є сформувати в студентів наукове мислення, міцні знання основних фундаментальних законів фізики; дати уявлення про різні фізичні моделі навколишнього світу, межі застосування різних фізичних теорій, використання законів фізики для пояснення природних процесів; озброїти студентів послідовною системою фізичних знань, яка необхідна їм для природничо-наукової освіти, успішного засвоєння спеціальних курсів і може бути використана в їх практичній діяльності; сформувати уявлення студентів про фізику, як науку, що виникла і розвивається виходячи з практичних потреб людства, розкрити роль фізичного знання в житті сучасної людини, суспільному виробництві, техніці та побуті, сприяти розвитку мотивації учіння фізики; розкрити сутність наукового пізнання засобами фізики, показати взаємозв’язок теорії і практики, розвивати пізнавальний інтерес студентів; пояснювати перебіг фізичних явищ і процесів і з’ясовувати їхні закономірності; застосовувати основні методи наукового пізнання; характеризувати сучасну фізичну картину світу; розуміти наукові засади сучасного виробництва, техніки і технологій; використовувати набуті знання в повсякденній практичній діяльності; виявляти ставлення до ролі фізичних знань у житті людини, суспільному розвитку, техніці, розвитку сучасних технологій; оцінювати межі застосування фізичних законів і теорій; виявляти ставлення до ролі фізики в розвитку інших природничих наук, техніки і технологій, застосування досягнень фізики для раціонального природокористування та запобігання їх шкідливого впливу на навколишнє природне середовище і організм людини.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати, у результаті вивчення навчальної дисципліни загальні компетентності: фундаментальна підготовка за основними законами природи й основними закономірностями фізики; готовність застосовувати фундаментальні закони природи в області механіки, термодинаміки, електрики й магнетизму, оптики, атомної фізики; уміння формулювати результат і вміти розробляти фізичні моделі й застосовувати їх до технічних система й технологічним процесам; фахові компетентності: володіння технічною термінологією; уміння працювати з технічною та довідковою літературою; уміння пошуку інформації в мережі Internet; уміння формулювати свої думки; уміння готувати і представляти презентації; володіння принципами наукового мислення: індукція, дедукція, аналіз синтез, аналогія, експеримент, порівняння тощо; володіння узагальненими методами вирішення практичних проблем, пов’язаних з фізикою; знання принципів дії приладів та інструментів; уміння проводити вимірювання та обробляти результати.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: 1. Механіка. 2. Молекулярна фізика і термодинаміка. 3. Основи електростатики і електродинаміки. 4. Електромагнетизм. 5. Коливання і хвилі. 6. Оптика. 7. Атомна фізика і квантова механіка. 8. Квантова статистика і фізика твердого тіла. 9. Фізика атомного ядра.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 330 годин / 11 кредитів ECTS.
- Викладач: Лущин Сергій
- Учитель: Сергій Лущин