Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Тенденції розвитку тележурналістики» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 061 «Журналістика».

Предметом вивчення навчальної дисципліни є телевізійна журналістика як діяльність комплексного, професійно-творчого характеру.

Міждисциплінарні зв’язки. Курс «Тенденції розвитку тележурналістики» тісно пов’язаний із методикою журналістської діяльності, основами телевізійної творчості, соціальними комунікаціями, основами  журналістської підготовки фахівців у галузі масмедіа, а також із іншими суміжними дисциплінами.

Як навчальна дисципліна, що досліджує специфіку й тенденції розвитку телевізійної журналістики, процеси розвитку глобальних та вітчизняної систем ЗМІ, курс «Тенденції розвитку тележурналістики» є завершальним у вивченні технічних та творчих основ телевізійної журналістики, тому нерозривно пов’язаний з іншими дисциплінами журналістського фаху «Вступ до спеціальності», «Журналістська етика», «Телевиробництво (контент, продукт, промоція)» та ін.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Тележурналістика: основні проблеми, принципи, засади, функції, термінологія

2. Специфіка роботи телевізійної редакції.

1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Тенденції розвитку тележурналістики» є є формування у студентів необхідного комплексу знань, умінь і практичних навичок в області телевізійної журналістики (що розуміється як суспільна діяльність зі збору, обробки та періодичного поширення через канали електронних масмедіа актуальної інформації) для створення сценаріїв телепрограм, кіно-, відео-, телефільмів. Курс «Тенденції розвитку тележурналістики» покликаний сформувати розуміння суспільної місії журналістської професії; окреслити основні підходи та особливості діяльності тележурналіста (робота в команді, знімальній групі); дати практичні навички у створенні усних і письмових текстів до інформаційно-аналітичних телепрограм, навчити знаходити підходи до розкриття на телеекрані «драматургії реальних подій» у світі. Теоретико-практичні засади роботи над телевізійним матеріалом є базовими даними для вивчення основ творчої та технічної майстерності журналіста.

 

1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни  є

-         сформувати складну та багатоманітну систему умінь і навичок, пов’язаних із організацією роботи телевізійного виробництва;

-         навчити працювати як над зображенням, так і над словом (зокрема, із «звуковою доріжкою»);

-         навчити студентів створювати програмний продукт, відмінний за жанровими ознаками;

-         поглибити уміння вибудовувати виробничу телевізійну структуру як складника, окремого елементу програми, так і передачі в цілому;

-         сформувати навички створення телевізійного матеріалу та програми в цілому.

 

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати у результаті вивчення навчальної дисципліни

загальні компетентності:

ЗК01. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.

ЗК02. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК04.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК05.Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК11. Здатність спілкуватися державною мовою.

фахові компетентності:

СК01. Здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності

СК04. Здатність організовувати й контролювати командну професійну діяльність.

СК06. Здатність до провадження безпечної медіадіяльності.

На вивчення навчальної дисципліни на 4 курсі (VІІ семестр) відводиться 90 годин/ 3 кредити ECTS.