«Методологія правового дослідження» є міждисциплінарною дисципліною, природа якої зумовлює її структурно-логічні зв’язки з іншими навчальними дисциплінами, предметом яких є відповідне правове або інше соціогуманітарне явище (філософія, загальна теорія держави та права, історія держави та права, наука конституційного, адміністративного права тощо), оскільки кожна з цих дисциплін має філософсько-теоретичні засади та методологічну складову. Зміст навчальної дисципліни «методологія правового дослідження» спрямований на ознайомлення аспірантів із особливостями навчального курсу, його основними проблемами. Засвоєння матеріалу курсу передбачається насамперед у процесі аудиторних занять, серед яких особливе місце займають лекційні заняття. Вони націлені на концептуальне ознайомлення студентів зі змістом та основними стадіями наукового пізнання; структурними та змістовними властивостями сучасної методології взагалі та методології правового дослідження зокрема; філософськими засадами методології, її основним інструментарієм – систему універсальних, загальнонаукових, спеціальних юридичних і запозичених з інших наук методів пізнання державно-правових явищ; методологічними засадами таких фундаментальних юридичних наук як теорія держави і права та історія держави і права; конституційного, адміністративного, цивільного і кримінального права та суміжних з ними наукових дисциплін. На вивчення навчальної дисципліни відводиться 90 годин / 3 кредити ECTS. Вона складається з двох змістовних модулів: 1. Загальнотеоретичні засади методології правового дослідження; 2. Інструментальні засади методології правового дослідження.

Метою навчальної дисципліни «Методологія правового дослідження» є формування цілісного уявлення про методологію правового дослідження та набуття аспірантами відповідних навичок і вмінь використання методологічного інструментарію юриспруденції при дослідженні державно-правових явищ.

Основними завданнями навчальної дисципліни «Методологія правового дослідження» є:

– визначення місця і ролі методології в системі наукового пізнання;

– розкриття змісту поняття «методологія правового дослідження» та визначити її структуру ;

– засвоєння загальних принципів та методів юридичної науки;

– набуття вмінь та навичок застосування одержаних знань в процесі пізнання державно-правових явищ у власних дослідженнях сфері права та у педагогічній практиці.

Згідно з вимогами освітньої програми аспіранти повинні у результаті вивчення навчальної дисципліни отримати такі компетентності:

Інтегральна компетентність – здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми у сфері права, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.

Загальні компетентності (ЗК):

– здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК1).

– здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК2).

– здатність працювати в міжнародному контексті (ЗК3).

– здатність розв’язувати комплексні проблеми у сфері права на основі системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору (ЗК5).

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності (СК):

– здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у галузі права або пов’язаних з правом міждисциплінарних наукових напрямах (СК1).

– здатність усно і письмово презентувати результати власного наукового дослідження українською та іноземною мовами, глибоко розуміти іншомовні наукові та професійні  тексти за напрямом досліджень (СК2).

– здатність застосовувати методи правового і міждисциплінарного дослідження, виявляти їх евристичні можливості та межі, використовувати найбільш ефектиівний дослідницький інструментарій (СК3).

– здатність виокремлювати, систематизувати та аналізувати актуальні проблеми, пов’язані з творенням, реалізацією та застосуванням права, здійснювати порівняльний аналіз правових явищ та процесів у різних правових системах (СК5).

– здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми дослідницького характеру в сфері права та забезпечувати якість виконуваних досліджень; дотримання права інтелектуальної власності та стандартів академічної доброчесності (СК6).

– здатність застосовувати нові технології та інструменти, сучасні цифрові технології, бази даних та інші ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій, викладацькій та професійній діяльності (СК9).

Програмні результати навчання

– мати передові концептуальні та методологічні знання щодо обраної для дослідження проблеми у сфері права і на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень (РН1).

– вільно презентувати та обговорювати результати досліджень, наукові та прикладні проблеми права державною та іноземною мовами, оприлюднювати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних наукових виданнях (РН2).

– формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні аргументи, зокрема, результати теоретичного аналізу, прикладних досліджень, наявні наукові джерела; аналізувати досліджувану проблему з урахуванням широкого правового та загальносоціального контекстів (РН4).

– планувати і виконувати теоретичні та прикладні дослідження з права та суміжних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасного інструментарію, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми з дотриманням стандартів академічної та професійної етики (РН5).

– розуміти загальні принципи та методи юридичної науки, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері права та у викладацькій практиці (РН6).

– застосовувати сучасні цифрові інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, збереження й аналізу даних та інформації, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи (РН7).

– готувати правові висновки, пропозиції та рекомендації за результатами правового дослідження (РН10).

– застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, статистичні методи аналізу даних, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи; використовувати спеціалізоване програмне забезпечення у науковій, викладацькій, правотворчій та правозастосовній діяльності (РН11).