Для підприємства однією з основних запорук успіху є формування оптимального асортименту, який би відповідав ситуації на ринку, задовольняв потреби споживачів, сприяв найефективнішому використанню підприємством сировинних, технологічних, фінансових та інших ресурсів для виготовлення продукції з низькими витратами та забезпечував отримання бажаного прибутку. Існує велике різноманіття методик, які допомагають керівникам організацій планувати та корегувати свій перспективний товарний асортимент, який повинен відповідати специфіці діяльності цього підприємства. Кожне підприємство вибирає для себе такий інструмент, який вважає за правильний. На вибір впливає те, яку продукцію виготовляють, якому сегменту її представляють, до якої галузі належить діяльність підприємства, в якому конкурентному середовищі доводиться діяти та інші чинники.

В умовах посилення конкуренції великий інтерес викликають проблеми підвищення ефективності асортиментної політики організації, оскільки, як свідчить світовий досвід, лідерство в конкурентній боротьбі отримує той, хто найбільш компетентний в управлінні товарним запасом та асортиментом, володіє методами реалізації і може максимально ефективно ними управляти.

Отже, ретельно продумане й ефективне управління товарним запасом і асортиментом продукції для підприємства є основою його високої конкурентоспроможності, рентабельності та індивідуальності, що також визначає успіх підприємства на ринку.

1. Мета курсу описує - Формування у здобувачів вищої освіти системи теоретичних знань і практичних навичок щодо управління асортиментом товарів, сучасних інструментів формування асортиментної політики, а також ефективного складу та структури товарного портфеля для забезпечення високої конкурентоспроможності підприємства на ринку.

2. При вивченні дисципліни «Управління асортиментом» Ви набуваєте:

- загальні компетентності: здатність приймати обґрунтовані рішення. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

- фахові компетентності: здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу; здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування; здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі.

Результатами навчання є: вміти адаптувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта; обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів.
Зміст дисципліни:

Змістовий модуль 1 Теоретичні основи формування асортиментної політики підприємства

Змістовий модуль 2 Практичні аспекти управління товарним асортиментом