Програма вивчення навчальної дисципліни «Кон’юнктура світових товарних ринків» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістра спеціальності 292 міжнародні економічні відносини, освітня програма (спеціалізація) міжнародний бізнес
Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретико-методологічні основи прогнозування кон'юнктури світових товарних ринків.
Міждисциплінарні зв’язки – дисципліна «Кон’юнктура світових товарних ринків», Вивчення дисципліни «Кон’юнктура світових товарних ринків» базується на загальних знаннях дисциплін «Маркетинг», «Статистика», «Економетрія», «Міжнародні економічні відносини» та ін. Ця навчальна дисципліна взаємопов’язана з такими дисциплінами, як: «Зовнішньоекономічна діяльність підприємства», «Міжнародна економічна інтеграція», «Міжнародна макроекономіка», «Міжнародна економічна політика», «ЗЕД зовнішньоекономічних операцій і контрактів», «Міжнародна торгівля», «Кон’юнктура економіка зарубіжних країн», «Експортоорієнтована діяльність фірм».
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Теоретичні підходи до вивчення кон’юнктури ринку.
2. Тенденції розвитку і особливості формування кон'юнктури світових товарних ринків.
1. Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Кон’юнктура світових товарних ринків» є формування знань, умінь і навичок у частині методики дослідження та прогнозування кон'юнктури світових товарних ринків із використанням актуальних міжнародних інформаційних джерел.
1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни «Кон’юнктура світових товарних ринків» є:
‒ визначення сутності та змісту основних категорій кон'юнктури;
‒ дослідження та класифікацію кон’юнктуротворчих факторів;
‒ засвоєння системи показників та індикаторів кон'юнктури ринку;
‒ урахування просторових обмежень і пропорційності розвитку ринку;
‒ аналіз стійкості ринку, його змін у статиці й у динаміці;
‒ проведення аналізу повторюваності розвитку ринку, виокремлення циклів;
‒ вивчення ситуації на ринку з урахуванням тенденцій його розвитку;
‒ підготовку до самостійного кон'юнктурного аналізу обраного товарного ринку на основі інформаційних джерел.
1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати, у результаті вивчення навчальної дисципліни:
загальні компетентності:
- оперувати основними поняттями і категоріями;
- систематизувати та синтезувати інформацію з різних джерел, приймати обґрунтовані рішення, використовуючи інноваційні підходи та технології;
- здійснювати наукові дослідження та публічну апробацію результатів досліджень;
- визначати наукову проблему;
- аналізувати наукову літературу з теми дослідження;
- готувати аналітичний звіт та його презентацію;
- виконати індивідуальне завдання та презентувати отримані результати.
фахові компетентності:
- здатність визначати значущі фактори кон'юнктури, оцінювати взаємозв'язок ситуації на ринку товарів із становищем на інших ринках;
- здатність відбирати релевантні джерела інформації, зіставляти результати формального та неформального способів аналізу стану ринку;
- здатність досліджувати та аналізувати складові кон'юнктури: потенціалу, збалансованості, сезонності та динамічності;
- здатність вибирати метод прогнозування та здійснення прогнозування елементів кон'юнктури світових товарних ринків.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 120 годин 4 кредити ЄКТС.
- Викладач: Переверзєва Анна