Програма вивчення навчальної дисципліни «Кон’юнктура світових товарних ринків» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістра спеціальності 292 міжнародні економічні відносини, освітня програма (спеціалізація) міжнародний бізнес

Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретико-методологічні основи прогнозування кон'юнктури світових товарних ринків.

Міждисциплінарні зв’язки – дисципліна «Кон’юнктура світових товарних ринків»,  Вивчення дисципліни «Кон’юнктура світових товарних ринків» базується на загальних знаннях дисциплін «Маркетинг», «Статистика», «Економетрія», «Міжнародні економічні відносини» та ін. Ця навчальна дисципліна взаємопов’язана з такими дисциплінами, як: «Зовнішньоекономічна діяльність підприємства», «Міжнародна економічна інтеграція», «Міжнародна макроекономіка», «Міжнародна економічна політика», «ЗЕД зовнішньоекономічних операцій і контрактів», «Міжнародна торгівля», «Кон’юнктура економіка зарубіжних країн», «Експортоорієнтована діяльність фірм».

 

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Теоретичні підходи до вивчення кон’юнктури ринку.

2. Тенденції розвитку і особливості формування кон'юнктури світових товарних ринків.

 

1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Кон’юнктура світових товарних ринків» є формування знань, умінь і навичок у частині методики дослідження та прогнозування кон'юнктури світових товарних ринків із використанням актуальних міжнародних інформаційних джерел.

 

1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни «Кон’юнктура світових товарних ринків» є:

‒ визначення сутності та змісту основних категорій кон'юнктури;

‒ дослідження та класифікацію кон’юнктуротворчих факторів;

‒ засвоєння системи показників та індикаторів кон'юнктури ринку;

‒ урахування просторових обмежень і пропорційності розвитку ринку;

‒ аналіз стійкості ринку, його змін у статиці й у динаміці;

‒ проведення аналізу повторюваності розвитку ринку, виокремлення циклів;

‒ вивчення ситуації на ринку з урахуванням тенденцій його розвитку;

‒ підготовку до самостійного кон'юнктурного аналізу обраного товарного ринку на основі інформаційних джерел.

 

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати, у результаті вивчення навчальної дисципліни:

загальні компетентності:

оперувати основними поняттями і категоріями;

- систематизувати та синтезувати інформацію з різних джерел, приймати обґрунтовані рішення, використовуючи інноваційні підходи та технології;

- здійснювати наукові дослідження та публічну апробацію результатів досліджень;

- визначати наукову проблему;

- аналізувати наукову літературу з теми дослідження;

- готувати аналітичний звіт та його презентацію;

- виконати індивідуальне завдання та презентувати отримані  результати.

фахові компетентності:

здатність визначати значущі фактори кон'юнктури, оцінювати взаємозв'язок ситуації на ринку товарів із становищем на інших ринках;

-  здатність відбирати релевантні джерела інформації, зіставляти результати формального та неформального способів аналізу стану ринку;

-  здатність досліджувати та аналізувати складові кон'юнктури: потенціалу, збалансованості, сезонності та динамічності;

-  здатність вибирати метод прогнозування та здійснення прогнозування елементів кон'юнктури світових товарних ринків.

 

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 120 годин 4 кредити ЄКТС.