Програма вивчення навчальної дисципліни «Бізнес стратегії у європейському бізнесі» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістра спеціальності 292 міжнародні економічні відносини, освітня програма (спеціалізація) міжнародний бізнес
Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретико-методологічні основи розробки бізнес-стратегії в умовах сучасного середовища країн-членів Європейського Cоюзу.
Міждисциплінарні зв’язки – дисципліна «Бізнес стратегії у європейському бізнесі» пов’язана з такими дисциплінами як: «Міжнародна макроекономіка», «Міжнародна економічна політика», «Основи інноваційного розвитку міжнародного бізнесу», «Міжнародна торгівля», «Сучасні стратегії лідерства: міжнародні аспекти», «Стратегія і тактика міжнародних переговорів», «Інноваційні моделі та форми міжнародного бізнесу».
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Стратегія: сутність, передумови виникнення, сучасне розуміння та стратегічний контекст у діяльності суб’єктів економіки.
2. Особливості формування стратегії в європейському бізнесі.
1. Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Бізнес стратегії у європейському бізнесі» є формування системи теоретичних знань, практичних навичок та компетенцій з розробки бізнес-стратегії в умовах сучасного середовища країн-членів Європейського Союзу.
1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни «Бізнес стратегії у європейському бізнесі» є:
‒ розуміти особливості європейського бізнесу;
‒ визначити особливості побудови бізнес-стратегії в країнах-членах ЄС;
‒ систематизувати методи регулювання основних ринків товарів та послуг Європейського Союзу;
‒ окреслити перспективи розвитку основних галузей європейського бізнесу;
‒ навчитися розробляти ефективні бізнес-стратегії функціонування підприємства на міжнародному ринку;
‒ здійснити статистичний аналіз та прогнозування реалізації бізнес-стратегії.
1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати, у результаті вивчення навчальної дисципліни:
загальні компетентності:
‒ оперувати основними поняттями і категоріями;
- систематизувати та синтезувати інформацію з різних джерел, приймати обґрунтовані рішення, використовуючи інноваційні підходи та технології;
- здійснювати наукові дослідження та публічну апробацію результатів досліджень;
- визначати наукову проблему;
- аналізувати наукову літературу з теми дослідження;
- готувати аналітичний звіт та його презентацію;
- виконати індивідуальне завдання та презентувати отримані результати.
Фахові компетентності:
- здатність визначати економіко-правові основи ведення європейського бізнесу та спів ставляти їх з нормами національного законодавства;
- здатність здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їх конкурентних позицій та переваг на світових ринках;
- здатність здійснювати оцінювання ефективності бізнес-стратегії фірми;
- здатність визначати особливості бізнес-середовище в Європі та його сплив на стратегічні орієнтири.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 150 годин 5 кредитів ЄКТС.
- Викладач: Переверзєва Анна