Мета викладання дисципліни. Програма спрямована на вивчення і засвоєння основних понять і категорій мови як засобу комунікації між представниками різних народів.
Практична: формувати у студентів професійної лінгвістичної компетенції, володіти понятійним апаратом у теорії комунікації, вміти розрізняти типи дискурсів, мовленнєвих актів, тактик і стратегій
Освітня: сприяти у студентів розвитку здібностей до самооцінки та здатності до самостійного навчання, що дозволятиме їм продовжувати навчання в академічному і професійному середовищі як під час навчання у ВНЗ, так і після отримання диплома про вищу освіту.
Пізнавальна: залучати студентів до таких академічних видів діяльності, які активізують і далі розвивають увесь спектр їхніх пізнавальних здібностей.
Розвиваюча: допомагати студентам у формуванні загальних компетенцій з метою розвитку їх особистої мотивації (цінностей, ідеалів), зміцнювати впевненість студентів як користувачів мови, а також їх позитивне ставлення до вивчення мови.
Соціокультурна: досягати широкого розуміння важливих і різнопланових міжнародних соціокультурних проблем для того, щоб діяти належним чином у культурному розмаїтті професійних та академічних ситуацій.
Завдання вивчення дисципліни. Задля досягнення академічної компетенції програма реалізується шляхом досягнення таких цілей:
- розрізняти мову, мовлення, комунікацію як лінгвістичні явища;
- встановлювати референтні зв’язки між висловлюванням та наміром
мовця;
- встановлювати типи мовленнєвих актів;
- визначати перлокутивні ефекти висловлювань;
- визначати типи реплікування та структуру діалогів;
- розрізняти текст і дискурс;
- визначати типи дискурсів та володіти відповідними правилами
дискурсивної поведінки;
- володіти стратегіями і тактиками спілкування;
- розрізняти комунікативні імплікатури;
- вирізняти різні максими принципу кооперації та підбирати відповідні
комунікативні маркери та хеджи;
- володіти принципом ввічливості та його максимами
- Учитель: Євгенія Четвертак