Програма вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Медійна та інформаційна грамотність» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістрів «Соціальна робота» спеціальності 231 «Соціальна робота».
Предметом вивчення навчальної дисципліни є властивості сучасних інформаційних потоків; джерела інформації; інформаційні та комунікаційні технології.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Медіаграмотність як базова компетентність сучасної людини.
2. Інструменти медіаграмотності.
1. Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Медійна та інформаційна грамотність» є формування у студентів теоретичної бази знань з основ медіаграмотності і практичних навичок ефективної та безпечної взаємодії з інформацією, отриманою з медіаджерел, з урахуванням використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у повсякденній практичній, зокрема навчально-пізнавальній, діяльності студентів та їхньому міжособистому спілкуванні, для запобігання вразливості людини до медіаманіпуляцій і медіанасильства, втечі від реальності, у профілактиці поширення медіазалежностей.
1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни є
– презентувати механізми впливу маніпуляцій, фейків та дезінформації в епоху інфодемії;
– замотивувати на свідоме медіаспоживання;
– навчити розпізнавати різні види інформації;
– сформувати навички використання елементарних прийомів фактчекінгу;
– сформувати навички декодування інформації;
– сформувати уміння використовувати інструменти перевірки візуального контенту;
– сформувати здатність критично розмірковувати над текстом медіаповідомлень незалежно від рівня впливовості їх джерел.
1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати у результаті вивчення навчальної дисципліни:
Загальні компетентності:
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Фахові компетентності:
Здатність до виявлення соціально значимих проблем і факторів досягнення соціального благополуччя різних груп населення.
Здатність професійно діагностувати, прогнозувати, проектувати та моделювати соціальні ситуації.
Дисципліна вивчається студентами 1 курсу магістратури спеціальності 231 «Соціальна робота». На вивчення навчальної дисципліни відводиться 90 годин/ 3 кредити ECTS.
- Учитель: Погребна Вікторія Леонідівна
- Учитель: Катерина Єськова