Програма вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Медійна та інформаційна грамотність» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістрів «Соціальна робота» спеціальності 231 «Соціальна робота».

Предметом вивчення навчальної дисципліни є властивості сучасних інформаційних потоків; джерела інформації; інформаційні та комунікаційні технології.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Медіаграмотність як базова компетентність сучасної людини.

2. Інструменти медіаграмотності.

1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Медійна та інформаційна грамотність» є формування у студентів теоретичної бази знань з основ медіаграмотності і практичних навичок ефективної та безпечної взаємодії з інформацією, отриманою з медіаджерел, з урахуванням використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у повсякденній практичній, зокрема навчально-пізнавальній,  діяльності студентів та їхньому міжособистому спілкуванні, для запобігання вразливості людини до медіаманіпуляцій і медіанасильства, втечі від реальності, у профілактиці поширення медіазалежностей.

1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни  є

–                    презентувати механізми впливу маніпуляцій, фейків та дезінформації в епоху інфодемії;

–                    замотивувати на свідоме медіаспоживання;

–                    навчити розпізнавати різні види інформації;

–                    сформувати навички використання елементарних прийомів фактчекінгу;

–                    сформувати навички декодування інформації;

–                    сформувати уміння використовувати інструменти перевірки візуального контенту;

–                    сформувати здатність критично розмірковувати над текстом медіаповідомлень незалежно від рівня впливовості їх джерел.

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати у результаті вивчення навчальної дисципліни:

Загальні компетентності:

Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

Фахові компетентності:

Здатність до виявлення соціально значимих проблем і факторів досягнення соціального благополуччя різних груп населення.

Здатність професійно діагностувати, прогнозувати, проектувати та моделювати соціальні ситуації.

Дисципліна вивчається студентами 1 курсу магістратури спеціальності 231 «Соціальна робота». На вивчення навчальної дисципліни відводиться 90 годин/ 3 кредити ECTS.