Програма вивчення навчальної дисципліни «Спецкурс на мистецьку тематику» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 061 «Журналістика».
Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретико-методологічні підходи до вивчення мистецької журналістики; основні закони та методи репрезентації мистецької проблематики у вітчизняних та закордонних ЗМІ.
Міждисциплінарні зв’язки: курс «Спецкурс на мистецьку тематику» пов’язаний із такими дисциплінами, як «Теорія журналістики», «Вступ до спеціальності», «Газетно-журнальне виробництво: контент, продукт, промоція», «Телевиробництво (контент, продукт, промоція)», «Мистецька журналістика: контент».
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Мистецтво в суспільно-політичному вимірі
2. Стратегія та тактики якісної масової комунікації про літературу й мистецтво
1. Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Спецкурс на мистецьку тематику» є формування цілісного уявлення про висвітлення мистецького життя та мистецьких практик в засобах ЗМІ, ознайомлення студентів – майбутніх працівників засобів масової комунікації – з основними законами і методами репрезентації мистецької проблематики у вітчизняних та закордонних ЗМІ, а також практична реалізація набутих знань під час сторення власного медіапродукту на мистецьку тематику.
1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни є
- засвоєння специфіки висвітлення мистецької тематики як системи суспільних, особистісних координат;
- виявлення основних законів і методів роботи з інформацією, що має мистецьку тематику;
- аналіз естетичних рівнів інтерпретації інформації, що має мистецьку тематику, форм та методів її вираження;
- засвоєння методологічних основ інформаційного, аналітичного, художньо-публіцистичного мислення у висвітленні мистецької тематики;
створення власного медіапродукту на мистецьку тематику.
1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати у результаті вивчення навчальної дисципліни:
загальні компетентності:
- знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
- здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності й досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу й суспільство та у розвитку суспільства, техніки й технологій;
- ґрунтовно аналізувати якісні журналістські матеріали на тему мистецтва, виявляти складники авторського стилю, зокрема автора/ки-експерта/ки;
- здатність спілкуватися державною мовою.
фахові компетентності:
- здатність формувати інформаційний контент.
- здатність створювати медіапродукт.
- здатність ефективно просувати створений медійний продукт.
Дисципліна вивчається студентами 4 курсу спеціальності «Журналістика» (061).
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 90 годин / 3 кредити ECTS
- Учитель: Катерина Єськова