"Експлуатаційні
матеріали автомобілів та тракторів" є вибірковою дисципліною.
Метою
даної дисципліни є формування у здобувачів
вищої освіти знань про властивості палив,
моторних, трансмісійних олив, пластичних мастил, технічних рідин та інших
витратних ремонтно-експлуатаційних матеріалів, які використовуються на протязі
життєвого циклу автомобілів та тракторів.
Завдання вивчення дисципліни - формування
у здобувачів вищої освіти відповідних компетентностей згідно з
освітньо-професійною програмою.
Здобувач вищої освіти при вивченні дисципліни набуває наступні фахови компетентності:
- здатність продемонструвати знання і розуміння нормативних властивостей рідких та газоподібних палив, порядку їх оцінки та застосування;
- здатність продемонструвати знання і розуміння призначення, складу, ознак класифікації, маркування основних властивостей рідких та консистентних мастильних матеріалів, технічних рідин, порядку їх оцінки та застосування;
- здатність здійснювати аналіз переваг й недоліків паливо-мастильних матеріалів за відповідністю їх до нормативних вимог та давати їм порівняльні оцінки;
- здатність продемонструвати знання стандартів України щодо класифікації, маркування похідних нафтопродуктів та відповідність їх закордонним маркуванням;
- здатність приймати ефективні рішення щодо вибору паливо-мастильних матеріалів, технічних рідин, витратних експлуатаційних матеріалів у відповідності з їх властивостями та поєднувати теорію і практику для розв'язування інженерного завдання.
Результататими навчання вжаються:
- вміння оцінювати основні властивості бензину, дизельного палива та їх придатність для застосування за призначенням;
- вміння оцінювати основні властивості моторних, трансмісійних олив, охолоджуючих рідин, пластичних мастил та їх придатність для застосування за призначенням;
- вміти підібрати перелік необхідних сортів і марок палив, моторної, трансмісійної оливи, пластичних мастильних матеріалів, технічних рідин та витратних експлуатаційних матеріалів для заданої марки автомобіля або трактора;
- здатність працювати з основними джерелами технічної інформації;
- здатність розуміти потребу самостійно навчатися впродовж життя.
Навчальна
дисципліна складається з двох змістовних модулів. У обсязі змістових модулів
вивчається 13 тем під час проведення лекційних занять та
проводиться 5 лабораторних робіт. На самостійну роботу виносяться
окремі питання у відповідності з темами лекційних занять.
- Викладач: Кубіч Вадим