1. Мета та завдання виробничої практики
На другому курсі, як правило, після завершення навчальних занять, проводиться виробнича практика. Її важливість полягає у тому, що саме в процесі цієї практики студенти предметно знайомляться зі своїм майбутнім фахом, в них складається перше реальне враження про професію правоохоронця. В її ході студенти намагаються закріплювати і поглиблювати теоретичні знання, одержані в процесі вивчення загальних та спеціальних навчальних дисциплін на першому курсі, спостерігаючи й аналізуючи різні сфери діяльності окремих правоохоронців-практиків або ж правоохоронних установ, вдосконалюють набуті після навчальної (ознайомчої) практики початкові уміння та навички правоохоронної діяльності.
Проходження практики студентом на відповідній базі практики може відбуватися як за ініціативою навчального закладу (на основі колективних договорів), так і за ініціативою студента, на підставі індивідуально укладеної угоди.
Метою виробничої практики на другому курсі є закріплення отриманих студентами упродовж двох навчальних курсів теоретичних знань шляхом формування професійних умінь та навичок правоохоронної діяльності.
Основними завданнями виробничої практики є:
– закріплення та поглиблення теоретичних знань, отриманих студентами у процесі вивчення дворічного циклу загальнотеоретичних дисциплін;
– формування практичних вмінь та навичок правоохоронної діяльності шляхом здійснення конкретних дій в межах бази практики
– набуття студентами певного професійного практичного досвіду з спеціальності та його використання в освоєнні навчальних дисциплін останнього року навчання.
Виконуючи ці завдання здобувачі вищої освіти під час виробничої практики мають продовжувати процес формування професійних компетентностей зі спеціальності – інтегральної компетенції, а також невід’ємних її складових – загальних та фахових компетентностей.
Інтегральна компетентність: здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері правоохоронної діяльності.
Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК4. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК5. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК7. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК8. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК9. Здатність працювати в команді.
ЗК10. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК11. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК12. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.
Фахові (спеціальні) компетентності охоплюють теоретичні та прикладні знання про природу і призначення права, уміння і навички у процесі правоохоронної діяльності.
СК1. Усвідомлення функцій держави у сфері правоохоронної діяльності, способів та механізмів реалізації цих функцій.
СК2. Здатність здійснювати нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства у сфері правоохоронної діяльності.
СК3. Здатність до критичного мислення та системного аналізу правових явищ.
СК4. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати правову інформацію з різних джерел.
СК5. Здатність визначати придатні для юридичного аналізу факти, систематизувати одержані результати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, формулювати аргументовані висновки та рекомендації.
СК7. Здатність у межах своєї компетенції ефективно забезпечувати публічну (громадську) безпеку та порядок, у тому числі під час масових правопорушень, запобігати та протидіяти домашньому насильству.
СК8. Здатність ефективно застосовувати сучасну техніку та інформаційні технології, використовувати технічні засоби, спеціалізовані інформаційно-пошукові системи, бази та банки даних, а також відповідне програмне забезпечення для захисту прав і свобод людини, власності, суспільних відносин від протиправних посягань.
СК10. Здатність до аналізу та оцінки причин, умов та факторів, що впливають на вчинення кримінальних та адміністративних правопорушень.
СК11. Здатність визначати особу правопорушника, аналізувати кількісні та якісні показники злочинності.
СК13. Здатність застосовувати певною мірою криміналістичну техніку, оперативно-технічні засоби, у тому числі при участі у проведенні оперативно-розшукових заходів та негласних слідчих (розшукових) дій.
СК14. Здатність правомірно застосовувати засоби фізичного впливу, спеціальні засоби та вогнепальну зброю, тактичні прийоми з дотриманням стандартів особистої безпеки, а також надавати невідкладну, зокрема домедичну і медичну, допомогу.
СК15. Здатність здійснювати контроль за дотриманням фізичними та юридичними особами спеціальних правил та порядку зберігання і використання зброї, спеціальних засобів індивідуального захисту та активної оборони, боєприпасів, вибухових речовин і матеріалів, інших предметів, матеріалів і речовин, на які поширюється дозвільна система.
СК17. Здатність забезпечувати охорону державної таємниці та працювати з носіями інформації з обмеженим доступом.
СК18. Здатність вживати заходів з метою запобігання, виявлення та припинення кримінальних та адміністративних правопорушень, усунення загроз життю та здоров’ю фізичних осіб і публічній безпеці, що виникли внаслідок учинення правопорушення.
СК19. Здатність здійснювати взаємодію з іншими суб’єктами сектору безпеки і оборони, у тому числі при усуненні потенційних та реальних загроз державному суверенітету та територіальній цілісності держави.
Очікувані програмні результати навчання та їх практичної реалізації:
РН1. Розуміти історичний, соціальний, економічний, технологічний і культурний контексти розвитку правоохоронної діяльності.
РН2. Вести міжособистісний діалог та превентивну комунікацію з метою виконання завдань професійної діяльності.
РН3. Розуміти та професійно застосовувати понятійний апарат права та правоохоронної діяльності.
РН4. Формулювати і перевіряти гіпотези, виокремлювати юридично значущі факти, виявляти причинно-наслідкові зв’язки в діях і явищах для прийняття оптимального рішення в конкретних ситуаціях.
РН5. Розробляти тексти, документи з питань професійної діяльності, вільно спілкуватися українською та іноземною мовами.
РН6. Знаті і розуміти принципи доброчесності та норми етичної поведінки, дотримуватися їх у професійній діяльності.
РН7. Взаємодіяти із суб’єктами забезпечення публічної (громадської) безпеки і порядку, а також здійснювати комунікацію з фізичними та юридичними особами з метою виконання завдань у сфері правоохоронної діяльності.
РН8. Здійснювати пошук інформації у доступних джерелах, аналізувати і оцінювати її для повного та всебічного встановлення обставин, необхідних для виконання професійних завдань.
РН10. Виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки.
РН11. Знати і розуміти сучасні правові доктрини, цінності та принципи функціонування національної правової системи.
PH12. Адаптуватися і ефективно діяти у стандартних професійних ситуаціях, а також у разі ускладнення оперативної обстановки, підвищення фізичного та психологічного навантаження.
РН13. Знати і розуміти вимоги законодавства, здійснювати кваліфікацію адміністративних та кримінальних правопорушень, грамотно оформлювати процесуальні документи, що використовуються під час провадження у справах про адміністративні та кримінальні правопорушення, застосовувати у межах своєї компетенції превентивні та примусові поліцейські заходи.
РН14. Здійснювати пошук та аналіз новітньої інформації у сфері правоохоронної діяльності, мати навички саморозвитку та самоосвіти протягом життя, підвищення професійної майстерності, вивчення та використання передового досвіду у сфері правоохоронної діяльності.
РН15. Працювати самостійно та в команді при виконанні службових (посадових) обов’язків та під час розв’язання складних спеціалізованих задач у сфері правоохоронної діяльності.
PH16. Застосовувати превентивні та примусові заходи, спрямовані на усунення загроз життю та здоров’ю фізичних осіб, публічному (громадському) порядку та безпеці, майну, законним інтересам держави, які виникли (або можуть виникнути) внаслідок учинення кримінальних або адміністративних правопорушень.
PH17. Використовувати методи та засоби забезпечення публічної (громадської) безпеки та порядку, протидії злочинності, дотримуватися прав і свобод людини і громадянина, здійснювати заходи щодо попередження та припинення нелегальної (незаконної) міграції та інших загроз національній безпеці держави.
РН18. Застосовувати вогнепальну зброю та спеціальні засоби (штатне та бойове озброєння), фізичну силу; інформаційні системи та технології, технології захисту даних, методи обробки, накопичення та аналізу інформації, інформаційно-аналітичні системи, бази даних (в тому числі міжвідомчі та міжнародні), криміналістичні та оперативно-технічні засоби, безпілотну авіацію, іншу спеціальну та військову техніку і спорядження.
РН19. Надавати невідкладну, зокрема домедичну і медичну, допомогу.
РН20. Контролювати в межах повноважень стан дотримання фізичними та юридичними особами вимог дозвільної системи, правил дорожнього руху, а також інших вимог законодавства у сфері правопорядку.
РН21. Організовувати та здійснювати заходи щодо дотримання режиму секретності та захисту інформації.
- Викладач: Бостан Сергій
- Викладач: Леоненко Тетяна
- Викладач: Максакова Руслана
- Викладач: Пальченкова Вікторія
- Викладач: Сокур Тетяна
- Викладач: Шиян Дмитро