Предметом вивчення навчальної дисципліни є загальні закономірності, принципи формування, функціонування та розвитку системи управління підприємством готельного, курортного та туристичного сервісу; управлінські відносини в туризмі.
Метою вивчення дисципліни «Мендежмент туризму» є формування у майбутніх менеджерів знань, умінь та навичок управлінської роботи в готельному, курортному та туристичному сервісі.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Менеджмент туризму» є:
Методичні – оволодіння методичним інструментарієм розробки і реалізації завдань менеджменту при формуванні туристичної організації та управлінні її розвитком, виробленні стратегії й плануванні туристичного бізнесу тощо.
Пізнавальні – набуття студентами знань із питань організації туризму та ознайомлення зі складовими елементами туристичної індустрії; розуміння основних чинників функціонування й розвитку туристичних організацій; опанування управлінських функцій та ознайомлення з головними проблемами туристичного менеджменту.
Практичні – формулювати місію та цілі підприємства готельного, курортного та туристичного сервісу; аналізувати вплив макросередовища на діяльність туристичної фірми; формувати організаційні структури управління різних типів для підприємств готельного, курортного та туристичного сервісу; оцінювати ефективність структур управління; укладати статут для підприємства готельного, курортного або туристичного сервісу; мотивувати працівників туристичної фірми; контролювати діяльність туристичної фірми; оцінювати ефективність контролю; розраховувати показники ефективності надання послуг в туризмі: коефіцієнти спеціалізації, пропорційності, паралельності, прямоточності, безперервності та ритмічності.
Змістовий модуль 1. Теоретичні основи менеджменту туризму.
Тема 1. Сутність і зміст менеджменту туризму.
Тема 2. Еволюція менеджменту туризму.
Тема 3. Функції і принципи менеджменту туризму.
Тема 4. Система методів менеджменту туризму і їх взаємозв’язок.
Змістовий модуль 2. Управлінськи процеси на підприємствах туризму.
Тема 5. Система і структура управління в туризмі.
Тема 6. Стиль керівництва туристичною фірмою і управлінські рішення.
Тема 7. Комунікаційні процеси в системі управління підприємствами туріндустрії.
Тема 8. Ефективність і успішність менеджменту туризму.
- Викладач: Шелеметьєва Тетяна