Мета формування кваліфікованих спеціалістів здатних на рівні сучасних вимог держави протидіяти злочинності на користь національним інтересам України.

Завдання вивчення показників злочинності в Україні, її детермінантів, головних напрямків кримінологічних досліджень на сучасному етапі, кримінологічної характеристики окремих видів злочинності; вивчення нормативно-правових актів щодо попередження злочинності та застосування їх у практичній діяльності; опанування необхідною науково-методологічною базою, що забезпечує знання існуючих проблем кримінології, шляхів розв’язання спірних положень, самовдосконалення фахового рівня; формування досконалих навичок щодо прийняття обґрунтованих і законних рішень щодо попередження злочинності; розвиток правової свідомості як передумови для опанування національного законодавства; формування правової культури фахівця української держави в сфері правоохоронної діяльності, почуття відповідальності перед людиною, суспільством та державою.

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен отримати

інтегральну компетентність: здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері правоохоронної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів правоохоронної діяльності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;

загальні компетентності: ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК8. Здатність приймати обґрунтовані рішення;

фахові компетентності: СК2. Здатність організовувати нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства у сфері правоохоронної діяльності. СК3. Здатність професійно оперувати категоріально-понятійним апаратом права і правоохоронної діяльності. СК4. Здатність до критичного та системного аналізу правових явищ і застосування набутих знань та навичок у професійній діяльності. СК5. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати правову інформацію з різних джерел. СК10. Здатність визначати належні та придатні для юридичного аналізу факти. СК11. Здатність до аналізу та оцінки ризиків що впливають на вчинення адміністративних правопорушень та кримінальних злочинів (проступків). СК12. Здатність систематизувати закономірності злочинності, визначати особу злочинця, причини і умови злочинності та її окремих видів, реалізовувати напрями і заходи її запобігання. СК20. Здатність вживати заходів з метою запобігання, виявлення та припинення адміністративних і кримінальних правопорушень, заходів, спрямованих на усунення загроз життю та здоров’ю фізичних осіб та публічній безпеці.

Очікувані програмні результати навчання: РН3. Збирати необхідну інформацію з різних джерел, аналізувати і оцінювати її. РН4. Формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки. РН5.Розробляти тексти та документи з питань професійної діяльності, вільно спілкуватися українською та іноземною мовами усно і письмово у соціальній і професійній сферах. РН7. Здійснювати координацію діяльності суб’єктів забезпечення публічної безпеки і порядку, а також комунікацію з фізичними та юридичними особами з метою своєчасного реагування на кримінальні злочини, адміністративні правопорушення та події. РН8.Здійснювати пошук інформації у доступних джерелах для повного та всебічного встановлення необхідних обставин. РН10.Виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки. РН13.Знати і розуміти відповідні вимоги законодавства, грамотно оформлювати процесуальні документи, що використовуються під час провадження у справах про адміністративні правопорушення, здійснювати превентивні та примусові поліцейські заходи, а також кваліфікацію адміністративних та кримінальних правопорушень. РН14. Здійснювати пошук та аналіз новітньої інформації у сфері правоохоронної діяльності, мати навички саморозвитку та самоосвіти протягом життя, підвищення професійної майстерності, вивчення та використання передового досвіду у сфері правоохоронної діяльності. РН15. Працювати автономно та в команді виконуючи посадові обов’язки та під час розв’язання складних спеціалізованих задач правоохоронної діяльності. РН16. Застосовувати заходи, спрямовані на усунення загрози життю та здоров’ю фізичних осіб і публічній безпеці, що виникли внаслідок учинення кримінального злочину чи адміністративного правопорушення. РН17. Використовувати основні методи та засоби забезпечення правопорядку в державі, дотримуватись прав і свобод людини і громадянина, попередження та припинення нелегальної (незаконної) міграції та інших загроз національної безпеки держави (кібербезпеку, економічну та інформаційну безпеку, тощо). РН22. Вміти оцінювати обстановку, рівень потенційних загроз та викликів, прогнозувати розвиток обстановки, дій правопорушників та противник, вживати заходів з метою запобігання, виявлення та припинення правопорушень.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми здобувачі вищої освіти повинні

знати:

1) фактори, що обумовлюють наявність існування у суспільстві злочинності, причинно-наслідкові комплекси, які породжують окремі види, групи злочинів і конкретні злочини;

2) кримінологічну характеристику злочинців;

3) методику проведення кримінологічних досліджень;

4) комплекс загальносуспільних заходів попередження злочинності та набір спеціально-кримінологічних способів і заходів профілактики по запобіганню злочинності;

вміти:

1) аналізувати рівень, структуру та динаміку злочинності в окремому регіоні;

2) виявляти причини й умови, що сприяють скоєнню конкретних злочинів;

3) організовувати та проводити кримінологічні дослідження на окремому об’єкті, території;

4) розробляти та реалізовувати різноманітні заходи з попередження злочинів.