1.    Мета навчальної дисципліни

Метою викладання дисципліни «Електрична частина станцій та підстанцій» є засвоєння студентами основних необхідних знань в галузі електроенергетики, влаштування електроустановок електростанцій та підстанцій.

 

Завдання вивчення дисципліни

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати такі компетентності:

загальні компетентності:

 

         К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.

К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

 

фахові компетентності:

 

К12. Здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки.

К14. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами метрології, електричних вимірювань, роботою пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики.

К15. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних машин, апаратів та автоматизованого електроприводу.

К17. Здатність розробляти проекти електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного устаткування із дотриманням вимог законодавства, стандартів і технічного завдання.

К20. Усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці.

 

очікувані програмні результати навчання:

 

ПР02. Знати і розуміти теоретичні основи метрології та електричних вимірювань, принципи роботи пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики, мати навички здійснення відповідних вимірювань і використання зазначених пристроїв для вирішення професійних завдань.

ПР03. Знати принципи роботи електричних машин, апаратів та автоматизованих електроприводів та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності.

ПР05. Знати основи теорії електромагнітного поля, методи розрахунку електричних кіл та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності.

ПР06. Застосовувати прикладне програмне забезпечення, мікроконтролери та мікропроцесорну техніку для вирішення практичних проблем у професійній діяльності.

ПР07. Здійснювати аналіз процесів в електроенергетичному, електротехнічному та електромеханічному обладнанні, відповідних комплексах і системах.

ПР08. Обирати і застосовувати придатні методи для аналізу і синтезу електромеханічних та електроенергетичних систем із заданими показниками.

 ПР09. Уміти оцінювати енергоефективність та надійність роботи електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем.

ПР12. Розуміти основні принципи і завдання технічної та екологічної безпеки об’єктів електротехніки та електромеханіки, враховувати їх при прийнятті рішень.

ПР17. Розв’язувати складні спеціалізовані задачі з проектування і технічного обслуговування електромеханічних систем, електроустаткування електричних станцій, підстанцій, систем та мереж.

ПР18. Вміти самостійно вчитися, опановувати нові знання і вдосконалювати навички роботи з сучасним обладнанням, вимірювальною технікою та прикладним програмним забезпеченням.

ПР19. Застосовувати придатні емпіричні і теоретичні методи для зменшення втрат електричної енергії при її виробництві, транспортуванні, розподіленні та використанні.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

технологічні схеми виробництва електричної енергії на електростанціях різних типів  та оснащення цього процесу основним технологічним обладнанням;

принцип перетворення енергії природних ресурсів (палива, ядерного розпаду, гідравлічної та ін.) в електричну енергію на електростанціях та параметрів електричної енергії на підстанціях електричної мережі;

конструктивні особливості, технічні характеристики та параметри основного електричного обладнання (генераторів, трансформаторів, апаратів та провідників);

методику вибору та перевірки придатності цього  обладнання та провідників;

проектування електричних схем головних кіл та кіл власних (господарчих) потреб електростанцій та підстанцій;

 компонувальні схеми з урахуванням Правил улаштування електроустановок (ПУЕ) та Правил безпечної експлуатації електроустановок.

 

вміти:

 вибирати тип електростанції (підстанції), виходячи з вимог та плану розташування та режиму роботи споживачів електроенергії;

для заданого типу електроустановки – вибирати електричне устаткування головних кіл (машини, апарати, провідникові елементи), яке відповідає сучасним вимогам до електроустановок та правилам улаштування та безпечної експлуатації цих об’єктів;

складати електричні, компонувальні схеми та схеми заміщення з’єднань електричного обладнання та його розташування;

вибирати трансформатори та апарати, які використовуються в процесі одержання та перетворення електроенергії (системи власних потреб);

- вибирати системи оперативного струму, що використовується в колах та пристроях керування та контролю режиму роботи електростанції  (підстанції), в системах обліку та вимірювання параметрів електроенергії.