Предметом навчальної дисципліни є вивчення стратегічної, тактичної та оперативної ролі маркетингу в економічній діяльності підприємств готельно-ресторанного господарства, сучасних концепцій і тенденцій в галузі маркетингу, таких як ринкова орієнтація, безперервне дослідження ринку і формалізовані методи оцінки конкурентів (бенчмаркінг), міжфункціональна взаємодія, конкуренція з урахуванням ключових компетенцій.
Мета: формування у здобувачів знання для проведення ситуаційного, оперативного та тактичного аналізу, розв’язання складних практичних завдань для оцінки становища готельно-ресторанного підприємства на висококонкурентному ринку, аналізу ефективності рішень щодо сегментування й позиціонування готельних і ресторанних продуктів підприємства у конкретному сегменті ринка, розробки стратегій виживання, стабілізації діяльності, зростання підприємства, управління портфелем бізнесу, номенклатурою та асортиментом послуг, продуктового та сервісного «міксу», каналів розподілу, просування, ціноутворення, конкурентних стратегій тощо.
Завдання.
Методичні – викласти теоретичні основи та методологічні особливості застосування системного підходу у вивченні сучасних механізмів та інструментів маркетингу щодо надання послуг вітчизняним та іноземним споживачам в готельно-ресторанному господарстві.
Пізнавальні – сформувати уявлення про сучасний стан розвитку ринку готельно-ресторанних послуг. Викласти основи теорії відносини людини з людиною, із суспільством і з навколишнім середовищем. Виокремити нормативні і правові документи у сфері готельно-ресторанного маркетингу, організації безпечного обслуговування клієнтів, надання екологічного сервісу. Надати характеристику й ідентифікувати класифікаційні ознаки світових ринків готельно-ресторанних послуг. Узагальнити глобальний досвід в готельно-ресторанному господарстві.
Практичні – ознайомити студентів із сучасними методами та технологіями оформлення, ведення маркетингового обліку, зберігання документації в організації обслуговування споживачів в готельно-ресторанному господарстві з використанням традиційних та цифрових інструментів.