Навчальна дисципліна «Етичні стандарти правничої діяльності» відповідає стандарту вищої освіти України другого (магістерського) рівня вищої освіти, галузь знань 08 «Право», спеціальність 081 «Право», затвердженого і введеного в дію наказом Міністерства освіти і науки України від 20.07.2022 р. № 643 та освітньо-професійної програми підготовки магістрів зі спеціальності 081 «Право» юридичного факультету НУ «Запорізька політехніка».

Предметом вивчення навчальної дисципліни є етичні стандарти правничої діяльності, що містяться в міжнародних та національних нормативно-правових актах, етичних кодексах та правилах

Міждисциплінарні зв’язки: фундаментальні дисципліни – «Історія держави і права зарубіжних країн», «Теорія держави і права»; спеціальні юридичні дисципліни – «Юридична деонтологія», «Судові та правоохоронні органи України», «Прокуратура України», «Адвокатура України» та ін.; неюридичні дисципліни – «Філософія», «Етика та естетика», та ін.
Програма навчальної дисципліни відповідає загальним вимогам, що пред'являються до такого роду документів і в структурному плані побудована на базі модулів. Відповідно вона складається з наступних змістовних модулів:
1Загальна часина дисципліні «Етичні стандарти правничої діяльності
2. Особлива частина дисципліни «Етичні стандарти правничої діяльності»

 Мета та завдання навчальної дисципліни
 Метою навчальної дисципліни  «Етичні стандарти правничої діяльності» є формування здатності розвивати та утверджувати етичні стандарти правничої діяльності, стандарти професійної незалежності та відповідальності правника.
 Основними завданнями навчальної дисципліни «Етичні стандарти правничої діяльності» є:
-                  знайомство здобувачів вищої освіти з положеннями теорії етики, природою моральних цінностей, принципами та нормами етики як науки;
-                  надання цілісного уявлення про основні етапи розвитку етичної думки та моралі у правничій діяльності;
-                  ознайомлення з основними компонентами культури службової діяльності, поведінки та спілкування правника, систематизація знання з професійної етики;
-                  вироблення у здобувачів вищої освіти твердої переконаності у необхідності глибокого морального обґрунтування правових норм та санкцій, освоєння методів аналізу моральних явищ;
-                  формування наукових критеріїв оцінки існуючої моральної дійсності та вироблення здатності до наукового прогнозування моральних процесів, запобігання негативним явищам у правозахисній практиці;
-                  забезпечення засвоєння дисципліни з метою використання у практичній роботі в органах правопорядку та правоохорони;
-                  формування у здобувачів вищої освіти високих моральних якостей особистості, почуття справедливості та гуманізму, громадянської відповідальності, честі та гідності;
-                  формування вмінь та навичок творчо використовувати етичні знання з метою ефективного вирішення проблемних питань у правничій діяльності; набуття навичок вирішення морально-професійних конфліктів;
-                  прищеплення навичок та потреб систематичного виховання та самовиховання, постійного розвитку етичної культури та формування позитивної мотивації щодо засвоєння етичних норм у професійній діяльності правника.
 
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати, у результаті вивчення навчальної дисципліни:
 -          загальні компетентності ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК1); здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК3); здатність до адаптації та дії в новій ситуації (ЗК4); здатність приймати обґрунтовані рішення (ЗК7); здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) (ЗК8).
-          фахові компетентності: здатність застосовувати принципи верховенства права для розв’язання складних задач і проблем, у тому числі, у ситуаціях правової невизначеності (СК1);. здатність аналізувати та оцінювати вплив правової системи Європейського Союзу на правову систему України (СК2); здатність аналізувати та оцінювати вплив Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, а також практики Європейського суду з прав людини на розвиток правової системи та правозастосування в Україні (СК3); здатність оцінювати взаємодію міжнародного права та міжнародних правових систем з правовою системою України (СК4); здатність обґрунтовувати та мотивувати правові рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію (СК6); здатність застосовувати знання та розуміння основних засад (принципів) та процедур судочинства в Україні (СК7); здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що вимагають системного, логічного та функціонального тлумачення норм права, а також розуміння особливостей практики їх застосування (СК10); здатність критично оцінювати ефективність представництва і захисту прав, свобод та інтересів клієнтів (СК11); здатність розвивати та утверджувати етичні стандарти правничої діяльності, стандарти професійної незалежності та відповідальності правника (СК12); здатність доносити до фахівців і нефахівців у сфері права інформацію, ідеї, зміст проблем та характер оптимальних рішень з належною аргументацією (СК13).

 

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 120 годин / 4 кредити ECTS.