1. Мета та завдання навчальної дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни «Методика та організація наукових досліджень» є формування знання про методологію науково-дослідної роботи, стратегію і тактику проведення досліджень, придбання навиків щодо практичного використання методології, методики й інструментарію дослідження.
Основними завданнями вивчення дисципліни є
- ознайомлення студентів з сучасними методологічними концепціями, з основами методології наукового пізнання та з методикою наукових досліджень;
- формування цілісного уявлення про науково-дослідницький процес;
- набуття дослідницьких навичок, усвідомлення цілей наукового дослідження, формування навичок правильного виконання кваліфікаційних і наукових робіт (магістерської роботи, статті).
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні отримати:
загальні компетентності:
Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
Здатність бути критичним і самокритичним.
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
Здатність працювати в команді.
Здатність навчатися і оволодівати сучасними знаннями.
Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Знання української літературної мови, ділового (професійного) дискурсу на рідній мові.
фахові компетентності:
Здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності.
Здатність організувати дослідницьку діяльність.
Здатність застосовувати загальнометодологічні принципи у науковій діяльності.
Здатність визначати сукупність способів і прийомів для проведення конкретного наукового дослідження, обрати відповідну змістоформу наукового дослідження
Здатність визначати основні характеристики й етапи наукового дослідження та його організації.
Очікувані програмні результати навчання. Студент уміє:
- оцінювати свій чи чужий інформаційний продукт, інформаційну акцію, що організована й проведена самостійно або разом з колегами;
- виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел;
- використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних завдань;
- планувати свою діяльність та діяльність колективу з урахуванням цілей, обмежень та передбачуваних ризиків;
- координувати виконання особистого завдання із завданнями колег;
- виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування тих знань;
- вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою;
- організувати дослідницьку діяльність;
- застосовувати загальнометодологічні принципи у науковій діяльності;
- визначати сукупність способів і прийомів для проведення конкретного наукового дослідження, обирати відповідну змістоформу наукового дослідження;
- визначати основні характеристики й етапи наукового дослідження та його організації;
- робити доповіді на наукових конференціях.
- Викладач: Єськова Катерина
- Викладач: Панченко Світлана