Галузь знань   14 «Електрична інженерія».

Спеціальність 141 – «Електроенергетика; електротехніка та електромеханіка».

Спеціалізація «Електричні машини і апарати», «Електричні та електронні апарати»; «Електромеханічне обладнання енергоємних виробництв», «Електромеханічні системи автоматизації та електропривод», «Електротехнічні системи електроспоживання», «Енергетичний менеджмент», «Електротехнічні комплекси та системи літальних апаратів».

Мета: Метою викладання навчальної дисципліни «Фізика» є формування у студентів базових теоретичних знань з основ класичної, квантової та сучасної фізики, їх взаємозв’язку, основних фізичних принципів, фундаментальних понять, можливості використання фізичних знань у різних галузях прикладних наук, електричної техніки, автоматизації промислового устаткування, сформувати у студентів науковий світогляд та сучасне фізичне мислення.

Завдання: Завданням вивчення дисципліни «Фізика» є формування у студентів наукового світогляду i сучасного фізичного мислення, ознайомлення студентів з методами фізичного дослідження, методами рішення конкретних задач з різних галузей фізики, формування навиків проведення фізичного експерименту.

Відповідно до стандарту вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 141 – Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка, в результаті вивчення дисципліни здобувачі вищої освіти набувають: 

загальні компетентності:

К01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.

К02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

К03. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

К04. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

К05. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

К06. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

К07. Здатність працювати в команді.

К08. Здатність працювати автономно.

фахові компетентності:

К12. Здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки.

К14. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами метрології, електричних вимірювань, роботою пристроїв автоматичного керування, релейного захисту та автоматики.

К15. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних машин, апаратів та автоматизованого електроприводу.

очікувані програмні результати навчання:

ПР03. Знати принципи роботи електричних машин, апаратів та автоматизованих електроприводів та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності.

ПР05. Знати основи теорії електромагнітного поля, методи розрахунку електричних кіл та уміти використовувати для вирішення практичних проблем у професійній діяльності. 

ПР07. Здійснювати аналіз процесів в електроенергетичному, електротехнічному та електромеханічному обладнанні, відповідних комплексах і системах. 

ПР10. Знаходити необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах інформації, оцінювати її релевантність та достовірність.

ПР11. Вільно спілкуватися з професійних проблем державною та іноземною мовами усно та письмово, обговорювати результати професійної діяльності з фахівцями та нефахівцями, аргументувати свою позицію з дискусійних питань.

ПР18. Вміти самостійно вчитися, опановувати нові знання і вдосконалювати навички роботи з сучасним обладнанням, вимірювальною технікою та прикладним програмним забезпеченням.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: 1. Механіка. 2. Молекулярна фізика і термодинаміка. 3. Основи електростатики і електродинаміки. 4. Електромагнетизм. 5. Коливання і хвилі. 6. Оптика. 7. Атомна фізика і квантова механіка. 8. Квантова статистика і фізика твердого тіла. 9. Фізика атомного ядра.

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 330 годин / 11 кредитів ECTS.