Програма вивчення навчальної дисципліни «Економіка в готельно-ресторанному господарстві» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа».

Предметом вивчення дисципліни є економічні показники діяльності підприємств галузі готельно-ресторанної сфери.

Метою вивчення дисципліни є формування у студентів сучасного економічного мислення та системи спеціальних знань у галузі економіки готельно-ресторанного господарства, засвоєння особливостей прояву економічних законів і закономірностей в економічній діяльності підприємств готельно-ресторанної сфери, набуття практичних навичок і прийомів економічного обґрунтування обсягів реалізації послуг, витрат ресурсів, собівартості, доходів, прибутку, рентабельності та цін на послуги підприємств в готельно-ресторанному бізнесі.

Завдання вивчення дисципліни: сформувати у студентів глибокі теоретичні знання про основні поняття економіки готельно-ресторанного господарства та ресурсне забезпечення підприємств готельно-ресторанної сфери; розглянути витрати та доходи таких підприємства, порядок визначення економічної ефективності; ознайомити студентів із особливостями ціноутворення в готельно-ресторанному бізнесі.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати:

-         зміст, мету та завдання економіки готельно-ресторанного господарства;

-         характерні риси підприємництва в готельно-ресторанній сфері;

-         загальні положення про основні та оборотні фонди, трудові ресурси підприємств готельно-ресторанного бізнесу;

-         особливості формування витрат та доходів підприємств готельно-ресторанної сфери, показники економічної ефективності їх діяльності;

-         склад ціни та основні фактори, які впливають на її формування в готельно-ресторанній сфері;

-         основні методи ціноутворення в готельно-ресторанному бізнесі.

вміти:

-         проводити розрахунки з визначення ефективності використання основних та оборотних фондів, трудових ресурсів підприємств готельно-ресторанної сфери;

-         визначати собівартість продукції (послуг);

-         формувати та розподіляти доходи підприємств в готельно-ресторанному бізнесі;

-         аналізувати основні фактори формування цін в готельно-ресторанній сфері;

-         використовувати різні методи формування цін на послуги в готельно-ресторанному господарстві.