Метою курсу є дати знання щодо сутності процесів масової комунікації та методів дослідження, формувати поняття про глобальні тенденції масової комунікації, поглибити розуміння та сформувати уявлення про систему політичних, економічних та соціокультурних трансформацій, з якими масова комунікація пов`язана специфікою своєї природи.
Основні завдання вивчення дисципліни:
- вивчення процесу масової комунікації, основних методологічних підходів до його дослідження;
- ознайомлення із сучасними світовими й українськими прикладами розвитку теорій, моделей, форм, форматів, факторів та ін. масової комунікації;
- застосування методів, методик та інструментарію при дослідженні масовокомунікаційних явищ;
- формування навичок контент-аналізу ЗМК та оптимізації ефективності масової комунікації.
- вивчити механізми впливу засобів масової комунікації на індивіда, соціум, громадську думку;
- сформувати у студентів медіакомпетентність/медіаграмотність;
- ввести студентів у проблематику розвитку масових комунікацій сучасної України.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати
Знання української літературної мови, ділового (професійного) дискурсу рідною мовою
Здатність до ефективної комунікації, що передбачає: уміння стило й повно представляти складну комплексну інформацію в усній чи письмовій формах; використання інформаційно-комунікаційних технологій; оволодіння належним тезаурусом; уживання лексики, чітко розрахованої на відповідну аудиторію.
Здатність визначати й розуміти причинно-наслідкові зв’язки розвитку суспільства на основі знань про національну й світову історію, економіку, право, культуру й мистецтво тощо, уміння використовувати їх у професійній і громадській діяльності, дискурсі повсякдення.
Здатність до критичного аналізу поточного повсякдення й пов’язаного з ним минулого (через події, процеси, постаті та ін.), що зумовлює уміння виявляти, порушувати й вирішувати проблеми.
фахові компетентності:
Уміння створювати психоемоційний контакт з аудиторією, героями журналістських матеріалів.
Здатність компетентно виконувати професійні завдання на усіх етапах створення журналістського продукту (за видами ЗМІ).
Здатність до науково-дослідницької діяльності.
Здатність збирати й узагальнювати практичний матеріал, використовувати наукову методологію для написання кваліфікаційної роботи.
Очікувані програмні результати навчання. Студент уміє:
- критично мислити;
- на основі теоретичних знань і практичних навичок проводити медіадослідження, аналізувати ситуацію у сфері масової комунікації;
- об’єктивно оцінювати контент масової комунікації як у світі, так і в сучасній Україні;
- застосовувати набуті знання й навички у журналістській практиці;
- вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою;
- організувати дослідницьку діяльність;
- створювати грамотний медіапродукт на задану тему, визначеного жанру, з урахуванням каналу поширення чи платформи оприлюднення;
- планувати свою роботу та роботу колег, спрямовану як на генерування інформаційного контенту, так і створення медіапродукту, а також його промоцію.
- Викладач: Панченко Світлана