Метою викладання
навчальної дисципліни «Спічрайтинг» є формування
знань про основи ораторського мистецтва, комплексу професійної компетентності
журналістів щодо способів переконання, ефективних форм впливу на аудиторію.
Вивчення дисципліни передбачає поглиблення знань і вироблення навичок
підготовки ораторського твору, вдосконалення його структури, логічних та
емоційних засад; усталених навичок публічного виступу.
Основними завданнями вивчення дисципліни є
- надати знання про засади діяльності спічрайтера; розкрити основні поняття, тлумачення і терміни спічрайтингу, риторики, ораторського мистецтва;
- розглянути основні типи мовлення та види промов;
- розкрити технології регулювання взаємодії оратора і аудиторії за допомогою вербальних і невербальних засобів;
- аналізувати основні закони і закономірності діяльності спічрайтера і підготовки промов;
- освоювати специфіку підготовки промов для різних соціологічних моделей аудиторії;
- виробляти стратегію публічного виступу; готувати тексти промов відповідно до сфери, теми, характеру аудиторії, часу, місця виступу тощо;
формувати культури мислення та мовлення.Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні у результаті вивчення навчальної дисципліни отримати такі компетентності:
Загальні компетентності:
Знання української літературної мови, ділового (професійного) дискурсу на рідній мові.
Здатність до ефективної роботи з різними джерелами інформації; здатність до її пошуку, обробки й аналізу.
Здатність до ефективної комунікації, що передбачає: уміння стило й повно представляти складну комплексну інформацію в усній чи письмовій формах; використання інформаційно-комунікаційних технологій; оволодіння належним тезаурусом; уживання лексики, чітко розрахованої на відповідну аудиторію.
Фахові компетентності:
Здатність створювати різножанровий і різноформатний вербальний, візуальний, аудіальний журналістський продукт, спираючись на набуті знання, уміння і навички з теорії, методики і практики журналістської творчості (за видами ЗМІ).
Здатність розуміти й усвідомлювати роль, функції і значення журналістики в процесі формування громадської думки.
Уміння створювати психоемоційний контакт з аудиторією, героями журналістських матеріалів.
Здатність компетентно виконувати професійні завдання на усіх етапах створення журналістського продукту (за видами ЗМІ).- Викладач: Тонкіх Ірина