Рівень навчання (BA/MA) |
Рівень модулю/дисципліни (номер семестру) |
Тип модулю/дисципліни (обов’язковий / вибірковий) |
|||||
Перший (бакалаврський) |
2й або3й або 4й або 5й або 6й |
вибіркова |
|||||
Форма навчання (лекції / лабораторні / практичні) |
Тривалість (тижнів/місяців) |
Мова викладання |
|||||
Лекції, практичні |
15 |
Державна |
|||||
Зв'язок з іншими дисциплінами |
|||||||
Попередні: Вища математика, Теорія ймовірностей та математична статистика |
Супутні (якщо потрібно): |
||||||
ECTS |
Загальна кількість годин |
Аудиторні години |
Самостійна робота |
||||
4 |
120 |
60 |
60 |
||||
Мета навчання дисципліни (модуля): компетенції надбані внаслідок вивчення дисципліни (модуля) |
|||||||
Ознайомлення студентів з методами математичних досліджень різноманітних систем для прогнозування, тобто методами перевірки, обґрунтування, оцінювання кількісних закономірностей та якісних тверджень (гіпотез) в техніці, економіці та соціальних науках на основі аналізу статистичних даних, формування у студентів базових теоретичних знань та практичних навичок побудови моделей прогнозування, визначення функціональних зв’язків між параметрами досліджуваного явища, наукового аналізу тенденцій зміни технічних та соціально-економічних процесів; визначення множини можливих варіантів розвитку процесів виходячи з наявних тенденцій та поставлену мету розвитку досліджувальної системи; оцінювання ймовірних результатів рішень, які приймаються; обґрунтування напрямків розвитку у науково-технічній та соціально-економічній сферах, кількісне обчислення шуканих показників, їх прогнозування та оцінка точності та вірогідності виконаних прогнозних розрахунків. |
|||||||
Результати навчання в термінах компетенцій |
Методи навчання (теорія, практичні) |
Контроль якості (залік) |
|||||
-здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу - здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях -навички використання інформаційних та комунікаційних технологій -здатність проведення досліджень на відповідному рівні -здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями -здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел -здатність бути критичним і самокритичним -використовувати математичний інструментарій для дослідження технічних та соціально-економічних процесів, розв’язання прикладних завдань -здатність застосовувати сучасне інформаційне та програмне забезпечення для отримання та обробки даних у сфері технічних та соціально-економічних процесів -здатність визначати, обґрунтовувати та брати відповідальність за професійні рішення. |
Теоретичні знання отриманні під час лекцій, консультацій та практичні навички при виконанні практичних робіт та самостійної роботи
Практичні навички при виконанні практичних робіт та самостійної роботи |
Оцінюються під час практичних занять, самостійної та індивідуальної робіт та індивідуальної робіт, модульного контролю знань та складанні заліку |
|||||
|
Лекцій |
Консультацій |
Семінарів |
Практичні заняття |
Лабораторні роботи |
Інші види |
Загалом, годин |
Самостійна робота |
|
Модуль 1 |
|||||||||
Змістовий модуль 1. Методи моделювання процесів та прогнозування їх поведінки. |
|||||||||
Тема 1. Математичне моделювання випадкових процесів як метод наукового пізнання. |
2 |
|
|
- |
|
|
4 |
2 |
|
Тема 2. Методи побудови лінійної моделі регресії |
2 |
|
|
2 |
|
|
10 |
6 |
|
Тема 3. Перевірка моделі на адекватність дійсності. Прогнозне значення та оцінка його вірогідності |
2 |
|
|
2 |
|
|
8 |
4 |
|
Тема 4. Нелінійні парні регресійні моделі |
2 |
|
|
4 |
|
|
12 |
6 |
|
Тема 5. Приклади застосування нелінійних моделей до реальних явищ |
2 |
|
|
4 |
|
|
12 |
6 |
|
Тема 6. Багатофакторна лінійна регресія |
4 |
|
|
4 |
|
|
14 |
6 |
|
Разом за модулем 1 |
14 |
|
|
16 |
|
|
60 |
30 |
|
Модуль 2 |
|||||||||
Змістовий модуль 2. Особливості застосування МНК для багатофакторних моделей |
|||||||||
Тема 7. Мультиколінеарність та її усунення |
2 |
|
|
2 |
|
|
10 |
6 |
|
Тема 8. Гетероскедастичність |
2 |
|
|
2 |
|
|
10 |
6 |
|
Тема 9. Автокореляція |
2 |
|
|
2 |
|
|
8 |
4 |
|
Тема 10. Багатофакторна нелінійна регресія – приклади застосування. |
4 |
|
|
4 |
|
|
8 |
2 |
|
Тема 11. Системи одночасних регресійних рівнянь. |
2 |
|
|
2 |
|
|
10 |
6 |
|
Тема 12. Вступ до теорії часових рядів |
4 |
|
|
2 |
|
|
12 |
6 |
|
Разом за змістовим модулем 2 |
16 |
|
|
14 |
|
|
60 |
30 |
|
Усього годин: |
30 |
|
|
30 |
|
|
120 |
60 |
|
- Викладач: Шишканова Ганна