___Л О Г І К А__
НУ "Запорізька політехніка"
|
м. Запоріжжя 2021_ |
1. Загальна інформація |
||||||||
Назва дисципліни |
Л О Г І К А Код: ________ Вибіркова |
|||||||
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) рівень |
|||||||
Викладач |
Канд. філос. н., доц. Ємельяненко Є.О. |
|||||||
Контактна інформація викладача |
061-7698-285 |
|||||||
Час і місце проведення навчальної дисципліни |
Предметні аудиторії кафедри: а. 540, а. 549а |
|||||||
Обсяг дисципліни |
90 / 3, 15 / 15/ 60, залік |
|||||||
Консультації |
Згідно з графіком консультацій |
|||||||
2. Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни |
||||||||
Є дисципліною циклу загальної підготовки – яка сприяє загальнокультурній підготовці здобувачів вищої освіти, всебічному гармонійному розвитку їх особистості. |
||||||||
3. Характеристика навчальної дисципліни |
||||||||
Навчальна дисциплінаформує освіченість студентів-бакалаврів у сфері ознайомлення студентів із основними теоріями та проблемами сучасної етичної думки, її історії, з розмаїттям підходів, методологій, теоретичних побудов, сприяє набуттю навичок етичної грамотності у життєдіяльності людини сучасного світу. Загальні компетентності: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Здатність бути критичним і самокритичним. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Здатність до адаптації та дій в новій ситуації. Фахові компетентності: Здатність здійснювати логічний аналіз і структурування фахового матеріалу з урахуванням класичних і новітніх методологічних принципів. Здатність застосовувати поглиблені знання з логіки для вирішення професійних завдань. Усвідомлення ролі інструментарію логіки для досягнення запланованого прагматичного результату. Результати навчання: Застосовувати знання основних форм і законів абстрактно-логічного мислення, основ методології наукового пізнання, форм і методів вилучення, аналізу, обробки та синтезу інформації в предметній області. Вміти системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей. Аналітично мислити, критично розуміти світ. |
||||||||
4. Мета вивчення навчальної дисципліни |
||||||||
Метою вивчення навчальної дисципліниє – надання теоретичних знань та практичних навичок слухачам з питань логічного аналізу природної мови; порядку здійснення міркувань та формулювання суджень і умовиводу, спираючись на закони логіки; правил аргументованого ведення полеміки, ділової бесіди. |
||||||||
5. Завдання вивчення дисципліни |
||||||||
Завдання вивчення навчальної дисципліни–вивчення слухачами форм мислення (поняття, судження, умовивід); основних законів правильного мислення; мистецтва полеміки; комунікативних функцій ділової бесіди; опанування слухачами вміння будувати судово-слідчі версії з використанням законів логіки; оволодіння навичками логічного мислення щодо виявлення основних понять, встановлення відношеннь між ними; формування у слухачів вмінь та навичок ведення аргументованої полеміки, ведення ділової бесіди, критичної оцінки ситуації, пов’язуючи вивчений матеріал із професійними інтересами практики. |
||||||||
6. Зміст навчальної дисципліни |
||||||||
Програма навчальної дисципліни «Логика» складається з таких змістових модулів: 1. Вступ до логіки. 2. Основні форми і закони мислення. |
||||||||
7. План вивчення навчальної дисципліни |
||||||||
№ тижня |
Назва теми |
|
Кількість годин |
|||||
1 |
Тема 1.1. Об’єкт, предмет і метод науки логіки |
лекція, сем. заняття |
1 |
|||||
2,3,4 |
Тема 1.2.Мислення і мова |
лекція, сем. заняття |
6 |
|||||
5,6,7 |
Тема 1.3 Методологічна функція формальної логіки. Основні логічні закони. |
лекція, сем. заняття |
8 |
|||||
8,9,10 |
Тема 2.1 Поняття як форма мислення. |
лекція, сем. заняття |
6 |
|||||
11,12, 13 |
Тема 2.2 Cудження як форма мислення. |
лекція, сем. заняття |
6 |
|||||
14,15 |
Тема 2.3Умовивід як форма мислення |
лекція, сем. заняття |
3 |
|||||
8. Самостійна робота |
||||||||
Назва теми |
Графік самостійної роботи |
Кількість годин |
Контрольні заходи |
|||||
Об’єкт, предмет і метод науки логіки |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
13 |
10 балів у загальних 100 |
|||||
Мислення і мова |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
10 |
5 балів у загальних 100 |
|||||
Методологічна функція формальної логіки. Основні логічні закони. |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
7 |
5 балів у загальних 100 |
|||||
Поняття як форма мислення |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
13 |
10 балів у загальних 100 |
|||||
Cудження як форма мислення. |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
7 |
5 балів у загальних 100 |
|||||
Умовивід як форма мислення |
Виконання індивідуального тематичного завдання. |
11 |
5 балів у загальних 100 |
|||||
9. Система та критерії оцінювання курсу |
||||||||
Види контролю: поточний, рубіжний (проміжна атестація). Форма підсумкового контролю – залік. |
||||||||
10. Політика курсу |
||||||||
Подаються конкретні вимоги, які викладач формує до студента при вивченні навчальної дисципліни, засади академічної доброчесності. При вивченні навчальної дисципліни від студента вимагаються старанність, коректне і взаємно цікаве ділове спілкування, дотримання засад академічної доброчесності. |
||||||||
- Викладач: Бондаренко Ольга