СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

___Л О Г І К А__

для  всіх  галузей  знання,  спеціальностей,  освітніх  програм

 НУ  "Запорізька  політехніка"

Ступінь вищої освіти: ___________бакалавр____________

 

 

м. Запоріжжя 2021_


1.      Загальна інформація

Назва дисципліни

Л О Г І К А

Код: ________

Вибіркова

Рівень вищої освіти

Перший (бакалаврський) рівень

Викладач

Канд. філос. н., доц. Ємельяненко Є.О.

Контактна інформація викладача

061-7698-285

Час і місце проведення навчальної дисципліни

Предметні аудиторії кафедри: а. 540, а. 549а

Обсяг дисципліни

90 / 3, 15 / 15/ 60,  залік

Консультації

Згідно з графіком консультацій

2.      Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни

Є дисципліною циклу загальної підготовки – яка сприяє загальнокультурній підготовці здобувачів вищої освіти, всебічному гармонійному розвитку їх особистості.

3.      Характеристика навчальної дисципліни

Навчальна дисциплінаформує освіченість студентів-бакалаврів у сфері ознайомлення студентів із основними теоріями та проблемами сучасної етичної думки, її історії, з розмаїттям підходів, методологій, теоретичних побудов, сприяє набуттю навичок етичної грамотності у життєдіяльності людини сучасного світу.

Загальні компетентності:

Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

Здатність приймати обґрунтовані рішення.

Здатність бути критичним і самокритичним.

Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

Здатність до адаптації та дій в новій ситуації.

Фахові компетентності:

Здатність здійснювати логічний аналіз і структурування фахового матеріалу з урахуванням класичних і новітніх методологічних принципів.

Здатність застосовувати поглиблені знання з логіки для вирішення професійних завдань.

Усвідомлення ролі інструментарію логіки для досягнення запланованого прагматичного результату.

Результати навчання:

Застосовувати знання основних форм і законів абстрактно-логічного мислення, основ методології наукового пізнання, форм і методів вилучення, аналізу, обробки та синтезу інформації в предметній області.

Вміти системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей.

Аналітично мислити, критично розуміти світ.

4.      Мета вивчення навчальної дисципліни

Метою вивчення навчальної дисципліниє – надання теоретичних знань та практичних навичок слухачам з питань логічного аналізу природної мови; порядку здійснення міркувань та формулювання суджень і умовиводу, спираючись на закони логіки; правил аргументованого ведення полеміки, ділової бесіди.

5.       Завдання вивчення дисципліни

Завдання вивчення навчальної дисциплінививчення слухачами форм мислення (поняття, судження, умовивід); основних законів правильного мислення; мистецтва полеміки; комунікативних функцій ділової бесіди; опанування слухачами вміння будувати судово-слідчі версії з використанням законів логіки; оволодіння навичками логічного мислення щодо виявлення основних понять, встановлення відношеннь між ними; формування у слухачів вмінь та навичок ведення аргументованої полеміки, ведення ділової бесіди, критичної оцінки ситуації, пов’язуючи вивчений матеріал із професійними інтересами практики.

6.      Зміст навчальної дисципліни

Програма навчальної дисципліни «Логика» складається з таких змістових модулів:

1.         Вступ до логіки.

2.         Основні форми і закони мислення.

7.      План вивчення навчальної дисципліни

№ тижня

Назва теми

Форми організації навчання

Кількість годин

1

Тема 1.1. Об’єкт, предмет і метод науки логіки

лекція,

сем. заняття

1

2,3,4

Тема 1.2.Мислення і мова

лекція,

сем. заняття

6

5,6,7

Тема 1.3 Методологічна функція формальної логіки. Основні логічні закони.

лекція,

сем. заняття

8

8,9,10

Тема 2.1 Поняття як форма мислення.

лекція,

сем. заняття

6

11,12,

13

Тема 2.2 Cудження як форма мислення.

лекція,

сем. заняття

6

14,15

Тема 2.3Умовивід як форма мислення

лекція,

сем. заняття

3

8.      Самостійна робота

Назва теми

Графік самостійної роботи

Кількість годин

Контрольні заходи

Об’єкт, предмет і метод науки логіки

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

Мислення і мова

Виконання індивідуального тематичного завдання.

10

5 балів у загальних 100

Методологічна функція формальної логіки. Основні логічні закони.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

Поняття як форма мислення

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

Cудження як форма мислення.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

Умовивід як форма мислення

Виконання індивідуального тематичного завдання.

11

5 балів у загальних 100

9.      Система та критерії оцінювання курсу

Види контролю: поточний, рубіжний (проміжна атестація).

Форма підсумкового контролю – залік.

10.  Політика курсу

Подаються конкретні вимоги, які викладач формує до студента при вивченні навчальної дисципліни, засади академічної доброчесності.

При вивченні навчальної дисципліни від студента вимагаються старанність, коректне і взаємно цікаве ділове спілкування, дотримання засад академічної доброчесності.