СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

____Е Т И К А___

для  всіх  галузей  знання,  спеціальностей,  освітніх  програм

НУ  "Запорізька  політехніка"

Ступінь вищої освіти: ___________бакалавр____________
  

 

м. Запоріжжя 2021_



1.      Загальна інформація

Назва дисципліни

ЕТИКА

Код: ________

Вибіркова

Рівень вищої освіти

Перший (бакалаврський) рівень

Викладач

Канд. філос. н., доц. Ємельяненко Є.О.

Контактна інформація викладача

061-7698-285

Час і місце проведення навчальної дисципліни

Предметні аудиторії кафедри: а. 540, а. 549а

Обсяг дисципліни

90 / 3, 15 / 15/ 60,  залік

Консультації

Згідно з графіком консультацій

2.      Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни

Є дисципліною циклу загальної підготовки – яка сприяє загальнокультурній підготовці здобувачів вищої освіти, всебічному гармонійному розвитку їх особистості.

3.      Характеристика навчальної дисципліни

Навчальна дисциплінаформує освіченість студентів-бакалаврів у сфері ознайомлення студентів із основними теоріями та проблемами сучасної етичної думки, її історії, з розмаїттям підходів, методологій, теоретичних побудов, сприяє набуттю навичок етичної грамотності у життєдіяльності людини сучасного світу.

Загальні компетентності:

Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства.

Здатність приймати обґрунтовані рішення.

Здатність бути критичним і самокритичним.

Навички міжособистісної взаємодії.

Здатність працювати в команді.

Здатність працювати автономно.

Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

Спеціальні (фахові) компетентності:

Здатність діяти соціально-відповідально і свідомо.

Здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань.

Здатність враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії і пожежної безпеки під час формування технічних рішень.

Здатність враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні та комерційні міркування, що впливають на ефективність та результати інженерної діяльності.

Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у професійній сфері.

Результати навчання:

Відтворювати моральні, культурні, наукові цінності, примножувати досягнення суспільства.

Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей.

Демонструвати соціально відповідальну та свідому поведінку, слідувати гуманістичним та демократичним цінностям у професійній та громадській діяльності.

Оцінювати діяльність колег з точки зору зберігання та примноження суспільних і культурних цінностей і досягнень.

Знати кодекс професійної етики, розуміти соціальну значимість та культурні аспекти професійної діяльності й дотримуватись їх.

Розуміти нетехнічні (суспільство, мораль, здоров’я й інше) наслідки та обмеження професійної діяльності.

Слідувати нормам і правилам міжособистісної поведінки у професійній і громадській діяльності та в особистому житті.

4.      Мета вивчення навчальної дисципліни

Метою вивчення навчальної дисципліниє –формування загальних уявлень про найважливіші етичні категорії, донести знання про основні етапи розвитку теорії моралі, виробити правильне розуміння сенсу і ролі моралі у сфері професійної діяльності.

5.       Завдання вивчення дисципліни

Завдання вивчення навчальної дисциплінинавчити студентів розуміти основні етичні поняття, практично використовувати набуті знання у подальшій трудовій діяльності, в різних життєвих ситуаціях, виробити правильне розуміння морального аспекту професійної діяльності, вміння переконливо відстоювати свої моральні принципи.

6.      Зміст навчальної дисципліни

Програма навчальної дисципліни «Етика» складається з таких змістових модулів:

1.         Етика як система знань про соціальний світ

2.         Етикет  та ділова комунікація як основа соціальної взаємодії.

7.      План вивчення навчальної дисципліни

№ тижня

Назва теми

Форми організації навчання

Кількість годин

1

Тема 1.1. Історія етики та основні концепції етичного.

лекція,

сем. заняття

1

2,3,4

Тема 1.2.Природа моралі та особливості її функціонування в суспільстві.

лекція,

сем. заняття

6

5,6,7

Тема 1.3 Основні категорії етики.

лекція,

сем. заняття

8

8,9,10

Тема 2.1 Етикалюдськогоспілкування

лекція,

сем. заняття

6

11,12,

13

Тема 2.2 Діловаетика та діловийетикет.

лекція,

сем. заняття

6

14,15

Тема 2.3Особливості міжнародного етикету.

лекція,

сем. заняття

3

8.      Самостійна робота

Назва теми

Графік самостійної роботи

Кількість годин

Контрольні заходи

Історія етики та основні концепції етичного.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

Природа моралі та особливості її функціонування в суспільстві.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

10

5 балів у загальних 100

Основні категорії етики.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

Етика людського спілкування

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

Ділова етика та діловий етикет.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

Особливості міжнародного етикету.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

11

5 балів у загальних 100

9.      Система та критерії оцінювання курсу

Види контролю: поточний, рубіжний (проміжна атестація).

Форма підсумкового контролю – залік.

10.  Політика курсу

Подаються конкретні вимоги, які викладач формує до студента при вивченні навчальної дисципліни, засади академічної доброчесності.

При вивченні навчальної дисципліни від студента вимагаються старанність, коректне і взаємно цікаве ділове спілкування, дотримання засад академічної доброчесності.