МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»

 

 

Кафедра _______філософії_______

(найменування кафедри)

 

 

 

 

СИЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

___ПСИХОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ__

(назва навчальної дисципліни)

 

 

для всіх галузей знання, спеціальностей, освітніх програм

 

НУ "Запорізька політехніка"

 

 

Ступінь вищої освіти: ___________бакалавр____________

(назва ступеня вищої освіти)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Затверджено на засіданні кафедри

____філософії____

(найменування кафедри)

Протокол № _9_ від __15.06.2021__ р.

 

 

 

м. Запоріжжя 2021_

  • Загальна інформація

Назва дисципліни

ПСИХОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

Код: ________

Вибіркова

Рівень вищої освіти

Перший (бакалаврський) рівень

Викладач

Канд. філос. н., доц. Бондаревич І.М.

Контактна інформація викладача

061-7698-285

Час і місце проведення навчальної дисципліни

Предметні аудиторії кафедри: а. 540, а. 549а

Обсяг дисципліни

90 / 3, 15 / 15/ 60, залік

Консультації

Згідно з графіком консультацій

  • Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни

Є дисципліною циклу загальної підготовки – яка сприяє загальнокультурній підготовці здобувачів вищої освіти, рекомендована для вивчення на початкових курсах бакалаврату. Дисципліни, які рекомендовані для вивчення після опанування дисципліни «Психологія соціальної взаємодії» : «Релігія в сучасному міжкультурному діалозі», «Філософія», «Інтелектуальна безпека», «Етика».

Характеристика навчальної дисципліни

Навчальна дисципліна формує освіченість студентів-бакалаврів у сфері специфічного соціально-гуманірного знання з психології, сприяє набуттю навичок психологічної грамотності у життєдіяльності людини сучасного світу.

Загальні компетентності:

Навички міжособистісної взаємодії.

Здатність працювати в команді.

Здатність працювати автономно.

Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

Фахові компетентності:

Здатність розуміти сутність психологічного дискурсу щодо сучасного світу та людини.

Здатність до гнучкого мислення та компетентного застосування набутих знань у широкому діапазоні практичної роботи за фахом та у повсякденному житті.

Здатність до ефективної праці як індивідуально, так й у складі команди.

Готовність відповідати за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.

Вміння перетворювати нові ідеї на бізнес-проекти та успішно їх презентувати аудиторії.

Усвідомлювати необхідності навчання впродовж усього життя задля поглиблення набутих й здобуття нових фахових знань.

Результати навчання:

Пояснювати моделі соціально-психологічних явищ та взаємодій.

Застосовувати навички міжособистісної взаємодії для ефективного спілкування з іншими людьми та залучення їх до командної роботи, у тому числі у непередбачуваних умовах.

Враховувати та застосовувати соціально-психологічні правила поведінки відносно інших людей.

Слідувати нормам і правилам міжособистісної поведінки у професійній і громадській діяльності та в особистому житті.

  • Мета вивчення навчальної дисципліни

Метою вивчення навчальної дисципліни є – опанування психологічних механізмів взаємодії з природним і соціальним середовищем; формування навичок психологічної адаптації; гармонізація міжособистісних та різного ґатунку соціальних взаємодій; вдосконалення комунікативної компетентності та сприяння особистісному зростанню майбутніх фахівців.

  • Завдання вивчення дисципліни

Завдання вивчення навчальної дисципліни – у тому, щоб студенти-бакалаври збагатили свій інтелектуально-творчий потенціал та поведінково-практичні навички у сфері психології соціальної взаємодії, а саме знаннями: засад психологічної грамотності; основних змістів класифікації психічних явищ; основ міжособистісної взаємодії; сучасних різновидів соціальної взаємодії; сутності психологічних компонентів в організації командної роботи.

  • Зміст навчальної дисципліни

Програма навчальної дисципліни «Психологія соціальної взаємодії» складається з таких змістових модулів:

  • Психологія як знання про людину.
  • Психологія соціальної взаємодії.
  • План вивчення навчальної дисципліни

№ тижня

Назва теми

Форми організації навчання

 

Кількість годин

  • 1

Тема 1.1. Людина та її внутрішній світ як об’єкт психологічної науки.

  • лекція,
  • сем. заняття
  • 1
  • 2,3,4

Тема 1.2. Психічні явища: властивості, процеси, стани.

  • лекція,
  • сем. заняття
  • 6
  • 5,6,7

Тема 1.3 Психологічні засади міжособистісної взаємодії.

  • лекція,
  • сем. заняття
  • 8
  • 8,9,10

Тема 2.1 Класифікація типів соціальних взаємодій.

  • лекція,
  • сем. заняття
  • 6
  • 11,12,
  • 13

Тема 2.2 Особливості організації роботи в групах.

  • лекція,
  • сем. заняття
  • 6
  • 14,15

Тема 2.3 Конфлікти: стратегії розв’язання.

  • лекція,
  • сем. заняття
  • 3
  • Самостійна робота
  • Назва теми
  • Графік самостійної роботи
  • Кількість годин
  • Контрольні заходи

Людина і її внутрішній світ як об’єкт психологічної науки.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

Психічні явища: властивості, процеси, стани.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

10

5 балів у загальних 100

Психологічні засади міжособистісної взаємодії.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

Класифікація типів соціальних взаємодій.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

Особливості організації роботи в групах.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

5 балів у загальних 100

Конфлікти: стратегії розв’язання.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

11

5 балів у загальних 100

  • Система та критерії оцінювання курсу

Види контролю: поточний, рубіжний (проміжна атестація).

Форма підсумкового контролю – залік.

  • Політика курсу
  • Подаються конкретні вимоги, які викладач формує до студента при вивченні навчальної дисципліни, засади академічної доброчесності.
  • При вивченні навчальної дисципліни від студента вимагаються старанність, коректне і взаємно цікаве ділове спілкування, дотримання засад академічної доброчесності.