МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»

 

 

Кафедра _______філософії_______

(найменування кафедри)

 

 

 

 

СИЛАБУС  НАВЧАЛЬНОЇ  ДИСЦИПЛІНИ

 

___РЕЛІГІЯ  У  СУЧАСНОМУ  МІЖКУЛЬТУРНОМУ  ДІАЛОЗІ____

(назва навчальної дисципліни)

 

 

для  всіх  галузей  знання,  спеціальностей,  освітніх  програм

 

НУ  "Запорізька  політехніка"

 

 

Ступінь вищої освіти: ___________бакалавр____________

(назва ступеня вищої освіти)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Затверджено на засіданні кафедри

____філософії____

(найменування кафедри)

Протокол № _9_ від __15.06.2021__ р.

 

 

 

м. Запоріжжя 2021_

1.      Загальна інформація

Назва дисципліни

РЕЛІГІЯ У СУЧАСНОМУ МІЖКУЛЬТУРНОМУ ДІАЛОЗІ

Код: ________

Вибіркова

Рівень вищої освіти

Перший (бакалаврський) рівень

Викладач

Д-р філос. н., проф. Бондаренко О.В.

Канд. філос. н., доц. Бондаревич І.М.

Канд. філос. н., доц. Дєвочкіна Н.М.

Канд. філос. н., доц. Ємельяненко Є.О.

Контактна інформація викладача

061-7698-285

Час і місце проведення навчальної дисципліни

Предметні аудиторії кафедри: а. 540, а. 549а

Обсяг дисципліни

90 / 3,  15 / 15/ 60,  залік

Консультації

Згідно з графіком консультацій

2.      Пререквізіти і постреквізіти навчальної дисципліни

Є дисципліною циклу загальної підготовки – яка сприяє загальнокультурній підготовці здобувачів вищої освіти, всебічному гармонійному розвитку їх особистості.

3.      Характеристика навчальної дисципліни

Навчальна дисципліна формує освіченість студентів-бакалаврів у сфері специфічного соціально-гуманірного знання з релігієзнавства, сприяє набуттю навичок грамотної інтерпретації феномену релігії людиною сучасного світу.

Загальні компетентності:

Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.

Здатність зберігати та примножувати моральні й культурні цінності і досягнення суспільства.

Навички міжособистісної взаємодії з представниками інших країн, культур.

Здатність до адаптації та дій у новій ситуації.

Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

Здатність діяти на основі етичних міркувань.

Фахові компетентності:

Здатність розуміти сутність релігієзнавчого дискурсу щодо сучасного світу та людини.

Здатність застосовувати коректну термінологію при вивченні феномену релігії.

Здатність міжособистісної взаємодії у багатоманітному культурному середовищі.

Здатність розуміння проблем полікультурного середовища.

Здатність до компетентного застосування набутих знань у повсякденному житті.

Здатність розуміти соціальну значимість та культурні аспекти інженерної практики.

Результати навчання:

Здійснювати аналіз суспільних процесів у сфері проблематики релігієзнавства.

Зберігати й відтворювати моральні та культурні цінності, примножувати досягнення суспільства у духовній сфері; нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.

Застосовувати навички міжособистісної взаємодії при діловому та особистому спілкуванні з представниками інших країн, культур.

Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій.

Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, поваги до культурного різноманіття, індивідуальних відмінностей людей.

Розуміти важливість нетехнічних (етичні цінності, культура, суспільство) аспектів й наслідків науково-технічної (інженерної) діяльності.

4.      Мета вивчення навчальної дисципліни

Метою вивчення навчальної дисципліни є – формування у студентів розуміння релігії як культурного, історичного, соціального феномену на основі знань з релігієзнавства; набуття майбутніми фахівцями світоглядних орієнтацій, що дозволять їм гармонійно вибудовувати взаємодію у полікультурному середовищі.

5.       Завдання вивчення дисципліни

Завдання вивчення навчальної дисципліни – у тому, щоб студенти-бакалаври збагатили свій інтелектуально-творчий потенціал та поведінково-практичні навички у сфері сучасної гуманітаристики з релігієнавства, а саме знаннями: ролі феномену релігії у культурній спадщині людства; особливостей історичного розвитку форм релігійності, загальнолюдської сутності релігійних традицій; філософських засад порозуміння у полікультурному світі релігійних уявлень; сучасного стану релігійності на рівні світового соціокультруного середовища та на теренах української культури, зокрема, в умовах глобалізації та міжкультурного діалогу.

6.      Зміст навчальної дисципліни

Програма навчальної дисципліни «Релігія у сучасному міжкультурному діалозі» складається з таких змістових модулів:

1.         Релігія як знання про світ та про людину.

2.         Релігія у сучасному міжкультурному діалозі: історія, стан, перспективи.

7.      План вивчення навчальної дисципліни

№ тижня

Назва теми

Форми організації навчання

Кількість годин

1

Тема 1.1. Релігія у системі культури – як специфічне явище культури людства та специфічна форма існування людського духу.

лекція,

сем. заняття

3

2,3

Тема 1.2. Зміст та системні характеристики феномену релігії.

лекція,

сем. заняття

4

4,5,6,

7

Тема 1.3. Основні поняття, проблеми, концепти, сюжети релігійної картики світу – мовою філософії релігії.

лекція,

сем. заняття

8

8,9,10,11

Тема 2.1. Релігія в історії людства: від первісних релігійних вірувань давнього світу до «класичних» світових релігій.

лекція,

сем. заняття

8

12,13,14

Тема 2.2 Християнство – виникнення, розвиток, сучасний стан. Релігіійність в українській культурній традиції.

лекція,

сем. заняття

5

15

Тема 2.3 «Некласичні» релігія та релігійність у сучасному світі.

лекція,

сем. заняття

2

 

 

 

 

8.      Самостійна робота

Назва теми

Графік самостійної роботи

Кількість годин

Контрольні заходи

Релігія у системі культури – як специфічне явище культури людства та специфічна форма існування людського духу.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

10 балів у загальних 100

Зміст та системні характеристики феномену релігії.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

10

10 балів у загальних 100

Основні поняття, проблеми, концепти, сюжети релігійної картики світу – мовою філософії релігії.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

10 балів у загальних 100

Релігія в історії людства: від первісних релігійних вірувань давнього світу до «класичних» світових релігій.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

13

5 балів у загальних 100

Християнство – виникнення, розвиток, сучасний стан. Релігіійність в українській культурній традиції.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

7

10 балів у загальних 100

«Некласичні» релігія та релігійність у сучасному світі.

Виконання індивідуального тематичного завдання.

10

10балів у загальних 100

9.      Система та критерії оцінювання курсу

Види контролю: поточний, рубіжний (проміжна атестація).

Форма підсумкового контролю – залік.

10.  Політика курсу

Подаються конкретні вимоги, які викладач формує до студента при вивченні навчальної дисципліни, засади академічної доброчесності.

При вивченні навчальної дисципліни від студента вимагаються старанність, коректне і взаємно цікаве ділове спілкування, дотримання засад академічної доброчесності.