Сучасна людина може бути успішною, якщо вона є гнучкою, добре обізнана з гендерними особливостями поведінки в конкретній життєвій ситуації, це дає можливість обрати оптимальний шлях для досягнення життєвого успіху. Студентам варто вивчити саме цю навчальну дисципліну, оскільки гендерні дослідження – це новий крок в осмисленні природи людської особистості, останні двадцять років популярність ґендерних досліджень стрімко зросла.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретичні та прикладні аспекти взаємодії гендерного і медійного дискурсів.

Метою викладання навчальної дисципліни «Гендер і медіа» є опрацювання теоретичних і прикладних аспектів взаємодії гендерного і медійного дискурсів.

Основними завданнями вивчення дисципліни є:

·                 ознайомити студентів з основними категоріями, проблемами та перспективами гендерних досліджень (окреслення теоретичних контурів понять гендер, фемінізм, гендерна ідентичність, гендерні стереотипи та ін. понять гендерної теорії);

·                 надати студентам інформацію про особливості прикладного дискурсу гендеру, зокрема їх рецепцію в практичній діяльності медіа;

·                 окреслити проблеми і перешкоди, що стоять перед чоловіками та жінками як представниками певної статі;

·                 дослідити  питання жіночої та чоловічої проблематики сучасних ЗМК;

·                 окреслити специфіку гендерно маркованих мас-медіа; об'єктивно оцінювати досягнення, роль і значення жіночих, чоловічих, квір мас-медіа для розвитку національного медійного бізнесу;

·                 виявити можливості застосування теоретичного й емпіричного досвіду гендерних досліджень до аналізу актуальних соціальних проблем і осмислення власних практик і життєвої стратегії.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні у результаті вивчення навчальної дисципліни отримати такі компетентності:

Загальні компетентності:

ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК03. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК05. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

фахові компетентності:

СК02. Здатність критично осмислювати проблеми у сфері журналістики та дотичні до них міждисциплінарні проблеми.

СК05. Здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні висновки з питань журналістики, а також знання та пояснення, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб,  які навчаються.

СК06. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі журналістики у широких та/або мультидисциплінарних контекстах, за умов неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.

Результати навчання, формування яких забезпечує вивчення дисципліни. Студент повинен уміти:

РН 3. Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження.

РН05. Генерувати нові ідеї та використовувати сучасні технології під час створення  медіапродуктів.

РН07. Дискутувати зі складних комунікаційних проблем, пропонувати і обґрунтовувати варіанти їх розв’язання